tOFFY Skrevet Juni 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2006 Hmm. Det høres ut som det er omtrent samme frekvensene som spilles når jeg kobler tweeter på de originale 5.25"-ledningene og på de originale tweeterledningene. Samme med 5.25"-elementet... Det som er enda rarere, er at det virker som om det er mye mer trøkk i den siden av bilen hvor originalhøyttalerene står i enda ! Det er også nesten ikke noe bass i det nye 5.25"-elementet i forhold til originalsiden. Prøvde å koble på den gamle ledningen og via det nye delefilteret.. Hva i all verden? :hvaskjera Helt nye ellementer har ofte vesentlig mindre trøkk en gamle ellementer, og etter som jeg har forstått så har du kjøpt billige Dynabel sett, som da er hakke bedre enn eller tilsvarende dem du hadde trøkk messig sett, derfor opplever du mer trøkk i det gamle, men vil tippe att de nye spiller penere. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wendel Skrevet Juni 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Jeg ser for meg at det kan være en av tre ting: 1. som toffy sier 2. siden jeg fortsatt kjører bare på cd-spiller og ikke har tilkoblet forsterkeren enda så får de ikke nok strøm / kraft / baller / whatever til å yte maksimalt. 3. de originale var rett og slett ikke så verst. Håper på nr 2. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Jeg ser for meg at det kan være en av tre ting: 1. som toffy sier 2. siden jeg fortsatt kjører bare på cd-spiller og ikke har tilkoblet forsterkeren enda så får de ikke nok strøm / kraft / baller / whatever til å yte maksimalt. 3. de originale var rett og slett ikke så verst. Håper på nr 2. :D Kjøper du f.eks. Eltek's Saga forsterker med 2 X 75W til snaue 900,- så får du klart bedre trøkk i bass delen, + tydligere lyd etter vært. Jeg trur ditt problem nå er en blanding av 1. og 2. mulighetene du nevner. For orginal høyttalere er ofte godt tillpassa spilleren dem er kobblet til. derfor kan bedre høyttalere kobla til spiller virke nesten dårligere. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wendel Skrevet Juni 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Sant sant. Skal prøve å få kobla på forsterken nå. Har kjøpt den 4-kanals SAGA ampen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 De kan jo komme seg med litt innspilling også kansje? Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg