Gå til innhold

Sierra Rallybil


Norway87

Anbefalte innlegg

Hei!

kjøpte meg for 2 uker siden en Ford Sierra 2,0 L 86-87 mod!

Bilen er grei utvendig med lite rust!

Til nå har jeg montert ett fjærtårnstag bak og ok skifta ut bakerste lyddemper på eksos anlegget med et rør! (var heilt sunt rusta før) og jeg har montert et powerfilter på den!

Skal kappe gir stanga i dag tenkte jeg, for å få mindre vandring!

 

Men jeg har lyst på mere power i bilen!

 

Har dere noen tips om hva jeg kan gjør med motoren? (Vill ikke koste på den så mye, fordi den blir sikkert bare brukt som jorde bil)

 

Kan jeg kjøre på 98 oktan bensin? eller har ikke motoren helt godt av dette?

 

Andre tips jeg kan gjøre med bilen?

 

 

På forhånd takk=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rallybil ja :) 2.0 Literen er det vel pent lite å gjøre med, som sugemotorer ellers. Kam, eksos og litt småtteri kan jo hjelpe. Har 0 peiling på sierramotorer så kan ikke gi noe info, desverre. 98 oktan hjelper jo så klart litt, men koster vel mer enn det smaker på en sierra ? :)

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rallybil ja :) 2.0 Literen er det vel pent lite å gjøre med, som sugemotorer ellers. Kam, eksos og litt småtteri kan jo hjelpe. Har 0 peiling på sierramotorer så kan ikke gi noe info, desverre. 98 oktan hjelper jo så klart litt, men koster vel mer enn det smaker på en sierra ? :)

Det er mye å gjøre med Och motoren. Det har mye å si om du har innsprøytning eller ikkje, men kam, grenrør, evt. annen forgasser++ Pluss letting av bilen kan få mye å si. Det er veldig mange muligheter på den motoren. Men det som er sikkert er at du får ikkje høyere effekt av å bruke 98 oktan hvis motoren er satt opp til å bruke denne oktanen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Det er mye å gjøre med Och motoren. Det har mye å si om du har innsprøytning eller ikkje, men kam, grenrør, evt. annen forgasser++ Pluss letting av bilen kan få mye å si. Det er veldig mange muligheter på den motoren. Men det som er sikkert er at du får ikkje høyere effekt av å bruke 98 oktan hvis motoren er satt opp til å bruke denne oktanen..

 

Jeg vil nå anbefale å bruke 98 på OHC jeg, min gikk bedre, billigere på det, og du kan stille litt vassere tenning så har du litt mere effekt der og(mye nah, men det hjelper godt på), De enkle tinga, juster ventiler, så trange du får dem uten at det kniper helst, eller 0,15/0,20(ja det er 0,05 mindre enn orginalt), skift olje, ordentlig olje, sett på innsug og gasser fra Sierra <-85, Granada, taunus, bare la ledningen til tomgangsmotoren være, henge der., justere tenning til 12 * og forgasser til ca 1 lambda @ tomgang, kan og hente litt på porting og planing av topp, men da er det ikke sikkert 12* tenning funker, må sikkert ned på 9-10*(gjør ingenting, er bare at man må passe op for tenningsbank.

Og da kjøre på 98 blyfri, slipper da også ettertenninga.

 

Er selvfølgelig mye mere du kan gjøre, men dette er de simple tinga som ikke koster all verden og funker.

 

OHC er også bygd fra fabrikk for 97/98 oktan, ved kjøring på 95 så er det en plugg du kan jorde litt kabler på så stiller den tenninga(snakk om store hjernen), gule er forresten tomgangen, +- 75 rpm.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår