Per-Henrik Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Ok. Min var 84. Da skal du har to bokser. En til tenning og en til sprut. Men den som du mener styrer noe med tomgangen. Hvor sitter den? tenning ledningen. den som gir puls til coilen kommer fra selve motronic boksen. føleren til tenninga går til motronic boksen. du blander ikke litt med LH?? tomgangs boksen eller hva det er for noe, sitter nede ved pedalen. kommer 2 kontakter inn på den ene blå å en svart. boksen er svart. oh er nr 176 i koblings skjema. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 tenning ledningen. den som gir puls til coilen kommer fra selve motronic boksen. føleren til tenninga går til motronic boksen. du blander ikke litt med LH?? tomgangs boksen eller hva det er for noe, sitter nede ved pedalen. kommer 2 kontakter inn på den ene blå å en svart. boksen er svart. oh er nr 176 i koblings skjema. Har aldrig vert borti LH. Men har sett litt på sprutet til en 87 B230ET. Og der var det to bokser. En mørk og en blank. Hvordan ledningene går vet jeg ikke, og nå har jeg selfølgelig lånt bort Haynes 760 boka mi... På den jeg hadde satt det en ladetrykks kontroll der over pedalene et sted. Den kutter tenninga viss for eksempel slangen fra kompressorhuset til wastegaten hopper av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Denne boxen du tenker på? Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Denne boxen du tenker på? denne boksen er slutt trinnet til dysene, og har ikke noe med tenninga og gjøre Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Juni 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 her er alle boksene. den det kommer masse ledninger ut av den mener jeg har med tomgangen å gjøre. dan blanke, det er selve motronic boksen. inn der går også tennings ledningen. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 Alt er kobla sammen og arbeider som en gjeng polakker på bosch spruta.. Er sånn på LH også. Men du som har volvo rett i nærheten vettu, døm er ikke leie å kopiere koblingsskjema der. Jeg gjorde det når jeg drev med et ledningsnett (som jeg gav opp) men iaf så er det nadas problemas å kopiere sånt fra bøkene som volvo har. Men en ting du også kan prøve: Hvis du tar bosch nummeret som står på dingsen og slår inn det på google e.l. så vil du få opp delelister, der hender det at en får opp hva det er for noe skrot. Jeg gjorde det et par ganger. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 B21ET og B23 har desverre ikke samme K-jetronic... :( ingen av de delene jeg trenger til ET'n passer fra E'n... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 B21ET og B23 har desverre ikke samme K-jetronic... :( ingen av de delene jeg trenger til ET'n passer fra E'n... B23ET har IKKE k-jetronic!! Den har Motronic!!! Med andre ord, elektronisk innsprøytning! Svelg det en gang for ALLE. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 B23ET har IKKE k-jetronic!! Den har Motronic!!! Med andre ord, elektronisk innsprøytning! Svelg det en gang for ALLE. Sorry for at jeg glemte å legge på en E på B23, leser du innlegget mitt en gang til ser du at jeg avslutter med: ingen av de delene jeg trenger til ET'n passer fra E'n... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 her er alle boksene. den det kommer masse ledninger ut av den mener jeg har med tomgangen å gjøre. dan blanke, det er selve motronic boksen. inn der går også tennings ledningen. Den til venstre er til tomgangen, skal regulere tomgangsturtallet, når AC går på, eller bilen trekker mer strøm når man har på f.eks stereo/varme i ruter, etc. Den sitter oppe til venstre for pedalsettet. Den i midten (sort til høyre for overnevnte) er sluttrinnet til dysene. Sitter i motorrommet ovenfor batteriet, på venstre hjulbue. Metallboksen (nederst til høyre) er sjølve motronic-hjernen. Er her man kan chippe man bort ladetrykkssperra, samt at den styrer turtallsperre og masse annet. (Er her alle japsene sitter inni og justerer når man kjører:D) Den øverst til høyre (sort) Har jeg ALDRI sett før på motronic (b230et). Hadde vært fint med info om den... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Juni 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Alt er kobla sammen og arbeider som en gjeng polakker på bosch spruta.. Er sånn på LH også. Men du som har volvo rett i nærheten vettu, døm er ikke leie å kopiere koblingsskjema der. Jeg gjorde det når jeg drev med et ledningsnett (som jeg gav opp) men iaf så er det nadas problemas å kopiere sånt fra bøkene som volvo har. Men en ting du også kan prøve: Hvis du tar bosch nummeret som står på dingsen og slår inn det på google e.l. så vil du få opp delelister, der hender det at en får opp hva det er for noe skrot. Jeg gjorde det et par ganger. hav har du gjord med folka der uta a?? Får nesten ikke ett eneste skjema jeg. de har ikke lov til å gi det ut. :deng Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Juni 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Den øverst til høyre (sort) Har jeg ALDRI sett før på motronic (b230et). Hadde vært fint med info om den... Det skal jeg si deg guttem min. det er en ETC boks. den er til antispinn. Men det skal man jo ikke ha. :driving Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 ETS = :assman bullshit (P.S: Er nok en grunn til at jeg aldri har sett den boksen før :P) Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 hav har du gjord med folka der uta a?? Får nesten ikke ett eneste skjema jeg. de har ikke lov til å gi det ut. :deng Må kontakte bæsj sjøl, så får du skjema! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Jeg bare rasa inn på jensen & scheele og spurte pent om et koblingsskjema til B230FT og det ordna han glatt. Snakk med Espen eller Jon-Kanon. Bæsj har vel ikke det skjemaet, siden ledningsnettet er ekte svenskt mygel... Bajs leverer bare komponentene. Døm har lov til å gi ut skjemaer, døm har ikke monopol på originalverktøy og håndbøker lengre. Jeg kjøpte jo verktøy for å klemme ned ventilløfterne og tang til å plukke ut shimsa med der jeg, volvo original... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg