Gå til innhold

Honda Aerodeck 2.0i EXI 86-mod. selges!

Ranger emnet

CeeKay

Anbefalte innlegg

Morsom og rask bil! Alt teknisk/elektrisk virker som det skal.

Litt rust.

Skal godkjennes i Juni.

Årsavgiften er betalt, og den er i daglig bruk.

Selges/byttes 6000,-/bud.

Ring/sms/mail eller spør her for info.

Tlf: 99124260 / 98898561.

1125015-bilde1-p5100014.jpg

1125015-bilde4-p5100012.jpg

1125015-bilde5-p5100006.jpg

1125015-bilde3-p5100017.jpg

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=1125015&username=

Selges ikke før etter skattepengene er kommet. dvs rundt 25.juni.

If it ain't broke, don't fix it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten ny eksos på den, og nesten nye bremseskiver og klosser hele veien rundt.

Det jeg vet om som må gjøres før godkjenning er: Overhale en bremsekalipper, kanskje sveise inni hjulbuer bak (enkel sak, er bare en bein plate der skvettlappene er festet), og mulig en foring eller noe fremme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke hatt preluden min hadde jeg lett kjøpt den der og hatt den som prosjekt-bil i stedet. Innbiller meg at det går ann å få inn en H22 (2,2 liters Vtec motor på 185 gamp) i de der. Utrolig morsom bil å kjøre ja.. :)

Første bilen min var en sånn en. Får nesten en liten tåre i øyekroken når jeg ser en slik en... :)

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke hatt preluden min hadde jeg lett kjøpt den der og hatt den som prosjekt-bil i stedet. Innbiller meg at det går ann å få inn en H22 (2,2 liters Vtec motor på 185 gamp) i de der. Utrolig morsom bil å kjøre ja.. :)

Første bilen min var en sånn en. Får nesten en liten tåre i øyekroken når jeg ser en slik en... :)

Jeg selger den og kjøper en lik med automat gear... Må ha slik!!!

Men må bli automat på grunn av en kneopperasjon som jeg snart skal ha...

Kan ikke tenke meg å ha annen bil lengre:)

Bilder av rusten kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selger den og kjøper en lik med automat gear... Må ha slik!!!

Men må bli automat på grunn av en kneopperasjon som jeg snart skal ha...

Kan ikke tenke meg å ha annen bil lengre:)

Bilder av rusten kommer!

Haha.. Dritbra. Godt at du tar til vettet å kjører god gammel Honda :)

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innbiller meg at det går ann å få inn en H22 (2,2 liters Vtec motor på 185 gamp) i de der.

Klart det er mulig, men ufattelig vanskelig. ALT må custombygges. Er faktisk en hel del enklere å få lastet inn nyere B-serie-motor i disse (mindre utvendige dimensjoner) (PRI lagde mountkit i gamle dager), og bygger du B20VTEC står ikke ytelsen det minste tilbake for en H22A (pluss at man da i tillegg kan bruke de mye lettere og tettere dreva' B-serie-kassene som ytterligere hjelper på aksellerasjonen, ifht. de langbeinte H-serie-kassene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er mulig, men ufattelig vanskelig. ALT må custombygges. Er faktisk en hel del enklere å få lastet inn nyere B-serie-motor i disse (mindre utvendige dimensjoner) (PRI lagde mountkit i gamle dager), og bygger du B20VTEC står ikke ytelsen det minste tilbake for en H22A (pluss at man da i tillegg kan bruke de mye lettere og tettere dreva' B-serie-kassene som ytterligere hjelper på aksellerasjonen, ifht. de langbeinte H-serie-kassene).

Jasså? Disse har faktisk blitt levert med B20A (gen 3. lude motor) på 160 hester i japan. Kjipt gjort av de å ikke gidde å selge de med den motoren her i europa.:(

Har hørt om B18C i slike faktisk. Bygge en B20vtec sak burde vel være morro det og. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså? Disse har faktisk blitt levert med B20A (gen 3. lude motor) på 160 hester i japan.

Stemmer det. Bare så synd at B20A'en er totalt forskjellig fra normale B-serie-motorer (B16A/B, B17A, B18A/B/C og B20B/Z). Disse er praktisk talt vanskeligere å trimme enn selv den gode gamle SOHC 12-ventilérte A20A'en; få om ingen komponenter finnes, lite know-how selv blant entusiastene, pluss at mange har opplevd at det er en skikkelig skjør motor som ikke tåler så alt for mye trim/misbruk før noe skjærer seg (ikke fullt så ille som B21A'en med sine høyst eksperimentelle og ustabile sylinderforinger i FRM, dóg). Rett skal være rett, blokka i seg selv er god dén, hovedproblemet ligger i innmaten (svake råder og stempler). På den annen side, motorens designproblemer stoppet slett ikke Mugen fra å basere sine Formel3000-motorer på nettopp B20A'en (Bilde hostet av Toda). Setter man idag B20A'en ved siden av en K20A ser gamlingen ut som en Volvomotor i sammenlikning; Honda har hatt en rasende utvikling til det sterkt positive de siste 15-20 årene. Ingen kunne da forestille seg 250 WHP fra en N/A toliter i noe annet enn en rendyrket racingbil på høyoktan. Idag er dette så enkelt som bare dét, og attpåtil er slike bygge' drivstoffgjerrige, driftsikre, og effekten er tilgjengelig på 98-oktan RON.

Aaah, Honda. Good times.

Men dette var vel en salgstråd en gang i tiden, mener jeg å huske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider