Gå til innhold

Forslag til ordning på kjøp/salg

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Vi skulle hatt et system der en moderator var ansvarlig for tilbakemeldinger fra kjøp og salg..

Etter hvert kjøp/salg skulle begge partene vært pliktig til å sende en tilbakemelding til denne moderatoren om hvordan handelen gikk, og basert på dette et system som viste hvor god/dårlig selger du er..

Dette skulle igjen ha blitt vist i den såkalte avataren med f.eks % positive tilbakemeldinger..

I tilleg kunne vi hatt et verifiseringssystem med personopplysninger opp i mot brukernavn på forumet, slik at en person ikke kan ha to brukernavn..

Hadde også vært greit med en "merking" som alle kunne se når en person har hatt en dårlig handel f.eks 2-3 ganger, slik at vi kan styre unna..

Evt at denne brukeren ble utestengt fra kjøp og salg forumene..

Noen som synes dette høres greit ut, evt inspill..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste gjennomførbare måten så vidt jeg kan se, er ett rating-system, slik at folk kan få positive "votes" etter en handel.

Men negative votes vil jo bli håpløst, da det er bare å finne på både navn og epost-adresser i bøtter og spann. Eneste måten å verifisere personopplysninger er via personnr, men det er ikke tillatt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har allerede vært mye diskusjoner på signaturen til folk her på forumet, så hva med å bruke signaturfeltet til dette? En halv stjerne pr god handel eller no?

Dette vil være lettere å implementere, men desverre ekstrajobb for moderatorne. Men som nevnt, om en eller to stykker for ansvaret for akuratt dette burde det la seg gjennomføre? Eneste problemet jeg ser med dette er tilbakemeldingen, da kjøper må tipse en moderator etter et godt kjøp, siden det ikke eksisterer noen automatisk tilbakemelding. Og hvis kjøper glemmer/ikke gidder å sende tilbakemelding fungerer ikke systemet.

Jeg legger da grunnlag for at kjøperen skal bedømme om det er en bra handel og ikke selgeren, da dette virker mer logisk i mine øyne...

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er bedre om det regnes i prosent. Når man skal ha, som nevnt over, en halv stjerne pr handel, får jo de som selger mye fylt opp signaturfeltet om folk er fornøyd med dem. Mens de som ikke er så aktive som andre på kjøp og salg fronten, men er like gode selger, ja kanskje bedre, har bare en halv stjerne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår