Brukroa-trimning Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Hallo... Nå har jeg søkt meg gjennom hele forumet, men har ikke fått svar på smp. mitt... Jeg lurer på hva som justeres på en justerbar dumpventil, hvordan du gjør det, hva som er forskjellen på en som er justerbar og en som ikke er det og hensikten med det? Håper noen gidder og forklare meg dette :) Mvh. Stig :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Mai 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Håper på at noen kan svare... En bekjent av meg kjøpte dump på Våler i helga, men får den ikke til å plystre ordentlig... Det er en RFL "style"... Det går ann å skru av toppen på den og legge inn shims... Vi vurderer om det er fake siden han kjører på 1.2 i trykk, og da burde det plystre... Siste forklaring er vel kanskje at det er en justerbar, hvis dette har noe å si på lyden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 når du strammer dumpen, så spenner du fjøren inni.. alså til strammere den er til mere trykk/vakum må til for å få den til å åpne.. åpner ikke dumpen i det hele tatt? har dere tatt vakumet fra riktig plass.. alså etter gasspjeldet og ikke før? Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 er som trebor sier! men ville sjekket om dumpen åpner i det hele tatt! Har hørt mye om RFL style dumpene og de lager ikke samme lyd å ikke i nærhete like høyt! men vis du har stramma dumpen oppimot maks av det vacumet klarer å åpne så vil du få en kjapp plystring eller ikke no plystring i det hele tatt da dumpen er for stram.. Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 om du ruser motoren manuellt(med handa på gasspeldet), og ser om dumpen åpner seg, så vet du at vakuumet er iallefall sterkt nok til å åpne dumpen. husk at vakuumet skal bare hjelpe til med å åpne, sammen med overtrykket før spjeldhuset. når du har fått konstatert at dumpen åpner, og lukker seg skikkelig etter trykkutligning, så ere ut på vegen. hva slags bil er det kompisen din kjører..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 dumpen åpner helt den, men den lukka ikke helt da vi prøvde (må ha strammere fjør)... Det vi ble skuffa over var lyden... Den plystrer nesten ikke i det hele tatt... Han kjører en Subaru Legacy Turbo og lader 1.2 i trykk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 veit ikke helt om du skal stole så veldig mye på replica versjonene da! er en grunn til at en ekte RFL er såpass dyr! men prøv å få dumpen til å virke ordentlig først å fremst! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 på min blitz, er det en justeringsskrue på toppen, som justerer hvor mye vakuum skal dra i stempelet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.