Gå til innhold

Prosjektet mitt..

w201_034

Anbefalte innlegg

Hellå! jeg har et "lite" prosjekt på gang... har 3 stykk 190'r.. en 90 mod 2 liter, en 87 delbil og en 86 mod 2,3 16v denne bilen er kolisjonsskadet.

målet mitt er å sette over alle delene fra 16v'n til 2 literen.. har kommet et godt stykke på vei med alt interiør og styling... tror det blir bra.. men noen som har noe tips? med tanke på motor og ledningsnett? er det likt? har ikke tittet så mye på det.. og hvordan er det å sette inn 16v speedo? bare bolt on?

skal få lagt ut noen bilder når jeg skjønner hvordan jeg gjør det!!:P

Menn Med Hjærne, Kjører Bil Med Stjerne!

90' mod 190E 2L (prosjekt)

86' mod 2,3 16v (vrak..)

87' mod 2L (delbil)

90' mod BMW 5'er (E34 bruksbil med 375 på teller'n!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellå! jeg har et "lite" prosjekt på gang... har 3 stykk 190'r.. en 90 mod 2 liter, en 87 delbil og en 86 mod 2,3 16v denne bilen er kolisjonsskadet.

målet mitt er å sette over alle delene fra 16v'n til 2 literen.. har kommet et godt stykke på vei med alt interiør og styling... tror det blir bra.. men noen som har noe tips? med tanke på motor og ledningsnett? er det likt? har ikke tittet så mye på det.. og hvordan er det å sette inn 16v speedo? bare bolt on?

skal få lagt ut noen bilder når jeg skjønner hvordan jeg gjør det!!:P

meld deg inn i 190 klubben. er mye fin info der ;) http://www.mb190klubb.com

Mercedes 190e 2,3 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meld deg inn i 190 klubben. er mye fin info der ;) http://www.mb190klubb.com

det gjorde jeg samme dagen..:) men har ikke fått giro enda.. så bare lurer på om noen har noe peil...

86' mod 2,3 16v (vrak..)

87' mod 2L (delbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

giro..? hmm, du overfører penger til klubb-kontoen med "årsavgiften" samt navn og brukernavn på forumet. Når det er registrert så får du tilgang til alle forum deler :)

Kan sende en mail til styre hvis du lurer på noe så hjelper de deg.. greie folk serdu :)

Når det gjelder speedometer så går jo det på girkassen så du løsner jo wire'en i begge ender og setter på speedometer og girkasse.. for sikkerhets skyld så kan du jo bytte wire også men tror nok de passer om hverandre..!

Mer enn det tør jeg ikke å si da jeg ikke vet helt sikkert :)

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp men lurte bare på om de andre tingene som varsellamper og turteller og sånn.. men finner nok ut av det! i dag har jeg satt på momo rattet og satt over 16v bremsene.. fuck er var ikke samme spindel på 2 literen som på 16v'n! den var litt lei.. så da ble det 16v uten bremser:P og med dårlig brekk! har funnet ut hvordan jeg legger ut bilder så gjør det nå!

86' mod 2,3 16v (vrak..)

87' mod 2L (delbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt over calipere bare så skal det gå..

EDIT: Verken speedometer eller turteller er jo like men er samme tilkobling.. Speedo på wire og turteller på samme plass bensinpumpa før signal fra(diagnosekontakt på venstre dempertårn..svart sak med skru lokk og noen kabelsko med ledninger fra..)

Bytter du fra automat til manuell eller noe sånn?

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt over calipere bare så skal det gå..

EDIT: Verken speedometer eller turteller er jo like men er samme tilkobling.. Speedo på wire og turteller på samme plass bensinpumpa før signal fra(diagnosekontakt på venstre dempertårn..svart sak med skru lokk og noen kabelsko med ledninger fra..)

Bytter du fra automat til manuell eller noe sånn?

er manulell på begge!:D fikk kjøpt 90 modellen veldig billig.. var rust et sted på hele bilen! på grund av en tidligere skade.. og at bensinfordeleren var deff.. den kosta 10 k på bertel!:P å den delen hadde jeg jo liggene! fikk bilen for 4000,- noe som er veldig billig har solgt stoler og baksete så går snart i pluss på bilen! fikk bra med bremsene men du får ikke på 2l skiver på 16v nav.. men omvent! så da dreit jeg i det.. funker greit å kjøre med brekk, bare å kjøre pent!:P hehe nå skal jeg få lagt ut neon bilder også..

1127413-bilde6-dsc00546.jpg

ribbet 2liter:)

1127413-bilde1-dsc00821.jpg

16v med skade.. den bilden jeg tar deler fra..

1127413-bilde2-dsc00891.jpg

inni 2literen nå..:)

1127413-bilde3-dsc00871.jpg

bilder av 16v bremser på samt hjulbuelister og resten.. men mangler frontfanger da.. den er skrot..

1127413-bilde4-dsc00887.jpg

så langt har jeg kommet..

1127413-bilde5-dsc00889.jpg

siden..

86' mod 2,3 16v (vrak..)

87' mod 2L (delbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns ikke den så så veldig skadet ut jeg?? 2.3 16v assa...

correct me if I am wrong :)

nice interiør btw !!!

hehe takk! hehe nei ikke på det bilde nei.. var før jeg kræsjet...

86' mod 2,3 16v (vrak..)

87' mod 2L (delbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag var det en volvo 740 som var innom, parkerte bilen rett uten for min(i veien) mine står langs vegen om dagen.. å tok tak i håndtakene på bilen å røsket.. tror han ville inn i bilen..:P er mye tyveri der! en på jobben har blitt frastjelt alle 90 skjørtene og stolene sine! ellers har jeg ikke gjort noe på bilen i dag..

86' mod 2,3 16v (vrak..)

87' mod 2L (delbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fler bilder...

1128109-bilde1-dsc00819.jpg

her ser du skadene!

1128109-bilde2-dsc00881.jpg

og her..

1128109-bilde3-dsc00877.jpg

se på venstre side av fangeren.. der ser du endel av pølsa er knust og fangeren er sprekkt..

1128109-bilde4-dsc00892.jpg

inni...

1128109-bilde5-dsc00888.jpg

siden..

86' mod 2,3 16v (vrak..)

87' mod 2L (delbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener å huske å ha sett denne på AutoDb jeg, Hvordan skjedde dette da? :(

kjøpte bilen med bakskaden.. og 6 dager etter jeg fikk lappen skulle jeg kjøre dama til byen, i krysset ved "BLÅ" kom det en taxi i alt for stor fart så jeg så han 1 sekund før det smalt! og jeg stod stille i et kryss som jeg skulle til venstre i.. han kom fra andre siden og skulle rett fram----> min skyld mente forsikringselskapet... å da orket jeg ikke å fikse enda mer på den.. så da ble det denne løsningen!:) noe som jeg er fornøyd med siden 2 literen er strøken!

stemmer har stått på autodb..

86' mod 2,3 16v (vrak..)

87' mod 2L (delbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider