tinntinn Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 noen som har erfaringer her? tenker på enten 3 stk. pioneer 3004spl, 2-3stk wild beast eller rockford t1 eller t2. har hørt mye bra om alle disse men valget er vanskelig:P skal bygge anlegg i 2`r golfen min uttover sommeren og sitter nå å planlegger kjøp:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markro Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 skal du ha 10 eller 12 tommere?? ville gått for T2. men da må du jo ha masse strøm til ampen... trenger litt krutt for å drive de T2 subbene for å si det sånn:) Siter Vw passelat 1,8 1999 mod Kenwood, Pioneer, Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 ville gått for MDS Audiophile Pro AXP. fåes i 12" og i 15", spiller noe helt sinnsykt rått. 74mm mekanisk slaglengde(verdens lengste) og 2000W RMS. tror 12" koster rundt 4500.- og 15"koster rundt 5500.- skal ha en slik 12" eller 15" i accorden min:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 ville gått for MDS Audiophile Pro AXP. fåes i 12" og i 15", spiller noe helt sinnsykt rått. 74mm mekanisk slaglengde(verdens lengste) og 2000W RMS.tror 12" koster rundt 4500.- og 15"koster rundt 5500.- skal ha en slik 12" eller 15" i accorden min:) Haha... Nok et bevis på at MDS er bare BS :D Xmax er 24 mm... Det er mange elementer som slår mye lenger. F.eks. nye RE XXX har 54 mm Xmax = 10,8 cm Xmax p-p (dette er lineært, ikke max mekanisk utslag). Tviler sterkt på at disse er verd så mye penger. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markro Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 akkurat der er jeg enig med BeemerZ1... ville gått for t2:):) Siter Vw passelat 1,8 1999 mod Kenwood, Pioneer, Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Skal du først bruke endel penger på basselementer så er vel ikke det der de beste alternativene. Uten å vite hvordan bil du har og hva type kasse og musikk du liker så er ikke en anbefaling lett, men to alternativer: Earthquake Subzero er et utrolig bra elemnt som spiller utrolig dypt. Soundstream REF spiller sinnsykt bra i små lukkede kasser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markro Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 var de forslagene tinntinn kom med jeg utalte meg om hvertfall. T2 er ett utrolig godt element. men Earthquake har også veldig gode elementer. kanskje det er derfor det heter Earthquake:P Siter Vw passelat 1,8 1999 mod Kenwood, Pioneer, Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Når det gjelder 3004SPL er det meget kompetente elementer! Wild Beast også, kjenner flere som har disse, bl.a. broren min som har hatt 2x12" og 1x15" på en ZRS-10.. :) Hadde tre 3004SPL i en Celica, og det spilte veldig bra. MEN jeg gjorde litt enkelt teoretisk forarbeid da jeg skulle bytte bil (sammenliknet spesifikasjoner), og fant et element som spiller bedre enn disse tre for bare såvidt over halv pris av de tre 3004SPL'ene til sammen (tre 3004SPL'er koster fort 6000,- mens det nye koster 3500,-). Med elementet jeg har nå, fikk jeg bedre lydkvalitet og lydtrykk (144.4dB på TL) enn med de tre Pioneerene og broren min sine Wild Beast-elementer, og det til mye lavere pris. Den 15-tommeren det er snakk om her, er for øvrig til salgs nå til en veldig overkommelig pris. Ser ikke at den er brukt engang! Evt kan jeg hjelpe deg å få tak i en splitter ny om det er et krav... :) Send PM om du er interessert i mer info. Edit: du finner bilder av sub'en i prosjekttråden min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=112402 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gundersenautoparts Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Jeg bruker selv Wild beast i flere biler, og er superfornøyd med disse. Men jeg har ikke prøvd de andre, så jeg har vondt for å sammenligne... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Skal du først bruke endel penger på basselementer så er vel ikke det der de beste alternativene. Enig med deg... For hvorfor gå for varer fra øverste hylle i norske butikker når hyllene i utlandet er høyere og prisene lavere? :) Gir meg aldri med propagandaen min! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noddy86 Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 heihei=) skal bygge anlegg i min egen golf etter alt utvendig og motor er ferdig.. når det gjelder anlegg i en sånn bil, så har jeg noen gode tips=) vi tar hele greia så slipper du å tenke på dette senere, og om du alt har de andre tingene kan det være greit for andre å lese=) fremme passer det med 4" rett nedi orginal hull i dash. Men det er ikke så mye plass ned, om du skjønner. Der ville jeg gått for DLS PS4 komponent. Dette er slim serien til DLS og de spiller utrolig bra til prisen. diskantene plasserer du der du syns de passer best i forhold til lyd, prøv deg frem. ca. 1500,- for settet. Bake ville jeg gått for litt tyngre skyts. DLS UP36 passer bra. Da får du 6,5" bass, 2,5" mellomtone og 1,1" diskant. Bruk litt tid på plassering av elementene sånn at du får god lyd i bilen. Dette settet koster ca. 5000,- I bagasjerommet så sier du at du bil ha 3 elementer, men jeg ville gått for Helix Deep Blue. Da velger du 2 stk 10" og 1 stk 12". Juster delefilteret på forsterkeren slik at 10"erne spiller kickbass, og 12ern spille dyp bass.. Da får du et komplett lydbilde gjennom hele bilen som slår bra i ryggen og som spiller pent samtidig. Høytalerne fremme kan du drive fra cd spillern eller du kan drive dem med amp bake, dette er smak og behag. Til å drive dette så bruker du DLS CA22 til hattehylla (eventuelt CA41 dersom du vil drive de fremme med forsterker) Til subbene tar du en CA31. Dette er en 3kanaler, som faktisk spiller ganske bra på tunge elementer, så den har ikke problemer med å drive Deep Blue. Pris?? front: 1500,- bak: 5000,- subber: 2800,- amps: 5000,- totalt: ca. 14300,- pluss diverse kabling som jeg ikke gidder å ta med.. Siter Mitt Golf Mk2 prosjekt |Noddy| ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tinntinn Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 skal du ha 10 eller 12 tommere?? ville gått for T2. men da må du jo ha masse strøm til ampen... trenger litt krutt for å drive de T2 subbene for å si det sånn:) jeg tenkte på 12" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tinntinn Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Skal du først bruke endel penger på basselementer så er vel ikke det der de beste alternativene. Uten å vite hvordan bil du har og hva type kasse og musikk du liker så er ikke en anbefaling lett, men to alternativer: Earthquake Subzero er et utrolig bra elemnt som spiller utrolig dypt. Soundstream REF spiller sinnsykt bra i små lukkede kasser som sagt, 2`r golf:) og musikken jeg liker er trance og div. hiphop sanger. det beste er vel å bygge en kasse med bassrefleks... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 2-3stk wild beast i refleks kasse vil spille ifiller hørselen din rimelig kjapt iallefall :). Og de spiller BRA (ikke bare kvantitet). Cadence er en av mine favoritter, irriterer meg at jeg ikke fikk noe spessielt bra pris på WB :). Endte opp med RF 12" T1 (x2..), er rimelig fornøyd med de. Mekka de i lukka kasse. Husk gode forsterkere til disse da. WB er rimelig lettdrevene (i forhold til RF iallefall..). RF T2 syns jeg ikke forsvarrer prisen, men elementet er kult da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 som sagt, 2`r golf:) og musikken jeg liker er trance og div. hiphop sanger. det beste er vel å bygge en kasse med bassrefleks... I Golf II ville jeg brukt lukket kasse og da vil f.eks Soundstream RFW-12 ha kasse på 17-23 liter. Disse gir hvertfall utrolig mye spilleglede for pengene. Alternativ 2 Earthquake SZ-12. De spiller fantastisk dypt og passer i både lukket og refleks. Men jeg vil fortsatt anbefale lukket kasse, rundt 30-35 liter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg