Gå til innhold

sveisapperat

Ranger emnet

jeg ruller

Anbefalte innlegg

bruker det derre tellmig 150/1 fra torshov og det funker helt utmerket.. er no halvautomatisk strømjustering som er ganske genialt.. koster vel 3300 el no

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør dere det med gass?

Har hørt at Tess ikke har slik at du kan fylle på egen flaske lenger, men at du må leige ei flaske, for 2000 kr pr år eller no..

Hvordan funker dette? hehe

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har yara flaske, får kjøpt 10 kilos og koster ca 500 å fylle.

aga har kun 5 kilo å kjøpe, men den er litt liten..

eller så går det på en annen måte å få en 40kilos å hehe.. få tak i ei brukt ei, leie ei 40 kilos på dagleie, og levere inn den tomme brukte etter ei uke.. da sitter du igjen me ei full 40kilos :p

hvis ikke døm har fonni på no nytt lurt no for å sperre for det da..

56 chevy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har yara flaske, får kjøpt 10 kilos og koster ca 500 å fylle.

aga har kun 5 kilo å kjøpe, men den er litt liten..

eller så går det på en annen måte å få en 40kilos å hehe.. få tak i ei brukt ei, leie ei 40 kilos på dagleie, og levere inn den tomme brukte etter ei uke.. da sitter du igjen me ei full 40kilos :p

hvis ikke døm har fonni på no nytt lurt no for å sperre for det da..

Ikke mulig lenger. Det er en stund siden de begynte med et nytt system.

Nå har alle flasker en unik ID, som er programert inn i en chip i toppen. Denne leses av elektronisk ved utlevering og innlevering, så de har til en hver tid full oversikt over hvilke flasker som er hos hvilken kunde.

Dette er noe de begynte med for bla. å få bedre oversikt over flasker som måtte inn til trykking osv.

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ganske strenge regler for hvem som får lov å ha de største gassflaskene (ex. 50kilos) også strengt mht. brannsikkerhet. merking av lokale med "gass under trykk" osv..

Hvem som får HA de er vel ikke så strengt, men det er blitt strengere vedrørende hvem som har lov til å frakte de.

Så store flasker kommer inn under ADR, og da må du ha ADR bevis i den aktuelle klassen for å ha lov til å frakte gassen.

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte gass der jeg jobba før... Ikke nødvendig å ha no transportbevis for å frakte den nei....

Jeg har Esab Origomag 200C, den er ihvertfall jævla grom....

Ihvertfall ikke gunstig å handle billige halvautomater, dårlig mateverk og strømtilførsel osv.... Det blir fort et inferno hvis du skal sveise litt pent osv...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har det største en fas fra biltema. og bruker den tråden som du ikke trenger gass til spruter litt mer men da slipper du det styret med gass.

er vel det som heter flussfylt tråd?? hørt at dette er noe dritt.. tenkte å kjøpe et sånt sjøl men veit ikke hvordan det fungerer?? men viss det funker greit blir det vel handel. skal liksom ikke bruke det masse.. bare en gang imellom.. så da holder det vel tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider