Gå til innhold

Min Golf III 1,8i 96

Ranger emnet

Stress87

Anbefalte innlegg

Da var det min tur til å vise fram bilen min.

jeg kjøpte bilen min våren 2005. ikke mye har biltt gjort, men jeg har mye planer. Dette er et langsiktig prosjekt siden økonomien ikke er så sterk.

jeg har en VW Golf III 1,8i GL 1996 mod. Den er Elektric Green (vist noen lurte)

Her er Bilen sånn som den var i salgs anonsen.

VWGilfIII18GL.jpg

Bilde fra sommer 05

DSCN6235.jpg

Det første jeg gjore var å ta på et Green filter.

DSC00248.jpg

Så hadde jeg en god del problemer med bilen rundt jul.

Men da Våren kom igjen fikke jeg blod på tungen å flesket til med nye felger å senkesett.

IMG_1174.jpg

OZ Tribe Evo. 17x7 med Dunlup 205/40/17

IMG_1183.jpg

Koni Dempere og fjerer.

IMG_1146.jpg

Det er vell alt for no...

Update:

G4 Girkule Bilder 04.06.06

litt små ting. 10.06.06

Speedo01.08.06

Tåkelys 09.08.06

Luftinatk 12.08.06

Grill 19.08.06

Golf 4 visere 05.09.06

Audi TT pedaler 30.11.06

Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 221
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Halla, velkommen hit da! ;) Skal du ikke gi meg creds for montering av senkesettet da? Syns du skal lakke kalipperne i en fet farge også. Pluss få litt mer guff i den bilen din. Har du sjekket om den suger varmluft forresten? Tror det skal gå greit, siden filteret er såpass langt unna motor.

Bare å gi en lyd hvis noe svikter! :)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere i klubben ser jeg cheers

Gratulerer med et godt valg, du vil nok få mye glede av den.

Ser du har lakkerte lister og fangere rundt om og. Smooth.

Noen umiddelbare ting du har tenkt å gjøre med bilen da?

Takk takk...

jeg ser på lykter for tiden, men har så mye jeg har lyst på:p

jeg vill gå for en clean look.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla, velkommen hit da! ;) Skal du ikke gi meg creds for montering av senkesettet da? Syns du skal lakke kalipperne i en fet farge også. Pluss få litt mer guff i den bilen din. Har du sjekket om den suger varmluft forresten? Tror det skal gå greit, siden filteret er såpass langt unna motor.

Bare å gi en lyd hvis noe svikter! :)

Takk for hjelpen... ja må gjøre noe med kalipperene. tror ikke den suger varm luft. ja litt mer power hadde vært fint, men det koster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, koster å være kar! Jeg vet dessverre alt for lite om Golf til å gi deg trimtips, men er sikkert noen her som kan gi deg noen! Jeg gjør det beste på min, hiver ut hele driten og hiver i ny grommotor! :P Blir mange lapper til slutt da, regner med å legge ut ca 50k på bilen til sammen.

Har forresten et tips til ang. bilen, lakkere dørhåndtakene, hvit sideblink, øyelokk(?), så blir det sikkert bra.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda flere fra Bergen :D

Blir bra med utskiftning av lykter rundtom på bilen, de orange originale lyktene synes jeg ser fælt ut.

Spesiell farge på bilen, kjenner deg sikkert fort igjen hvis jeg ser deg.

EDIT: Og angående frontlykter, så blir det vel valget mellom angeleyes og G4-lykter. Det sies vel at angel eyes begynner å bli oppbrukt, men jeg kjøpte det for ikke så lenge siden, ble dritbra det.

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med pen bil.. :)

Ser du har 1,8GL 1996, dvs at du har motorkode ABS? Om så, hvor kjøpte du nytt filter, pris, og var det mye jobb å montere det..? Og ikke minst, ble det mye bedre lyd..?

Mer effekt i en 1,8 er dødfødt, da er det som noen over her sa, like greit å bytte ut hele greia med en VR6-motor eller lignende. Begrensa hvor mye du klarer å hente ut uten at det overgår kostnadene med å bytte motor..

Hvor mye er den senket bak, og hvilke Koni-dempere er det..?

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk... ja det e en god del fete golfer i bergen.

ja blinkerne skal vekk de å!

har tenkt på G4 lykter, sånne forran og sånne på siden og kansje grøftelys langt nede å så langt til siden som mulig... det e fett.

Bak har jeg ikke bestemt meg ennå men det står mellom en av disse tre:

LED baklykt

823625.jpg

Hvite Hella

ACD_VW_Golf_3_RL_3_C_600_x_.jpg

CrystalEdge

80014-RLCErsGo3.jpg

Har ikke peiling på motor kode. det nye filtere kostet en 300-400 hundre kroner. kjøpte det i en butikk i bergen. det ble MYE bedre lyd og litt mer efekt. jeg ble overasket. ikke noe stress å bytte heller du trenger ett skrujern og en overgang. du kan jo bare løsne på filterboksen din i bilen å starte motoren så hører du det med en gang hvor bra lyd det blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror CrystalEdge passer best, selv om alle andre har dem også..

Oki, har lyst på filter selv, så får se litt rundt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja likte de LED lyktene jeg å! men e redd det blir litt for mye av det gode! kan jo slenge de på i photoshop å se!

CrystalEdge er jo den som er en sikker vinner... gjør ikke så mye av seg men de har en smooth look

Marvil:

du spurte om senkesette... jeg er ikke sikker på hvor mye den senker bak.. trodde det var 40/40 når jeg kjøpte de! skal ha bilen inn på godkjenning av senkesett å felger på biltilsynet neste uke de vet det sikkert. det er vel

koni sport jeg har eller Gule Koni som de blir kalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg har 30mm bak, og får såvidt inn en fing mellom dekk og skjerm.. :)

Tenkte å prøve med gule Koni selv, så får håpe den heves litt bak, og blir litt stivere.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nettopp vært hos Møller å kjøpt meg en golf 4 gir kule. den kostet meg 365 kr. de hadde å en til 800 kr i skinn, men gidder ikke bruke så mye penger itilfelle jeg ikke får den til å passe! skal prøve å montere den i helgen. kan legge bilder ut senere

noen som har gjor det før som vil gi noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider