Gå til innhold

Sveise hull etter vinge.

Ranger emnet


Bozmann

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å klippe små runde platebiter som jeg legger på innsiden,

sparkler etter jeg har sveiset dem inn.

Pass på at du sliper vekk alle evt. porer / sprekker så det ikke danner seg fukt.

Lykke til!!

1988 Golf 2 CL 1.8 ¤solgt¤

1993 Golf 3 GT 1.8 ¤solgt¤

1997 Golf 3 VR6 2.8 ¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI PD 115HK¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI 150HK Chip-->185HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg ville klipt til runde plate biter litt større enn hullene, så lagt dem på innsiden å først punktet dem fast så punkte tett. Men la det kjøle mellom hvert punkt. Slik at baggasje luka ikkje slår seg pga varme. så bare drar du lag med glasfibersparkel først nedi hullet fra oppsida. så pusser du den, eventuellt har på flere lag, så tar du siste finishen med finsparkel. så eit lag å to med primer/filler.

Opel Olympia 1958 Bremsa 40.3hk på hjula

Opel Ascona B 2.4i / Opel Commodore B 1978

Opel Manta B GSI 1986 2.4i---> 3.2 M3

Opel Omega A 2.4i aut / Omega B 2.5 v6

Volvo 245 1979 godkjent med 350 V8 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis disse hullene ikke er større enn lillefinger'n din så ville jeg bare punktet igjen med jevne mellomrom, så det ikke slår seg som Demiaz nevnte, for det er sinnsykt kjedelig for da må du rette resten av luken. Iallefall, hvis de er større så ville jeg klipt av noen biter som passer rett nedi, så punkte, slipe det jevnt, hatt på grunning, mattet ned, glassfibersparkel, pusse, finsparkel, pusse fint med 120 papir, så med 400, så med 400 med vann, så grunne noen lag, hvis det er riper, prøv å våtslip med 400-800 papir. Hvis det ikke går så må du pusse ned grunninga også slipe med finere papir. Husk å poler lakken rundt der du skal lakke før du lakker!! Da slipper du så store fargenyanser! Anbefaler rubbinga til autoglym isåfall! Lykke til. (Jeg har vært biloppretter, incase)

Nå - '92 VW Vento VR6

[x] - '90 Audi Coupe Quattro 20v

[x] - '90 VW Golf II GTi G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår det seg kan du egentlig bare hive hele luka. Slikt småtteri som i tillegg ikke skal holde annet enn seg selv ville jeg rett og slett limt.

Klipp platebit litt større enn hullet, lim på plass, sparkle/lakkere som beskrevet over. Husk å grunne/lakke baksiden også, for å beskytte mot rust og fukt. Det løsner aldri i verden.

 

Får du ikke tak i spesielt karosserilim, så bruker du noe som heter PL 400. Får det på byggevarebutikker. Limer alt og holder i fukt og alt mulig.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan love deg at det slår seg VELDIG lett, ja.

Regner med det ikke er snakk om TIG sveising, men vanlig MIG/MAG som de aller fleste bruker.

 

Og for all del. Det KAN gå. En proff kan sikkert få det til, men hva er vitsen? hullet skal jo ikke annet enn å holde tett, ikke sant? Dermed vil lim være minst like holdbart om ikke bedre.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan love deg at det slår seg VELDIG lett, ja.

Regner med det ikke er snakk om TIG sveising, men vanlig MIG/MAG som de aller fleste bruker.

 

Og for all del. Det KAN gå. En proff kan sikkert få det til, men hva er vitsen? hullet skal jo ikke annet enn å holde tett, ikke sant? Dermed vil lim være minst like holdbart om ikke bedre.

 

Må si meg enig med det at så lenge det så lite det er snakk om så er det best med lim, men personlig føler jeg at det blir litt "halvgjort" på en måte da. Hehe, men for all del, det funker!

Nå - '92 VW Vento VR6

[x] - '90 Audi Coupe Quattro 20v

[x] - '90 VW Golf II GTi G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett masse dårlige eksempler av og lime/ bare sparkle over sånne hull. Da sparkel alltid synker ett en stund vil du se hullet tydlig etter en stund.

Nei,en god sveiser skal klare og sveise dette kant kant.Har selv gjort dette på min egen luke nå i vinter.Låssylinder,pusser og spylerdyse(Ikke gjort det selv da,men fått det gjort). Så tinner man over sveisen etterpå.Så synker det ingenting i ettertid.Klart det tar litt mere tid,koster litt mere,men slutt resultatet blir mye bedre.

 

Hilsen en tilhenger av sånn man gjorde det i gamle dager :)

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener sparkelet vil synke uansett hvilken lim jeg bruker, PL 400 skal jo være bra. Det er greit nok at sveising er beste løsning ,men har ikke råd til å få det sveiset. Jeg har sveiset litt før men tør ikke ta sjansen på at stålet slår seg, da må da liming være et bra alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparkel vil alltid synke.Sparkel beveger seg annerledes en stål,sånn er det bare :) Alle kjenner vel en som sveiser et eller anna sted ;) Betalte selv ikke mange hundre lappene på et verksted for noen år siden med en annen luke jeg hadde. Ta en ringerunde og hør :)

Lim og sparkel funker sikkert hvis du ikke tar det så nøye

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår