Gå til innhold

Race på motorveien i drammen

Ranger emnet

bjornar600

Anbefalte innlegg

vet det at tahoen har aerodynamikk som en murstein, men en venn av meg kjørte forbi den bilen på vei til oslo med en ford van og han hadde da 250+-

da hadde tahoen 200 km/t så der er noe rart under panseret der altså.

En ford van i 250 +-? det er rimelig fort til å være en ford van..

www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En ford van i 250 +-? det er rimelig fort til å være en ford van..

har en 10 liters twin turbo som er bremsa til 865 hk da, men den er på Texas skilter pga importer for noen måneder siden (han har ikke gidde å om registrert den)

Jeg sukket fortvila, hjulbuen er kjeks, rusten har herja på min Mazda 626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...
@Chris-84: noen harde facts bare her :)

SL 55 AMG:

motor : 5,5 liters (obviously) kompressormata motor på 476HK og 700 Newtonmeter dreiemoment.

0-100 går unna på 4,6sekunder og toppfarta er begrensa til 250km\t eller 155mph om du vil, som vanlig.

SL 65 AMG

Motor:

6,5 liters V12'er med Biturbo som yter 612HK ved 5500 rpm og har et dreiemoment på ENORME 1000Nm (og det er begrensa til 1000!) fra 2000-4000 rpm !

0-100 går unna på 4,1 sekund (selvfølgelig litt "tregt" om man kan si det i forhold til motorstørrelse osv, men det blir jo bare hjulspinn med 1000nm i dreiemoment) og toppfarta er selvfølgelig 250km\t.

de 300 newtonmeterne ekstra skulle nok hjulpet bra på når du kappkjørte mot en SL 55 AMG.

Når det er sagt, tror jeg NEPPE tahoe'n hadde tatt SL 65'en.

Avhengig av hvilke tyske blader du leser er diffen fra 0-200 kmt mellom 1 -2 sek i favør av SL65.

12,5-13 sek SL65 og 14-15 SL55.

Lenke til kommentar
Del på andre sider