Bozmann Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Har en 6 hull bak på bagasjelokket etter en vinge som jeg tok av, lurer på om jeg skal prøve meg på å sveise disse eller bare skal satse på å sparkle de, har sveist litt før men er langt fra noen mester. Noen som har gode råd å komme med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-Power Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Jeg pleier å klippe små runde platebiter som jeg legger på innsiden, sparkler etter jeg har sveiset dem inn. Pass på at du sliper vekk alle evt. porer / sprekker så det ikke danner seg fukt. Lykke til!! Siter 1988 Golf 2 CL 1.8 ¤solgt¤ 1993 Golf 3 GT 1.8 ¤solgt¤ 1997 Golf 3 VR6 2.8 ¤solgt¤ 2001 Golf 4 1.9 TDI PD 115HK¤solgt¤ 2001 Golf 4 1.9 TDI 150HK Chip-->185HK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bozmann Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 klipper du platebiter som passer akkurat i hullet, eller bare legger du de på innsiden? Punkter du eller helsveiser du platene på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bozmann Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 bump. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Demiaz Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 eg ville klipt til runde plate biter litt større enn hullene, så lagt dem på innsiden å først punktet dem fast så punkte tett. Men la det kjøle mellom hvert punkt. Slik at baggasje luka ikkje slår seg pga varme. så bare drar du lag med glasfibersparkel først nedi hullet fra oppsida. så pusser du den, eventuellt har på flere lag, så tar du siste finishen med finsparkel. så eit lag å to med primer/filler. Siter Opel Olympia 1958 Bremsa 40.3hk på hjula Opel Ascona B 2.4i / Opel Commodore B 1978 Opel Manta B GSI 1986 2.4i---> 3.2 M3 Opel Omega A 2.4i aut / Omega B 2.5 v6 Volvo 245 1979 godkjent med 350 V8 :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
whiplazh Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Hvis disse hullene ikke er større enn lillefinger'n din så ville jeg bare punktet igjen med jevne mellomrom, så det ikke slår seg som Demiaz nevnte, for det er sinnsykt kjedelig for da må du rette resten av luken. Iallefall, hvis de er større så ville jeg klipt av noen biter som passer rett nedi, så punkte, slipe det jevnt, hatt på grunning, mattet ned, glassfibersparkel, pusse, finsparkel, pusse fint med 120 papir, så med 400, så med 400 med vann, så grunne noen lag, hvis det er riper, prøv å våtslip med 400-800 papir. Hvis det ikke går så må du pusse ned grunninga også slipe med finere papir. Husk å poler lakken rundt der du skal lakke før du lakker!! Da slipper du så store fargenyanser! Anbefaler rubbinga til autoglym isåfall! Lykke til. (Jeg har vært biloppretter, incase) Siter Nå - '92 VW Vento VR6 [x] - '90 Audi Coupe Quattro 20v [x] - '90 VW Golf II GTi G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bozmann Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Takk for flott svar WhiPlasH! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Slår det seg kan du egentlig bare hive hele luka. Slikt småtteri som i tillegg ikke skal holde annet enn seg selv ville jeg rett og slett limt. Klipp platebit litt større enn hullet, lim på plass, sparkle/lakkere som beskrevet over. Husk å grunne/lakke baksiden også, for å beskytte mot rust og fukt. Det løsner aldri i verden. Får du ikke tak i spesielt karosserilim, så bruker du noe som heter PL 400. Får det på byggevarebutikker. Limer alt og holder i fukt og alt mulig. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bozmann Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 hmmm... ok så det slår seg veldig lett? Får satse på lim da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Jeg kan love deg at det slår seg VELDIG lett, ja. Regner med det ikke er snakk om TIG sveising, men vanlig MIG/MAG som de aller fleste bruker. Og for all del. Det KAN gå. En proff kan sikkert få det til, men hva er vitsen? hullet skal jo ikke annet enn å holde tett, ikke sant? Dermed vil lim være minst like holdbart om ikke bedre. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bozmann Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Ja det er mig det er snakk om. Hullet skal jo bare holde tett ja, så lim holder vel i massevis! Takk takk Hot Rod, da er det ut i garasjen å sette igang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
whiplazh Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Jeg kan love deg at det slår seg VELDIG lett, ja.Regner med det ikke er snakk om TIG sveising, men vanlig MIG/MAG som de aller fleste bruker. Og for all del. Det KAN gå. En proff kan sikkert få det til, men hva er vitsen? hullet skal jo ikke annet enn å holde tett, ikke sant? Dermed vil lim være minst like holdbart om ikke bedre. Må si meg enig med det at så lenge det så lite det er snakk om så er det best med lim, men personlig føler jeg at det blir litt "halvgjort" på en måte da. Hehe, men for all del, det funker! Siter Nå - '92 VW Vento VR6 [x] - '90 Audi Coupe Quattro 20v [x] - '90 VW Golf II GTi G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Har sett masse dårlige eksempler av og lime/ bare sparkle over sånne hull. Da sparkel alltid synker ett en stund vil du se hullet tydlig etter en stund. Nei,en god sveiser skal klare og sveise dette kant kant.Har selv gjort dette på min egen luke nå i vinter.Låssylinder,pusser og spylerdyse(Ikke gjort det selv da,men fått det gjort). Så tinner man over sveisen etterpå.Så synker det ingenting i ettertid.Klart det tar litt mere tid,koster litt mere,men slutt resultatet blir mye bedre. Hilsen en tilhenger av sånn man gjorde det i gamle dager :) Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bozmann Skrevet Juni 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Så du mener sparkelet vil synke uansett hvilken lim jeg bruker, PL 400 skal jo være bra. Det er greit nok at sveising er beste løsning ,men har ikke råd til å få det sveiset. Jeg har sveiset litt før men tør ikke ta sjansen på at stålet slår seg, da må da liming være et bra alternativ. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Sparkel vil alltid synke.Sparkel beveger seg annerledes en stål,sånn er det bare :) Alle kjenner vel en som sveiser et eller anna sted ;) Betalte selv ikke mange hundre lappene på et verksted for noen år siden med en annen luke jeg hadde. Ta en ringerunde og hør :) Lim og sparkel funker sikkert hvis du ikke tar det så nøye Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.