Gå til innhold

handleliste

Ranger emnet


B230ft

Anbefalte innlegg

okei..litt mye for det jeg hadde tenkt fåreløpig hvertfall..lærlinglønn er ikke så stort å skryte av:(

 

hva er det som er så fælt med sinteren da? ja jeg veit den er stiv å skikkelig ubehagelig å kjøre med..men var det behagelig jeg var ute etter så kunne jeg bare beholdt alt slik det var når jeg overtok bilen!? og kenneth, ja jeg har og hørt noe snakk om at den r klutsjen er litt oppskrytt, noen som har pel på ca hve den tåler?

 

*fant forresten utat jeg har gull boks idag..kan det ha noe for seg å chipe tenninga sjøl om jeg kjører viking chip? åssen chip isåfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du har mye kø kjøring etc så er det ikke no spess artig.

har du en skikkelig trykkplate samt forsterket turbo clutch fra pedersensracing så holder det ca 500 nm. og er mye mer kjørbart en zinther.

 

zinther og org trykkplate gir seg vel rundt 240 hk vil jeg tro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedersen/KG-trimning selger Sachs TP-712 trykkplate med 240mm organisk lamell som holder til 525Nm (i følge dem). Koster vel ca. 3500kr.

 

Det har jeg kjøpt til bilen min, har bare ikke fått det montert enda.

 

En annen ting du må huske på er å bytte slangel mellom slave og hovedsylinderen til clutchen, ta ut den gamle og stikk til et hydraulikk firma og få dem til å presse en stålomspunnen til deg. Den gamle gir raskt opp for det høyere trykket som blir med ny trykkplate.

 

Alt dette gjelder da M90 (dobbelmasse svinghjulet).

 

Turbo er jo mye billigere i sverige da, får 19T/T3-04 der for ca. 5k i meget god stand. Men hvis du ikke har muligheten for å kjøpe i sverige så blir det jo vanskelig. :P

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår