Goop Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Hvordan blir dette festet på bilen? Og hvor selger de dette? selges det ferdi komplett eller må det lages selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Regner med at det er 240 det er snakk om, og 8V topp? I såfall har du har du 3 hull fram på eksossiden på toppen du han lage en 3 kantet plate over, og sveise på ett feste som må være bevegelig. Så lager du ett stag som går i fra der til fjærtårnet. Du har en liten forsenkning der hvor det passer glim å montere en gummipute ala motorfestet. Her er ett bilde, men der er det på en 16V. Du ser jo prinsippet der iallefall... Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Ja...var noe sånt eg hadde tenkt..Skal være på 8v topp ja.. Har forsåvidt skjønt prinsippet.. Men viss noe må sveises på bilen så vil eg helst gjøre det før det blir lakket.. Noe andre?? selges dette noen plasser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Ja...var noe sånt eg hadde tenkt..Skal være på 8v topp ja.. Har forsåvidt skjønt prinsippet.. Men viss noe må sveises på bilen så vil eg helst gjøre det før det blir lakket.. Noe andre?? selges dette noen plasser? du kan kjøpe universialkits, men det krever jo uansett mods. jeg har det inn i fjærbein-sideplaten.. custom laget av Stein Ove Vikebø. Han mekket det til meg, av noen slike stag som går opp til stabilisatorstaget. Øyvind (Colli) skal bruke en coilover jeg donerte til han.. men, ja.. om du bruker foringer, bruk polyurethane.. iallefall om de er på motor-siden av staget. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 du kan kjøpe universialkits, men det krever jo uansett mods.jeg har det inn i fjærbein-sideplaten.. custom laget av Stein Ove Vikebø. Han mekket det til meg, av noen slike stag som går opp til stabilisatorstaget. Øyvind (Colli) skal bruke en coilover jeg donerte til han.. men, ja.. om du bruker foringer, bruk polyurethane.. iallefall om de er på motor-siden av staget. har du et bilde av det du har? En coilover? Et helt fjærbein var no unødvedi stort å ha nedi motorrommet :assman Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 har du et bilde av det du har? En coilover? Et helt fjærbein var no unødvedi stort å ha nedi motorrommet :assman Det er ikke et fjærbein, men forrige coiloveren til utforsykkelen min. jeg byttet bak, for å få justerbar retur og kompresjon... (gass), istedenfor oljedemping som suxx. du kan se mitt anti-vridningsstag her: http://www.volvo-power.net/team/l_NOR/Bilder/mnu_16/Medlems-Bilder/sub_17.html?mid=&t=2&pid=1705&user_id=1b=y&offset=&b=y Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 har du et bilde av det du har? En coilover? Et helt fjærbein var no unødvedi stort å ha nedi motorrommet :assman sto virkelig ingenting om fjærbein der Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 sto virkelig ingenting om fjærbein der Skjønte jo det då..Bare køddet eg... Men det kan vel gå viss du får taki en veldi kort, feks baklukedemper av type elefantsterk. Det kan vel også gå å fikse til... Men må vel uansett sveise fast et feste i motorrommet asså... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Skjønte jo det då..Bare køddet eg... Men det kan vel gå viss du får taki en veldi kort, feks baklukedemper av type elefantsterk. Det kan vel også gå å fikse til... Men må vel uansett sveise fast et feste i motorrommet asså... nei -- og nei. dvs. du kan ikke bruke bagasjeromsdemper :P da mister du hele hensikten. øyvind kan bruke den coiloveren, da den er laget for en utforsykkel. Han kan altså stramme opp fjæren, bytte ut fjæren med en med mer nm/mm, etc. En demper vil ikke være så bra, uten fjær. Du trenger ikke å sveise heller.. karrosseriskruer går jo feks. evnt. kan du jo kjøpe deg et OMP hjulhustårnstag og lage noe mekk på det (ala. panhardstagfestet til volvoen). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 alle veit at fagutrykket coilover er fjærbein eller? :P haha =) så der hadde faktisk han eldar riktig ;) men anyways.. er mange som bruker bare små dempere. man skal jo bare sørge for at motoren ikke rister noe grensesløst så.. ps. skal du ha baklukedemper. som jeg faktisk tror virker. vil jeg annbefale de til passat, eller hiace. de er sterke ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 nei -- og nei. dvs. du kan ikke bruke bagasjeromsdemper :P da mister du hele hensikten. øyvind kan bruke den coiloveren, da den er laget for en utforsykkel. Han kan altså stramme opp fjæren, bytte ut fjæren med en med mer nm/mm, etc. En demper vil ikke være så bra, uten fjær. Du trenger ikke å sveise heller.. karrosseriskruer går jo feks. evnt. kan du jo kjøpe deg et OMP hjulhustårnstag og lage noe mekk på det (ala. panhardstagfestet til volvoen). jaja...Men drit no i om det er fjær på den eller ikke.. var ikke det som var tanken. Men da er det bare til å sveise et øre i motorrommet og ta et stag med foring på og skru rett i blokken på eksosen.. Det vil vel bli det beste Ellers kanskje bare droppe foringen å sveise hele driten fast :driving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 forskjell på å dempe små vibrasjoner og å feste motoren. har sett mange som bruker en liten demper som vridningshemmer på motoren Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 forskjell på å dempe små vibrasjoner og å feste motoren. har sett mange som bruker en liten demper som vridningshemmer på motoren Da tror eg det vil bli enklest.. Få taki en sterk baklukedempere, eller lignende, og tilpasse denne... Ser kanskje litt jalla ut men... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 alle veit at fagutrykket coilover er fjærbein eller? :P haha =) så der hadde faktisk han eldar riktig ;) men anyways.. er mange som bruker bare små dempere. man skal jo bare sørge for at motoren ikke rister noe grensesløst så.. ps. skal du ha baklukedemper. som jeg faktisk tror virker. vil jeg annbefale de til passat, eller hiace. de er sterke ;) coilover og fjørbein er langt fra samme ting, er mange konsturksojner som bruker coilover som ikke har fjørbein også Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 poenget er at coilover er engelsk for fjærbein.. serru?=?? eldar.. vi kan ta det på msn. har en liten plan ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg