RuuDpus Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Holder på å trekke kabler i en primera 97model... får ikke ledningen fra batteriet og inn i bilen? noen forslag til hvor jeg kan føre den igjennom? har ett sånt gummilokk, men når jeg tar det av er det ikke hull, men bare en vegg... har liksom ikke borr tilgjengelig:P Og hvordan får jeg av listene så jeg kan trekke det usynlig? Mvh Espen Ruud Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Fant et sted å trekke strømmen til slutt;) da erre bare å få gjemt det litt... får det ikke under noen lister av en eller annen grunn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 men fikk ikke gjennom strømmen der likevel... men jeg har funnet et sted jeg kan få den igjennom, men gjør det noe om jeg kutter hull i denne "gummistrømpa" og kjører ledningen inn der? kan det hjelpe til om jeg teiper bra rundt? ingen anelse om hva slags ledninger som går i den... vet jo såvidt hvordan en girkasse ser ut;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Er P11 du driver og trekker i da vil jeg tro. og vis den er lik i motor rommet som P11 144 så skal det være likt som min. Er det ikke et hull på høyre siden som går inn i inner skjermen? Her er et bilde som du kan sammen ligne med for og se om det er likt. og her er hullet du skal igjenom vis det er likt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 er klin likt, men får den ikke til å gå den veien den skal når jeg trykker den inn det hullet... noen som vet om jeg kan lage en sprekk i den "strømpa", for da er ledningen rett inn ved føttene nesten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Da er den grei.. Neste steg er og Jekke opp bilen og skru av dekket.. hehe. så må du løsne innerskjermen. da kan du ta tak i ledningen og dra den gjenmnom bit for bit. Når du har fått igjennom all den ledningen du ikke trenger under panseret fortsetter du med og trekke den gjennom torpedoveggen. da skal ledningen komme ut omtrent rett bak hanske rommet. Er litt tungvindt og trekke. men det er jevlig god plass til ledningen gjennom torpedo veggen i det hullet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Takk! blir hvertfall ikke noe i dag;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 hehe... tok et par dager før jeg fant løsningen og gadd og begynne og.. hehe tok ei lita stund for og si det slik. hehe Kan jo gjøre det lettere da... dra på nissan og be de borre et hull til deg. da får du et eget hull og en helt tett gjennom føring. da slipper du og bekymre deg over u-tette gjennom føringer og ødelagte gummi propper.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freemason Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Må bare legge til at lomme lykt (for å se hvor det lyser på andre siden) og noe som lar kabelen gli lettere er triks. Feks silikonspray, vaselin osv... Siter "Hvorfor kan ikke kvinner rygge?" Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 litt usikker ¨på hvorfor jeg skal av med dekket? får da av deksla over dekket uten å ta av dekket? bare å bruke en kort stjernetrekker? og når jeg kommer fram til hullet jeg skal stikke den inn i bilen, skal den LANGT inn da, eller får jeg tak på andre siden etter et par-3 cm? må jeg ta ut hanskerommet for å få tak i ledningen fra innsida`? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Du skal ta av dekket for og ta av de nederste klipsa på innerkjermen/plast skjermen.. er greiest på den måten. Også sitter hullet du skal igjennom på inn siden av inner skjermen.. men det er ikke vits og begynne og skru på ytter skjermen og skvett lappen.. har ikke prøvd uten og ta av dekket men vil tro det er håpløst og få til uten og ta det av. jeg tok av hanske rommet, men det skal sikkert gå ann og få til uten og ta det av. ledningen kommer ut ganske høyt. om jeg ikke husker feil så dytta jeg til jeg så den på gulvet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Leste spørsmålet ditt en gang til... Du skal ikke sku i skruene som sitter i ytter skjermen( skjermbua) du skal bare ta av klipsene som sitter nederst på plast innerskjermen. er vel en 4-5 stk. da kan du tre armen inn og ta tak i ledningen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 hmm... dette virker som et SKIKKELIG prosjekt! Men du ser det bildet jeg la ut der oppe... på andre sida av den hetta er det et hull som kommer ut ved beina? tror du jeg bare kunne trukket gjennom der og tetta med sikaflex? rart ingen har tenkt på dette før... for virka genialt, og bare sikaflex rundt liksom... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kallas Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Går greit å snitte der, har gjort det på 2 primeraer før, så tar du bare av listene på passasjer siden, som er festet med klips, og legger kablene langs der, blir helt knall det. Samme prosedyre med phonokablene på andre siden, bare pass på å få disse så langt fra andre kabler ellers så blir det lett støy, og det vil vi ikke ha:P Et bra jordingspunkt finner du under baksetet, bare husk å puss vekk all lakk, så blir det bra:D Siter Chuck Norris doesent sleep, he waits.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Kalles, hva tetta du med? sikaflex? og hvor er de klipsa? finner de ikke jeg, så jeg får liksom ikke løsna de... på den gamle bilen hadde jeg skruer som var synlige, mye enklere;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg