farlig Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 I sommer skal jeg lakkere noen småting på bilen min. I første omgang tenker jeg på speil, kanaler og et par hjulbuer. Jeg er derfor ute etter en brukbar lakksprøyte som kan gi meg et ok resultat - og den skal helst ikke være alt for dyr. Er det noen som kan gi meg tips på en sprøyte som det går ann å bruke, helst ikke over 1000kr. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Stikk en tur på Tools, dem har ei av merket Electra Beckum (Metabo) FB2200. Kostet 600-700kr, absolutt en brukbar sprøyte, synes den ble litt grov med 1.5 dyse, men dyser fås kjøpt. Finnes også i HVLP utgave til litt over 1000kr. Sats heller på den, flere fordeler med HVLP. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Mai 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 hvor stor kompressor trenger jeg til den hvlp utgaven? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-Power Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Enig! betal heller noen kroner ekstra å få en god HVLP (High Pressure Low Volume) sprøyte. Siter 1988 Golf 2 CL 1.8 ¤solgt¤ 1993 Golf 3 GT 1.8 ¤solgt¤ 1997 Golf 3 VR6 2.8 ¤solgt¤ 2001 Golf 4 1.9 TDI PD 115HK¤solgt¤ 2001 Golf 4 1.9 TDI 150HK Chip-->185HK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Bør ha en som leverer minimum 300l/min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Mai 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Takk! Snakker du om http://www.tools.no nå? Der finner jeg ingenting... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Der har du sjappa ja! Dem har dårlig utvalg i den nettkatalogen når det gjelder lakkutstyr, du må stikke innom dem å høre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Takk for tips! Jeg lurer på om jeg skal stikke innom tools på fredag og sjekke hva de har for noe. Dette med størrelse på kompressor - jeg skal i første omgang bare lakke småting, eksperimentere og leke. Er det krise å ha f.eks en kompressor som leverer 200l/m til å lakke et par speil eller noe annet lite? Vil ikke kompressoren bare gå fortere tom? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Troutmaster Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Når jeg er inne på siden deres og går inn på produkter-trykkluft-luftpistoler og sprøytepistoler så dukker det opp 125 treff. Masse lakksprøyter fra 5-600 til nærmere 5000 kroner. Fra side 3-5 i det vinduet som dukker opp bør du kunne finne en sprøyte som passer både deg og lommeboken. Har ikke sett så mange lakksprøyter på en norsk side, jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Da var jeg i kontakt med tools, og de solgte ikke electra beckum sprøyta lenger. Tiller AS hadde en air gunza az3 til 1250kr, en hvlp sprøyte. Er dette en brukbar sprøyte? Noen som har erfaring med den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 De hadde også en devillbiss gti på kampanje til 2375kr. Hvordan er den sprøyta? Jeg kommer sansyneligvis til å bruke den med en 50L biltema kompressor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 mye fint fra ebay å:) kjøpte ett komplett devilbiss sett med 4 dyser:) mye fint her: http://stores.ebay.com/TCPGlobal-AutoBodyDepot Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Flere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Jeg bruker biltema's "proff" til grunning med 1.7 mm dyse, og devilbis gti til lakk i sammen med biltemas 50 liter tank. Blir bra så lenge forarbeidet er bra. Kompressoeren lader seg ofte, men har ikke merket at det har gått ut over lakkeringen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Høres fint ut. Det blir nok devilbiss sprøyta tror jeg. Er "proff" sprøyta grei til grunning? Den er vel fin til rustbullet og? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg