Gå til innhold

Forsterker slår seg av..

Ranger emnet

eyzo

Anbefalte innlegg

Har vel hatt problemet i en måned nå..

Forsterkeren slår seg av (regner jeg med) når jeg spiller.. uavhengig av volum.. Noen ganger slår den seg på igjen etter 10 sek andre ganger kan det gå flere minutter..

Er som sakt ikke sikker på om den slår seg av, men subene mine stopper vertfall å spille.. Har sjekket det meste av kabler at det sitter godt.. Frontsett forsterkeren spiller hele tiden.. Har en remote som går bak til begge forsterkerene..

anyone?

Forsterkeren er en Soundstream VGA 1600.2..

[-]00 Golf IV GTI Exlusive

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matador skrev:
den har 2 status dioder som "rail +" og "Rail -" og "RCA open" hva lyser de når det fungerer? og hva lyser de når det ikke funker?

Hei

Tror jeg nevnte en gang til deg før at "power" dioden stoppet og lyse.. Dette var etter jeg kom med strømkabelen borti chassiet på forst. og kom en liten knist.. Regner med dette var årsaken.. Vertfall etter det jeg merket det..

rail + og rail - lyser ikke.. Når den fungerer er det et svakt lys på "RCA Open" dioden.. Dette kom etter power dioden forsvant..

Men det er et veldig svakt lys, så om det bare er fargen på dioden som gjør den litt lys og at jeg innbiller meg at den lyser vet jeg ikke.. =D

Aldri studert dette så nøye.. Skal ta en titt senere når forsterkeren er av..

Er det bare noe jeg innbiller meg så er det ingenting som lyser på den selvom den er på..

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry men husker ikke det ;) om jeg ikke tar feil så kan høres ut som om det ikke er en enkle feil. til helgen har jeg tid og er i msn, kan ikke vi ta det der? :) ellers forstå jeg som om den spiller noe for å plutselig bli stille og det skjeer uansett volum du spiller med. stemmer?

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matador skrev:
sorry men husker ikke det ;) om jeg ikke tar feil så kan høres ut som om det ikke er en enkle feil. til helgen har jeg tid og er i msn, kan ikke vi ta det der? :) ellers forstå jeg som om den spiller noe for å plutselig bli stille og det skjeer uansett volum du spiller med. stemmer?

Stemmer det.. virker som det er helt tilfeldig når tid den kommer tilbake.. Skal få sjekket grundigere alle kabler osv sånn jeg er sikker på det ikke er det som er problemet..

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kunde av meg hadde ett liknende problem på anlegget sitt, og da var det enkelt og greit dårlig sammenskrudd hovedsikring...

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kunde av meg hadde ett liknende problem på anlegget sitt, og da var det enkelt og greit en dårlig sammenskrudd sikringsholder...

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soundstream Arosa skrev:
En kunde av meg hadde ett liknende problem på anlegget sitt, og da var det enkelt og greit en dårlig sammenskrudd sikringsholder...

Hovedsikringen er det vertfall ikke.. Siden den andre forsterkeren spiller.. Men har derimot to sikringer foran sub forsterkeren.. to stk fordi det er to strømtilkoblinger.. skal sjekke de..

Når vi er inne på det.. Sprengte ene sikringen til sub forsterkeren.. Og da stoppet den helt å spille.. Den skal vel fungere bare med en strømkabel tilkoblet også? Sikringene er like store.. så hvorfor gikk bare den ene?

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matador skrev:
syns du sa du hadde sjekket alt.. :) da er det brudd i den sikringen eller etter sikringen da det plussene er koblet sammen innvendig i forstekeren.

Nei.. skiftet denne sikringen med en gang.. så funket idet igjen :)

Stikker ned å sjekker at sikringene er skikkelig kontakt osv..

Dere kan jo svare meg på hvorfor bare ene sikringen går? Noe muffins her.. Tror forstekerkeren bare funker med strømtilkobling nr 1..

back soon..

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemte det... Kun ene strømtilkoblingen som funker.. Koblet fra den ene og ingen lyd, koblet fra og inn med den andre.. da funket det.. Det er 12V inn på begge :wonder

Noe som er galt inne i forsterkeren da? brudd med den ene?

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjekket litt nå og det viser seg at det er sikringene som er feilen..

Sikringene ser hele og fin ut men utrolig dårlig kontakt.. Når jeg har multimeteret i "pipe-modus" kommer det bare pipelyder av og til.. Hva har dette komt av? Skal vel ikke bare bli dårligere å dårligere kontakt i sikringene..

Noen som sender sikringer fraktfritt mot forskudd her? =D

Koster nemlig 60,- kr en vei gjennom bommen til byen her :/

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eyzo skrev:
Skjekket litt nå og det viser seg at det er sikringene som er feilen..

Sikringene ser hele og fin ut men utrolig dårlig kontakt.. Når jeg har multimeteret i "pipe-modus" kommer det bare pipelyder av og til.. Hva har dette komt av? Skal vel ikke bare bli dårligere å dårligere kontakt i sikringene..

Noen som sender sikringer fraktfritt mot forskudd her? =D

Koster nemlig 60,- kr en vei gjennom bommen til byen her :/

Hva er det du trenger ?? Har litt ymse liggende her..

Kan sikkert sende noe til deg. Send meg en PM

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone