Gå til innhold

VwDude: Golf 1 cabriolet - lakk, stereo & motor

Ranger emnet

VwDude

Anbefalte innlegg

selv om det ikke blir store prosjektet så kan jeg vel legge inn en tråd her... ribbet bilen innvendig idag... og tenk... rustfritt gulv og pent var det også.. og det viktigste.. urørt.. aldri sveiset opp..:) men tilbake til det andre da..

sånn ser den ut nå:

5ef52162e5_Bilde(13).jpg

og planen er å gjøre den omtrent slik.. bare ikke den blåfargen.. men i jazzblå fra polo

dd2fe702f6_ideen.bmp

ellers så skal det da bygges stereo i den.. vet ikke hva enda.. er ikke jeg som skal bygge.. hehe.. men skal visst bli trøkk ifølge han som har tatt på seg jobben..

motor? tja.. håpet er å få tak i en g60 motor..noen som har billig? :P

dette er forresten inni da.. hehe.. nice utgangspunkt.. :)

e0e57aa020_DSC00023.JPG

litt flere bilder underveis.. selv om det ikke er noe å se.. men liker hva jeg har å jobbe med som utgangspunkt... kun rust i hjulbuer bak og litt i høyre hjørne nederst..

724cb29133_DSC00029.JPG

3171e08d6f_DSC00031.JPG

1734b741eb_DSC00032.JPG

1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

weee.. den ble jo fin jo.. hehe.. litt usikker på om jeg skal ha hjulbuelister.. og ikke terninger da.. hehe..

Overså terningene. Klarte alt annet, tror jeg ;)

Ikke så enkelt når jeg måtte lage en i sølv, før jeg lakkerte den lyseblå ;)

Syns du skal gå for Jazzblau, blir utrolig fint :)

Forresten, ettersom du skal bygge old school etter det jeg ser, er det kanskje penere med badge i grillen, og krom kant rundt. Og kanskje litt krom på fangerene. Og kanskje oransje blinkere. Noe jeg synes er pent :)

Forresten, leste du det lange svaret jeg skrev i andre tråden din? Det aaaaaltfor lange :P

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir nok lite krom.. går for jassblå med svarte detaljer..største problemet er å få tak i felgene.. men mulig jeg får tak i noen i 15" nå.. men vil jo helst ha 13".. så innlegget ja:) sånn i utgangspunktet blir ideen slik som på bildet.. men man vet aldri da.. mye kan fort forandre seg underveis..:)

1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå senere denne uken håper jeg da å få hentet nye hjulbuer og bakplate.. så er det jo ikke lenge til bilen er rustfri og uten ekstra hull.. kjekt med storebror som er sveiser:D og har jo leid meg ut til oppretter/lakkverksted som jeg tidligere jobbet fast for.. så bilen blir da jazzblau utvendig og innvendig.. vil ikke ha blå utvendig og jallasvart i døråpminger,motorrom,osv.. men hadde trengt ei ny bakluke.. noen med ide hvor jeg kan finne det?

1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider