s90r Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 R clutchen er ikke noe tess. Tåler ikke så fryktelig mye. Tror den turboen koster ca 9000,- inkl. wastegaten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 okei..litt mye for det jeg hadde tenkt fåreløpig hvertfall..lærlinglønn er ikke så stort å skryte av:( hva er det som er så fælt med sinteren da? ja jeg veit den er stiv å skikkelig ubehagelig å kjøre med..men var det behagelig jeg var ute etter så kunne jeg bare beholdt alt slik det var når jeg overtok bilen!? og kenneth, ja jeg har og hørt noe snakk om at den r klutsjen er litt oppskrytt, noen som har pel på ca hve den tåler? *fant forresten utat jeg har gull boks idag..kan det ha noe for seg å chipe tenninga sjøl om jeg kjører viking chip? åssen chip isåfall? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 om du har mye kø kjøring etc så er det ikke no spess artig. har du en skikkelig trykkplate samt forsterket turbo clutch fra pedersensracing så holder det ca 500 nm. og er mye mer kjørbart en zinther. zinther og org trykkplate gir seg vel rundt 240 hk vil jeg tro.. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Pedersen/KG-trimning selger Sachs TP-712 trykkplate med 240mm organisk lamell som holder til 525Nm (i følge dem). Koster vel ca. 3500kr. Det har jeg kjøpt til bilen min, har bare ikke fått det montert enda. En annen ting du må huske på er å bytte slangel mellom slave og hovedsylinderen til clutchen, ta ut den gamle og stikk til et hydraulikk firma og få dem til å presse en stålomspunnen til deg. Den gamle gir raskt opp for det høyere trykket som blir med ny trykkplate. Alt dette gjelder da M90 (dobbelmasse svinghjulet). Turbo er jo mye billigere i sverige da, får 19T/T3-04 der for ca. 5k i meget god stand. Men hvis du ikke har muligheten for å kjøpe i sverige så blir det jo vanskelig. :P Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg