Gå til innhold

Min Golf III 1,8i 96

Ranger emnet

Stress87

Anbefalte innlegg

• Svar 221
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Testa en muttertrekker på BilXtra til 200 i fjor, med det var slik til sigarettenneren. Er litt kjekt å ha, siden jobben med å få inn muttrene på dekka går mye fortere enn for hånd, men det er ikke akkurat noe å prøve å få dem løs eller stramme med.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker grei den muttertrekkeren å kompressoeren.

jeg prøvde å få av de to skruene på kaliperene forran, men det gikk faen meg ikke... no vet jeg ikke hvordan jeg skal få de av! har prøvd hor hånd, har prøvd å slå med hammer, har prøvd to nøkler oppå verandre og muttertrekker... de sitter som faen. noen som har tips?

Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv om du får varmet den opp på noe måte..

Når vi bytta senkesett på min bruke vi gassbrenner (eller hva det heter) på det som satt ekstremt godt fast.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv om du får varmet den opp på noe måte..

Når vi bytta senkesett på min bruke vi gassbrenner (eller hva det heter) på det som satt ekstremt godt fast.. :)

Det funker som regel når noe sitter! Eller en lang latmansarm.

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har egentilg gitt opp.. men skal prøve å varme den opp... er litt trangt til å få inn en stor nøkkel. vist det ikke går mo jeg bare bite i det sure eple å levere den inn!

Bare varm opp til den er rødglødende, bare ikke ta i veldig hart når du skrur etterpå da, da kan den ryke. når du har fått den så ville jeg byttet boltene siden de kan utvide seg eller motsatt når du varmer dem. jeg slet noe jævlig med en bolten til bærebrua på golfen min, den som går opp i karroseriet. prøvde alt!!! men når jeg varma den opp så løsna den med en gang

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk av boltene idag. jeg tok en jævlig lang stang som jeg tredde på fastnøkkelen med full sving på bilen så jeg fikk den utenfor. så lente jeg meg oppå. da sa det "PANG" så var den løs. for å få av den under måtte jeg jekke opp hele bilen å sette den på bukker for å dunke til med slegge på fastnøkkelen.

jeg klarte selfølgelig å kenkke den lille stjerne skruen som holder skiven på plass. selger vel sånn på møller?

får heller ikke den nye sensoen på plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det green filteret du monterte..Hva kostet det,og er det vanskeig å montere?

og hva er dette snakket om å suge varmluft:hvaskjera

Det koster vel 300-400 kr. du trenger et falt skrugjern å en høyrearm.

bare til å fjerne den øverste boksen på filterboksen og fjerne det gamle filtere. feste det nye filtere på den slange som gikk fra filterboksen til motoren. så fester du hele greien med strips eller noe annet lurt. jeg skrudde den fast forran.

det med falsk luft betyr at den trekker inn varm luft fra motoren og da får den ikke like mye komprisjon som om den hadde trokke kald luft. (fordi kald luft ekspanderer mer når den bil antent med bensinen en varm luft) du merker nok ikke noen forjell om den trekker varm eller kald. jeg gjore ikke det.

jeg lagde til to slanger som gikk fra fangeren og opp på filtere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider