Gå til innhold

Er det likt, b23 / b230 Et

Ranger emnet


Per-Henrik

Anbefalte innlegg

Ok. Min var 84.

 

Da skal du har to bokser. En til tenning og en til sprut.

 

Men den som du mener styrer noe med tomgangen. Hvor sitter den?

tenning ledningen. den som gir puls til coilen kommer fra selve motronic boksen. føleren til tenninga går til motronic boksen.

 

du blander ikke litt med LH??

 

tomgangs boksen eller hva det er for noe, sitter nede ved pedalen. kommer 2 kontakter inn på den ene blå å en svart. boksen er svart.

 

oh er nr 176 i koblings skjema.

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tenning ledningen. den som gir puls til coilen kommer fra selve motronic boksen. føleren til tenninga går til motronic boksen.

 

du blander ikke litt med LH??

 

tomgangs boksen eller hva det er for noe, sitter nede ved pedalen. kommer 2 kontakter inn på den ene blå å en svart. boksen er svart.

 

oh er nr 176 i koblings skjema.

 

Har aldrig vert borti LH. Men har sett litt på sprutet til en 87 B230ET. Og der var det to bokser. En mørk og en blank. Hvordan ledningene går vet jeg ikke, og nå har jeg selfølgelig lånt bort Haynes 760 boka mi...

 

På den jeg hadde satt det en ladetrykks kontroll der over pedalene et sted. Den kutter tenninga viss for eksempel slangen fra kompressorhuset til wastegaten hopper av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er kobla sammen og arbeider som en gjeng polakker på bosch spruta.. Er sånn på LH også. Men du som har volvo rett i nærheten vettu, døm er ikke leie å kopiere koblingsskjema der. Jeg gjorde det når jeg drev med et ledningsnett (som jeg gav opp) men iaf så er det nadas problemas å kopiere sånt fra bøkene som volvo har.

Men en ting du også kan prøve: Hvis du tar bosch nummeret som står på dingsen og slår inn det på google e.l. så vil du få opp delelister, der hender det at en får opp hva det er for noe skrot. Jeg gjorde det et par ganger.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B23ET har IKKE k-jetronic!! Den har Motronic!!! Med andre ord, elektronisk innsprøytning!

 

Svelg det en gang for ALLE.

 

Sorry for at jeg glemte å legge på en E på B23, leser du innlegget mitt en gang til ser du at jeg avslutter med:

 

ingen av de delene jeg trenger til ET'n passer fra E'n...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CIMG0775.jpg

her er alle boksene.

 

den det kommer masse ledninger ut av den mener jeg har med tomgangen å gjøre.

 

dan blanke, det er selve motronic boksen. inn der går også tennings ledningen.

 

Den til venstre er til tomgangen, skal regulere tomgangsturtallet, når AC går på, eller bilen trekker mer strøm når man har på f.eks stereo/varme i ruter, etc. Den sitter oppe til venstre for pedalsettet.

 

Den i midten (sort til høyre for overnevnte) er sluttrinnet til dysene. Sitter i motorrommet ovenfor batteriet, på venstre hjulbue.

 

 

Metallboksen (nederst til høyre) er sjølve motronic-hjernen. Er her man kan chippe man bort ladetrykkssperra, samt at den styrer turtallsperre og masse annet. (Er her alle japsene sitter inni og justerer når man kjører:D)

 

Den øverst til høyre (sort) Har jeg ALDRI sett før på motronic (b230et). Hadde vært fint med info om den...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er kobla sammen og arbeider som en gjeng polakker på bosch spruta.. Er sånn på LH også. Men du som har volvo rett i nærheten vettu, døm er ikke leie å kopiere koblingsskjema der. Jeg gjorde det når jeg drev med et ledningsnett (som jeg gav opp) men iaf så er det nadas problemas å kopiere sånt fra bøkene som volvo har.

Men en ting du også kan prøve: Hvis du tar bosch nummeret som står på dingsen og slår inn det på google e.l. så vil du få opp delelister, der hender det at en får opp hva det er for noe skrot. Jeg gjorde det et par ganger.

 

hav har du gjord med folka der uta a??

 

Får nesten ikke ett eneste skjema jeg. de har ikke lov til å gi det ut. :deng

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare rasa inn på jensen & scheele og spurte pent om et koblingsskjema til B230FT og det ordna han glatt. Snakk med Espen eller Jon-Kanon. Bæsj har vel ikke det skjemaet, siden ledningsnettet er ekte svenskt mygel... Bajs leverer bare komponentene. Døm har lov til å gi ut skjemaer, døm har ikke monopol på originalverktøy og håndbøker lengre. Jeg kjøpte jo verktøy for å klemme ned ventilløfterne og tang til å plukke ut shimsa med der jeg, volvo original...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår