RS2-GTi Skrevet Juni 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2003 Nå skal jeg trimme Corradoen min. Blir vel og bestille innen de nermeste dagene. Jeg skal på ferie nedigjennom Europa til sommeren med Corradoen. Slik som den er så er den helt orginal med konfilter og loop på tomgangsregulatoren. Det jeg egentlig hadde tenkt meg nå er; Cat. erstatter (bestillt) Chip Mindre ladehjul Bensintrykksregulator Men så har jeg en lader som jeg får målt til maks 0,61 når jeg drar på i 3. gearet. Den ligger på 0,5 sånn omtrent umiddelbart (3000 rpm) og er på nevnte 0,61 på ca 5300 rpm. Så denne laderen begynner nok og bli litt slitt - men er sikkert god for litt mere. Skal jo overhale den men vil vente til ferien er unnagjort og pengeforbruket er over for ferien sin del. Nå driver jeg og ser på flere kit. Autoathority, SNS +++ Det jeg lurer på er - er de fleste chipper mulig og bruke både med orginalt ladehjul og med 68 mm ladehjul ? Er det MYE forskjell på chip - og chip/ladehjul/regulator ? I og med at jeg ikke vil havne i "gokk" med gåen G-lader i sommerfeiren så lurer jeg på; Kan man ikke bare ha et stage II kit på med chip/ladehjul/regulator og så bare sørge for og ikke bikke over 5000-5500 rpm ? For mindre ladehjul sliter vel ikke mere på laderen før man kommer over et visst turtall - ikke sant ? Her er alternativene mine - hva mener du er best ? 1. Sette på Chip - ferdig med det - håpe på det blir ok med tanke på at laggen blir borte og litt mere HP. 2. Visst Chippen er mulig og bruke både med og uten ladehjul så setter jeg på chippen nå, og ladehjulet når jeg kommer hjem sammen med regulatoren (hjem fra kjøreferie). 3. Montere hele "stage II" og rett og slett og begrense meg på turtallet når jeg kjører. Er ALDRI over 5500 rpm uansett - det er jo ikke der en G60 fungerer alikevell .... En siste ting - hvilken chip annbefaler dere - få høre erfaringer. Gjerne hvilke kit osv. Og pris og hvor skal man kjøpe :) (ser forresten noen selger en chip billig, mens chip/ladehjul regulator er svindyrt - 4 x prisen av singel chip!!) Takk takk ! Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juli 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2003 Originally posted by RS2-GTi I og med at jeg ikke vil havne i "gokk" med gåen G-lader i sommerfeiren så lurer jeg på; Kan man ikke bare ha et stage II kit på med chip/ladehjul/regulator og så bare sørge for og ikke bikke over 5000-5500 rpm ? For mindre ladehjul sliter vel ikke mere på laderen før man kommer over et visst turtall - ikke sant ? Her er alternativene mine - hva mener du er best ? 1. Sette på Chip - ferdig med det - håpe på det blir ok med tanke på at laggen blir borte og litt mere HP. 2. Visst Chippen er mulig og bruke både med og uten ladehjul så setter jeg på chippen nå, og ladehjulet når jeg kommer hjem sammen med regulatoren (hjem fra kjøreferie). 3. Montere hele "stage II" og rett og slett og begrense meg på turtallet når jeg kjører. Er ALDRI over 5500 rpm uansett - det er jo ikke der en G60 fungerer alikevell .... En siste ting - hvilken chip annbefaler dere - få høre erfaringer. Gjerne hvilke kit osv. Og pris og hvor skal man kjøpe :) (ser forresten noen selger en chip billig, mens chip/ladehjul regulator er svindyrt - 4 x prisen av singel chip!!) Takk takk ! Mindre ladehjul sliter mer på laderen hele tiden, siden laderen går fortere på alle motorturtall 1. Liten vits med chip hvis du ikke har gjort andre endringer, dvs kam, porting, ladehjul.... 2. Det går nok bra. Kjørt med Jabbachip og std ladehjul i hele vinter 3. Med en lader som har gått 150T+ eller noe sånt, kommer antagelig lagerene dine til å gå ganske kjapt med mindre ladehjul Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyeman Skrevet Juli 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2003 Men så har jeg en lader som jeg får målt til maks 0,61 Mener på at 0,6 er standard maks oppgitt på original g-lader? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juli 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2003 G40 0,6 bar og G60 0,65 bar er standard på en ny frisk lader Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2-GTi Skrevet Juli 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2003 Ble ikke så mange svar her inne, men jeg tenkte jeg skulle nå gi en tilbakemelding uansett til hjelp for andre senere. Jeg hadde to valg til slutt. Det stod mellom SNS og Autoathority. Begge chippene er omtrent like, men det er noen ting som gjør at SNS blir "best i test" ;) - SNS har "No digifant lag". Altså det skjer noe med en gang du trår på gassen - i forhold til orginalt .... - SNS virker mye mere interessert i og selge, pluss de er G60 spesialister. De er fire stykker på SNS - og alle kjører moddede G60'er. Samtidig så gir SNS sin chip bedre ytelse enn Autoathority sin chip - og det er jo viktig. SNS stage 1 (som jeg skal kjøpe) fungerer også på en umodifisert bil, men den takler også ned til 68 mm ladehjul + 3.5 bar FPR. Dessuten har de en fast byttepris til høyere steg, så dersom jeg skal ha mere trim så kan jeg lett få ny chip. Så her er konklusjonen min anngående hva jeg gjør; Jeg bestiller SNS Stage 1 og monterer før ferien. Billig sak. Så kan jeg kjøpe 68 mm ladehjul og 3.5 bar FPR når det måtte passe meg - og hvor det måtte passe meg. Så kan jeg oppgradere om jeg vil chippen med dette for 50 dollars. Ikke ugunstig :) Så kan jeg vente med overhaling av lader til etter ferien. Sorry G40Classic - vet du er sugen på de overhalingene, men 8000 kroner er penger i dag også... Men når jeg får råd skal jeg gjøre det. Og jeg skal gjøre det før jeg trimmer mere. Men tross alt - dette er jo fremkostmiddelet som dama bruker - så det er grenser på hva jeg legger i det! Raymond PS. Tankevekker. 8000 for overhaling (RS) ? + man får 5000 for en brukt lader ... hmmm .. = 13.000 - da er man jammen meg ikke langt i fra et sotviftekit!! :) Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Juli 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2003 Ser på toppen at du tenker å bytte ut caten.., dersom den funker fint er det ingen grunn til å fjerne den. G60 har noe av det beste som du kan få tak i av cat. minimal motstand.. og å ta den vekk gir deg max 1-2 hester på toppen, men ødelegger mer på bunndraget, bilen bråker mer og lukter vondt.. ikke bytt ladehjul før du har overhaldt laderen.. Sam i SNS har meget god peiling.. http://www.vwvortex.com har bra forum om corrado og G60 motor. der finner du mrkrad.. det er Sam, en av de som driver SNS han kan sikkert gi noen gode tips.:) Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2-GTi Skrevet Juli 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2003 Originally posted by RSG60 Ser på toppen at du tenker å bytte ut caten.., dersom den funker fint er det ingen grunn til å fjerne den. G60 har noe av det beste som du kan få tak i av cat. minimal motstand.. og å ta den vekk gir deg max 1-2 hester på toppen, men ødelegger mer på bunndraget, bilen bråker mer og lukter vondt.. Kan hende at du har rett, men en cat som er 14 år gammel og rullet 150-200' km er den neppe funksjonell + at den er anntageligvis er full av dritt så den hoper opp en del hester. Hadde en kompis som hadde en Audi Coupe 20v, den gikk veldig dårlig. Da tok verkstedet catten og kuttet den opp. Full av gammel møkk. Og det blir de som regel. Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Juli 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2003 Det hender at dei går tett ja. men om så du skal fjerne den, ikkje kast den eller stak ut innholdet. den kan vere god å sette på når du skal på EU kontroll. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2-GTi Skrevet Juli 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2003 Da skal jeg gi tilbakemelding på chippen tenkte jeg ! Sam Brown ga en helt utrolig bra kundebehandling på SNS Tuning. Jeg var veldig fornøyd med at de kunne sette opp chippen slik jeg ville, selv om jeg valgte standardchippen med orginal rpm grense og 98 oktan. I dag har jeg montert chippen på min bil + en kundebil! Resultat er suverent. SNS nektet og oppgi noe HK antall etter chipping, men de garanterte meg at de ville ligge over Autoathority sin som hadde +14 hk. Det tviler jeg ikke et sekund på. Føles som om jeg har 20-25 hk mer - og enda gjenstår en del justeringer som må gjøres når chippen monteres. Skal komme tilbake med nytt resultat da! Men viktigst av alt er at Digifant laggen er borte!!!! Når jeg klamper gassen nå - så skjer det faktisk noe med en gang i motsetning til før. Suverent!!! 0-100 tror jeg ikke tidene er forbedret noe særlig, men fra 50 og oppover ble det SINNSYKT mye bedre. Og forskjellen merkes bare bedre jo høyere gir du har den i! Så nå gleder jeg meg som en UNGE til etter sommeren da jeg skal overhale laderen - kanskje RS - og sette på 68 mm ladehjul og ny justerbar bensintrykksregulator!! Nå venter cat. erstatter og senkesettet på og bli montert! Så skal jeg ha den 4.3" eksosen vi selger pluss en tykkere ratt - og kanskje en annen gearkule. Raymond - RS Concept Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Juli 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2003 Hørest bra ut det. kommer nok til a få Sam til å sende en over jeg og. 4,3 tomms eksos?? håper det er endestussen i så fall. 2,5 var stort nok for meg. senket bil+stiv bakaksling+stor eksos = trøbbel. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xtreme-corrado Skrevet Juli 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2003 tenkte jeg skulle bestille denne chippen jeg også. jeg har bare hørt positiv omtale om sns chipp, så hvorfår ikke prøve.. hvordan monterer man chippen selv? og hvor mye betalte du i norske kr? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2-GTi Skrevet Juli 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2003 Mulig vi (RS Concept) blir og begynne og ta inn denne chippen. Utsalgspris vil da bli kr 1195.- for Steg 1 chippen. Ellers kan jeg si mye fint. Kundebilen jeg har chippet er ikke helt tunet inn enda, men vi tok en landeveiskjøring på den i sted. Forbruket gav meg hakeslep. 0,57 på en Corrado. Min er enda ikke justert og den går på 0,71. Prøvde økonomikjøring med den for en liten uke siden. Forbruket lå da på 0,92 Så det ser ut som om forbruket blir ca 3 dl lavere pr mil. Hjelper på det!!! Jeg kjører ca 30.000 i året privat. Bensinpris regnes på 9 kr 3000 x 0,92 x9 = 24840 3000 x 0,60 x9 = 16200 Jeg sparer på ett år ca 8640 Altså 720 kr måneden i snitt. Nice :) Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Juli 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2003 Var dei målingane fra kjøre komp. eller målt med brukte liter bensin og km-teller. For har du bytta FPR til 3,5 bar tar MFA i så fall ikke høyde for dette og vil gi feil måling. billig å best, det er jo slik vi vil ha det. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2-GTi Skrevet Juli 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2003 Originally posted by RSG60 Var dei målingane fra kjøre komp. eller målt med brukte liter bensin og km-teller. For har du bytta FPR til 3,5 bar tar MFA i så fall ikke høyde for dette og vil gi feil måling. billig å best, det er jo slik vi vil ha det. Har kun bytta Chippen. Brukte MFA. Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T B A Skrevet Juli 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 Lita inte på MFA:n och bränsleförbrukningen när du trimmat. Den använder sig av vacuum för att lura ut förbrukningen och det är ofta dem visar fel... Siter http://www.dli-teknik.se <-- VAG Godis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.