vw-vegard Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Hvor vanskelig er egentlig denna jobben? Noen som har gjort det her? Er jo litt kjipt å ha klokke egentlig istedenfor.. Skal ikke gjøre dette akkurat nå (tror jeg iallefall:P ) men bare lurer på om noen har erfaring med det..? Siter - 200SX S14a X 91 Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Som jeg skrev i en annen tråd oppi her: Jepp. Jeg har da ihvertfall skiftet ut instrumenter som har klokke, til en med turteller uten å gjøre noe annet. Men om du skal ha 16v instrumenter så må du skifte drevet i girkassa som speedometeret går på, så du ikke får misvisning. Gjorde ikke dette selv, men viste da riktig etter det jeg kan huske. Ikke noe problem med andre ord. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Tror det kommer litt an på modell til modell, men jeg byttet til turteller på min bil, det var bare å skru ut speedometer, av med de to kontaktene på baksiden og på med nytt speedometer. Så det gikk som en drøm:) Men har som sagt hørt om folk som ikke har fått det så enkelt til.. Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-vegard Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 okey herlig :) det ække no særlig pes å få ut instrumentpanelet eller ? Siter - 200SX S14a X 91 Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Det er vel litt pes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusVW Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Bare husk å skaff deg et instrument som passer bilen. Fra 88 og oppover ble de levert med ny type plugg. Siter 97 Audi A4 Avant 85 Golf II - *Vraka* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 okey herlig :) det ække no særlig pes å få ut instrumentpanelet eller ? Nei. Napper ut alle knapper, justeringer til varmeapperatet samt kontakt til varmeapperatet og til håndbrekklampa, og fjerner cd-spilleren om du har, skrur ut alle skruene du ser plastikkdekslet rundt knappene er festet til, huske på de to som sitter på toppen av speedometeret (disse ser du om du titter opp fra undersiden), da skal du i teorien sitte igjen med bare speedometeret foran deg, og dette er festet i to skruer, og sitter to kontakter der! Eventuelt en vakuumslange om du har kjørecomputer, og speedometerwiren. For å komme lettest mulig til, skrur du bare av dekselet som er foran sikringsboksen din og der serviceheftet skal ligge, så kan du få av kontaktene og wiren fra undersiden. Wiren får du av ved å vri mot venstre (mener jeg). Speedometeret må lirkes ut, kan bli litt knotete, men du finner fort ut hvordan du får det ut. Om du ikke skjønte noe av forklaringa mi, så får du si ifra. Trøtt og jævlig nå, så resultatet blir deretter:rolleyes: Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 Bare husk å skaff deg et instrument som passer bilen. Fra 88 og oppover ble de levert med ny type plugg. kommer ann på NÅR i 88 :) vår 88 = gammel type (CE1) høst 88 = ny type (CE2) :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 jeg pleier å ta av rattet også.. syntes det er greiere da! Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.