RS2-GTi Skrevet Juni 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2003 Dette hører jo hjemme på Corradodelen, men G60 er jo også i Golf + det er flere folk der. Regner med det er flere her med G60 erfaring. --------------------------------------------------------------------- Nå skal jeg trimme Corradoen min. Blir vel og bestille innen de nermeste dagene. Jeg skal på ferie nedigjennom Europa til sommeren med Corradoen. Slik som den er så er den helt orginal med konfilter og loop på tomgangsregulatoren. Det jeg egentlig hadde tenkt meg nå er; Cat. erstatter (bestillt) Chip Mindre ladehjul Bensintrykksregulator Men så har jeg en lader som jeg får målt til maks 0,61 når jeg drar på i 3. gearet. Den ligger på 0,5 sånn omtrent umiddelbart (3000 rpm) og er på nevnte 0,61 på ca 5300 rpm. Så denne laderen begynner nok og bli litt slitt - men er sikkert god for litt mere. Skal jo overhale den men vil vente til ferien er unnagjort og pengeforbruket er over for ferien sin del. Nå driver jeg og ser på flere kit. Autoathority, SNS +++ Det jeg lurer på er - er de fleste chipper mulig og bruke både med orginalt ladehjul og med 68 mm ladehjul ? Er det MYE forskjell på chip - og chip/ladehjul/regulator ? I og med at jeg ikke vil havne i "gokk" med gåen G-lader i sommerfeiren så lurer jeg på; Kan man ikke bare ha et stage II kit på med chip/ladehjul/regulator og så bare sørge for og ikke bikke over 5000-5500 rpm ? For mindre ladehjul sliter vel ikke mere på laderen før man kommer over et visst turtall - ikke sant ? Her er alternativene mine - hva mener du er best ? 1. Sette på Chip - ferdig med det - håpe på det blir ok med tanke på at laggen blir borte og litt mere HP. 2. Visst Chippen er mulig og bruke både med og uten ladehjul så setter jeg på chippen nå, og ladehjulet når jeg kommer hjem sammen med regulatoren (hjem fra kjøreferie). 3. Montere hele "stage II" og rett og slett og begrense meg på turtallet når jeg kjører. Er ALDRI over 5500 rpm uansett - det er jo ikke der en G60 fungerer alikevell .... En siste ting - hvilken chip annbefaler dere - få høre erfaringer. Gjerne hvilke kit osv. Og pris og hvor skal man kjøpe :) (ser forresten noen selger en chip billig, mens chip/ladehjul regulator er svindyrt - 4 x prisen av singel chip!!) Takk takk ! Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg