Gå til innhold

Startproblemer Kadett E GSi

Ranger emnet


Nifty

Anbefalte innlegg

1.8 8v

 

Problem : Fikk start på den etter at den hadde stått ute i 6mnd, vinter. gikk og putra på 3 sylindre. Var en knekt ventilløfter . skifta og skrudde på, samt skifta fordeler, med nye plugger, fordeler, og rotor, samt kabler. ny coil. skrudd sammen, og nekter å starte? Tror jeg har fått registert rett, stemmer det ikke at syl 1 skal stå i topstilling? om dere skjønner? har fått tak i ett anna pumperele og sjekka at bensinpumpa pumper. er bensin på tanken.

 

hva annet kan det være? begynner bli ganske så lei av shiten..

BMW e36 320i - 92 Mod

[x]Corrado G-60 - 89 Mod

[x]BMW E30 323i -85 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.8 8v

 

Problem : Fikk start på den etter at den hadde stått ute i 6mnd, vinter. gikk og putra på 3 sylindre. Var en knekt ventilløfter . skifta og skrudde på, samt skifta fordeler, med nye plugger, fordeler, og rotor, samt kabler. ny coil. skrudd sammen, og nekter å starte? Tror jeg har fått registert rett, stemmer det ikke at syl 1 skal stå i topstilling? om dere skjønner? har fått tak i ett anna pumperele og sjekka at bensinpumpa pumper. er bensin på tanken.

 

hva annet kan det være? begynner bli ganske så lei av shiten..

 

Sikker på att registeret er riktig? Det er merker på både kamhjul og veivakselhjul. Hakket skal stå ca ned på veiva, og ca opp på kamhjulet.

Har du sett på pluggene etter att du har prøvd å starte? Er de tørre eller bløte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på att registeret er riktig? Det er merker på både kamhjul og veivakselhjul. Hakket skal stå ca ned på veiva, og ca opp på kamhjulet.

Har du sett på pluggene etter att du har prøvd å starte? Er de tørre eller bløte?

 

 

pluggene er bløte, men har sjekka, og det er gnist, er helt nye plugger. på veiven, var det ett hakk, og på blokka, en "nål" som stod ut fra blokka. når disse var på samme sted, var stempel 1 i topposisjon. det er gnist, den får bensin. skjønner det faen ikke.. hosta og tente litt, men fint lite.. skal skifte olja, bare for å ha gjort det og..

BMW e36 320i - 92 Mod

[x]Corrado G-60 - 89 Mod

[x]BMW E30 323i -85 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pluggene er bløte, men har sjekka, og det er gnist, er helt nye plugger. på veiven, var det ett hakk, og på blokka, en "nål" som stod ut fra blokka. når disse var på samme sted, var stempel 1 i topposisjon. det er gnist, den får bensin. skjønner det faen ikke.. hosta og tente litt, men fint lite.. skal skifte olja, bare for å ha gjort det og..

 

Det skal ikke være noen "nål" på blokka etter att du har tatt av reimskiva, men det kan vere en nål som skal peke på ett merke på reimskiva til dynamo/servoreim. Ta av reimskiva og se på reimskiva til tannreima for å være sikker.

Merkene skal være omtrent rett ned da.

Har du målt kompresjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår