Gå til innhold

Dieselkonvertere volvo 240?

Ranger emnet

high octane

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vurderer å diesekonvertere min volvo 240GL 1984 modell.

Lurer litt på hvilke dieselmotorer som passer i den?

Har sett mange 240 med dieselmotor, men hvilke motorer sitter i dem?

Kom med forslag.

Takker for alle svar.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 240 sitter det VAG motor, rekke sekser. Er sikkert mange andre motorer du kan slenge i, spørs bare hvor godkjent det blir. Kan snart få tak i sånn motor, men da går den ikke. Sitter i en jordebil som skal skrotes når motoren eller drivverket kvelder.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg har har en motor med turbo som er plukka ut av en lt 35 siden toppen hadde gått. den deffekte toppen er tatt av og jeg har en nyoverhalt en som skal på.. tilpassa for å passe i volvo.. har også intercooler til den.. send pm hvis interrese..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg bygd bil med diesel, ville jeg brukt en Toyota diesel, du finner ikke mer slitesterke dieselmotorer! Plukk ut en 2,4 turbodiesel fra en hilux, den veier mindre og rommer mindre enn tyskersøpla, er lette å få tak i, er billige og relativt spreke.

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg bygd bil med diesel, ville jeg brukt en Toyota diesel, du finner ikke mer slitesterke dieselmotorer! Plukk ut en 2,4 turbodiesel fra en hilux, den veier mindre og rommer mindre enn tyskersøpla, er lette å få tak i, er billige og relativt spreke.

Har tenkt tanken ja, men problemet er vel å skaffe en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode forslag her, og flere av dere har vel fått PM om jeg ikke tar feil.

Kan si det at motoren som står i bilen fra før we en B230A motor med automatkasse, motoren har gått 241.000 garanterte mil, og er eid av eldre ektepar siden bilen var ny.

Girkassen er i allefall som ny, ikke engang slitt girspake, så her er en unik mulighet for å få seg både "ny" motor og girkasse VELDIG billig.(nesten gratis)

Som sagt mange gode forslag, kom med flere.

MVH.

Imre Thorsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider