Gå til innhold

Gokjenning, ombygd til turbo motor. ???

Ranger emnet


erlend_evensen

Anbefalte innlegg

kommer helt an på hvilken bil du har og hvor stor motor denne typen bil er godkjent med.. eks så bygger jeg en golf gti 16v turbo.. denne får jeg godkjent med maks 160hk pluss 10%, (kommer jo til å justere denne effekten opp etterpå selvsagt) siden denne bilen ble levert med g60 på 160hk. Må da bygge om resten av bilen med bremser og alt så det tilsvarer g60. Dette er den typen godkjenning som er lett å gjennomføre.. finnes sndre måter å gjøre det på, men er avhengi av å ha et greit BT og en stor bunke dokumentasjon.

Evt. så kan du TÜV godkjenne i tyskland.

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis bilen e yngre enn 10 år, så kommer det en grei avgift som du må betale for å få bilen godkjent.. kommer jo selvsagt an på hvor mye mer hester du får og hvor ny bieln e.. jo nyere jo dyrere.. jo mer hester jo dyrere..

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis bilen e yngre enn 10 år, så kommer det en grei avgift som du må betale for å få bilen godkjent.. kommer jo selvsagt an på hvor mye mer hester du får og hvor ny bieln e.. jo nyere jo dyrere.. jo mer hester jo dyrere..

 

 

feil.

 

bilen må være førstegangsregistrert i norge før 1/1-1996. om bilen er 30 år gammel, men importert i 98, må du betale avgift på hk-økning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe prob. å få gokjent motor som er ombyggd til turbo motor??

Folk sier at BT gjør det vanskelig for deg om du ikke har kommet til dé først og avtalt og planlagt. Men som med all annen Goverment Rape her i Norge; det variérer med dagsformen til den aktuelle kontrolløren. Et spinkelt og mangelfullt regelverk og bitre og/eller angst-fylte kontrollører er en oppskrift på uforutsigbarhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår