Gå til innhold

InDash spiller: TV/DVD/DivX/MP3/Ryggekamera/osv.

Ranger emnet

thklinge

Anbefalte innlegg

Nei.. Fikk den aldri.. Saken er nå hos Ebay Fraud avdelinga, satser på å få litt av kostnaden tilbake ihvertfall...

Ennå en sak som føyer seg inn i den lange rekken av misslykkede kjøp fra over dammen. Sinnsykt kjipt når sånt skal skje, handlen skjer i den tro at man skal få et godt produkt til en langt bedre pris enn i norge, så skjer slikt som dette. Dessverre er det alt for mange som blir svindlet på ebay, er nok lurt som mange har påpekt, sjekk salgshistorikken til selgerne og ikke kjøp fra selgere som ikke har solgt ting untenfor usa før.

Håper det går bedre denne gangen og er spent på tilbakemelding om bilde-, lyd og generell kvalitet på dette produktet. Kunne godt tenke meg en spiller som takler divx selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette er spillere som hvem som helst kan få med hvilket som helst navn påtrykket.

Panasonic innmat gjør dette til en middels spiller med middels lyd og middels kvaklitet i de fleste ledd.

Det er dyrt å kjøpe billig, men det har du vel nå erfart?!?!

Denne spilleren kan vel også fås hos Car Puter tenker jeg...

Forskjellige navn men samme spiller!

Wannabe kopi av Pioneer-spillerne AVH-P-seien...

"Nå e det ikkje lenge igjen..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ebay er ebay, skeptisk... Telefonisk kontakt med selger er alltid en bra ting, uansett hvem og hvor du handler

Tja, greit nok det. Men det er finnes jo folk kan "juge" deg rett oppi trynet uten at det koster dem en halv druestein så vet ikke hvor mye mer telefonisk kontakt hjelper.

Ebay synes jeg generelt er ganske genialt, det er utrolig mye en kan finne der til gode priser som ellers nesten er så godt som umulig å få tak i. Selvfølgelig kan en oppleve å bli svindlet, men igjen det er jo noe en bør ta med i betraktningen når en bestiller.

En DVD spiller til bil som koster si 3000 kr vil jeg vel si kan være verdt "risken" så lenge du er instilt på at kvaliteten ikke er all verden. Det er surt om den skulle gå istykker etter 3 dager eller du aldri motar varen, men det er jo ikke verdens undergang. Si at du kjøper ting billig fra "ebay" regelmessig, og 8 av 10 kjøp går bra, så kan det jo være verdt det uansett.

Skulle jeg derimot bestilt en vare som feks kostet 100 000, ville jeg nok vært jævlig forsiktig og meget skeptisk jeg også. Det jeg mener da, ville alltid vurdert om jeg syntes risikoen er større enn den eventuelle "gevinsten"

Som du nevnte for meg Pål, så er det vanlig at dere som driver i bilstereo eller bil styling brangsjen er forsiktige med å gi kreditt til kunder. Vanlig er at en betaler havle summen i depositum før varen engang blir bestilt. Som kunde må jeg stole på at sjappa jeg bestiller ting fra faktisk er seriøs og bestiller inn\lever varene.

Satt på spissen da har jeg egentlig ingen garanti for at det er et seriøst firma jeg handler med eller at firmaet jeg bestilte varer fra ikke går "konkurs" aløpet av de 4 mnd det feks kan ta før du faktisk får levert varen du bestiller. Skulle feks styling\bilstereo sjappa du bestilte styling deler for si 100 000 gå konkurs da før du motar noen varer vil det neppe bli lett å få igjen depositumet ditt på 50 000.

Desverre er det slik her i Norge at hvis folk svindler deg, skal det mye til at du kommer noen vei selv om du annmelder personen. Vil ikke personen gjøre opp for seg er det lite du kan gjøre med saken på lovlig vis. Mest sansynlig vil det ikke være verdt bryet for deg som butikk eller meg som kunde å prøve å "innkreve" feks 10 000 kr på lovlig vis.

Det er pes nok å dra til politistasjonen og anmelde\dokumentere forholdet. Nekter den siktede og du må begynne med advokater og eventuelle rettsaker begynner jo penga å løpe fort. Uansett om du vet med 100% sikkerhet at du kan bevise svindelen, har du ingen garanti for at du får oppgjør fra den siktede. Desuten skal du ha penger å legge ut for advokat bistand mm.

Når det gjelder konkurser, så kan du stort sett glemme det før du det heletatt har begynt. Somregel er kravene i boet fra andre kreditorer lange som et vondt år.

Vennligst ikke ta dette her personlig på noen måte, da jeg er meget fornøyd med de handlene jeg har gjort med deg og ditt firma Pål. Men jeg har opplevd min del av svindel\konkurser aløpet av mitt liv, så jeg "tviler" noen ganger når jeg skal handle med nye og relatift ukjente firmaer som krever store depositum mm selv om de er registret i brønnøysund registeret osv.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er spillere som hvem som helst kan få med hvilket som helst navn påtrykket.

Panasonic innmat gjør dette til en middels spiller med middels lyd og middels kvaklitet i de fleste ledd.

Det er dyrt å kjøpe billig, men det har du vel nå erfart?!?!

Denne spilleren kan vel også fås hos Car Puter tenker jeg...

Forskjellige navn men samme spiller!

Wannabe kopi av Pioneer-spillerne AVH-P-seien...

Denne har de ikke hos CarPuter.no iaffal. Har du lest specsen? Er ingen andre spillere, fra noen leverandører jeg har sett, som kommer i nærheten. Jeg betaler ca 3500,- for spilleren. Den koster nesten 8000 SEK fra Birka i sverige, sikkert enda mer om den skulle vært solgt ny fra forhandler i Norge.

Bortsett fra det har du rett i at disse er "noname"-spillere fra Kina, men innmaten er av grei kvalitet. Funksjonene er imponerende, og Touch-panelet er fra Sharp, og av samme type som mange Pioneer-DVD-enheter bruker.

Ang. Ebay så har jeg blitt svindlet _en_ gang, av ca 30 kjøp. Har kjøpt stash hos privatpersoner i Norge 4-5 ganger og blitt svindlet en gang. Oddsen går helt klart i Ebays favør.

Det er absolutt ikke dyrt å kjøpe billig, det er faktisk BILLIG å kjøpe billig! :D

Eksempler:

Supersport coilovers: Betalte 3500,- inkl frakt. Pris i Norge hos Quality Autoimport: 7790,- Samme typenummer på kitene, begge var nye i eske fra forhandler.

Irmscher hekkvinge: Kjøpt hos privatperson, lakket i min bils farge:1200,-

Nypris hos Opel for BARE vingen, uten lakkarbeid: 3500,-

Dessuten, om du handler med en privatperson i Norge, overfører penger til han, og han sender en pakke med grus fra innkjørselen så er du fucked. Som deleted sier, du har svært liten sjangs for å få tilbake pengene. Handler du derimot med kredittkort eller betaler med Paypal på Ebay så er du sikret å få pengene tilbake om handlen ikke går som den skal. Selv om du betaler med bankoverføring så har Ebay et system for svindel som gjør at du får tilbake en del av pengene dine.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv handla 14 ting hos 14 forskjellige på Ebay i England. I land der netthandel prvatpersoner imellom er mer vanlig er sjansen deretter mindre for å bli svindla. Jeg fikk alle tingene i posten og produktene var i stand som beskrevet. Har ingen betenkeligheter med å handle på Ebay, selv de som jeg var skeptisk til fullførte handelen på fortreffelig vis. Han jeg var skeptisk til tok jeg en kontroll via ebay på før jeg handlet med han. Min misstanke var at han bydde på egne gjenstander med fake kontoer, derfor slutta jeg å by etter 2 lave bud. Da han vant budrunden selv tilbad han meg da produktene for mitt høyste bud. Jeg forklarte han at jeg hadde gjennomskuet han, da ble han nervøs og tilbydde meg varene for halv pris av mitt høyeste bud. Jeg slo til og holdt kjeft om det til Ebay, jeg! ;)

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv handla 14 ting hos 14 forskjellige på Ebay i England. I land der netthandel prvatpersoner imellom er mer vanlig er sjansen deretter mindre for å bli svindla. Jeg fikk alle tingene i posten og produktene var i stand som beskrevet. Har ingen betenkeligheter med å handle på Ebay, selv de som jeg var skeptisk til fullførte handelen på fortreffelig vis. Han jeg var skeptisk til tok jeg en kontroll via ebay på før jeg handlet med han. Min misstanke var at han bydde på egne gjenstander med fake kontoer, derfor slutta jeg å by etter 2 lave bud. Da han vant budrunden selv tilbad han meg da produktene for mitt høyste bud. Jeg forklarte han at jeg hadde gjennomskuet han, da ble han nervøs og tilbydde meg varene for halv pris av mitt høyeste bud. Jeg slo til og holdt kjeft om det til Ebay, jeg! ;)

Javel? Da er du jo med på å lure folk! Nå kan han fortsette med et han gjør fordi du ikke sa ifra. Føler du at det var riktig? Hva het selgeren?

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. husker ikke hva selgeren het.. Noe med icecubeeminem14... :p Jeg lar folk som ikke sjekker nøyere inn i ting få ha det så godt. Dersom du ikke sjekker og andre bud så får du ta støyten selv. Jeg sparte 1500 kr, skulle jeg takke NEI til det?

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deleted: Nå må du ta til etteretning at 3000kr for deg er som 30000 for mange av brukerne her inne:) Mange som ikke har råd til å tape de kronene de har spart opp til bilstereo. Normalt så er det langt tryggere å handle i norge enn utlandet, er bare du som har vært spesielt uheldig:(

NicoLoco: Spesielt god moral kan du vel ikke skryte på deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deleted: Nå må du ta til etteretning at 3000kr for deg er som 30000 for mange av brukerne her inne:) Mange som ikke har råd til å tape de kronene de har spart opp til bilstereo. Normalt så er det langt tryggere å handle i norge enn utlandet, er bare du som har vært spesielt uheldig:(

NicoLoco: Spesielt god moral kan du vel ikke skryte på deg

Jeg har aldri skrytt av spesiellt høy moral. Skal man bli rik i denne verdenen må man ta noen snarveier. Det vet både du og jeg. Når jeg ser anledningen til å spare 1500 kr på en handel til 3000 kr (noe som for noen sikkert er småpenger for noen) slår jeg til på det. Alle som sitter her og sier at de ikke hadde takket ja til det tilbudet må enten være alt for full av penger eller ha veldig høy moral. Jeg kunne ikke bevise mine påstander til han, i utgangspunktet var jeg bare 50% sikker på at han forsøkte å svindle meg. Jeg roper ikke ulv, altså.

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skrytt av spesiellt høy moral. Skal man bli rik i denne verdenen må man ta noen snarveier. Det vet både du og jeg. Når jeg ser anledningen til å spare 1500 kr på en handel til 3000 kr (noe som for noen sikkert er småpenger for noen) slår jeg til på det. Alle som sitter her og sier at de ikke hadde takket ja til det tilbudet må enten være alt for full av penger eller ha veldig høy moral. Jeg kunne ikke bevise mine påstander til han, i utgangspunktet var jeg bare 50% sikker på at han forsøkte å svindle meg. Jeg roper ikke ulv, altså.

Du kunne raportert problemet etter at handlene var gjort, for eBay kan spore IP adressen til alle brukerne og har selger og "budgiver" samme IP så lukter det muffins, da hadde han blitt tatt for juks og dere og andre som i fremtiden skal handle av han slipper å bli "lurt" igjen. Penger spart hvis du slipper falske bud i fremtiden. Vet også at mange kompiser sitter å byr på hverandres produkter for å få opp prisen, så mye å passe på ved netthandel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm.. Helt enig med deg, Pål. Dersom jeg, ifølge Ebays regler, hadde rapportert om dette i ettertida hadde jeg også fått en advarsel. Det vil jeg ikke ha på meg. Problemet med bud på egne gjenstander får du ikke slutt på uansett, jeg kan bare logge inn på maskinen min og by som bare det. Derfor er det viktig for folk å sjekke hvilke bud som har kommet inn og samtidig huske på hvor høyt de er villige til å gå, uansett!

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skrytt av spesiellt høy moral. Skal man bli rik i denne verdenen må man ta noen snarveier. Det vet både du og jeg.

Jeg vet dette her blir rimlig off-topic men etikk og moral er alltid en intresang ting å diskutere. Jeg er helt enig med deg at en bør ta noen snarveier her i livet om du ønsker å komme deg noe sted her i verden. Du tjener desverre lite eller ingenting på å være "snill gutt" i den kyniske verden vi lever i.

Personlig, vil jeg vel si jeg har litt for mye moral og etikk enn det som er godt for meg. Jeg er generelt "snill gutt" men det har gitt meg mer problemer enn fordeler her i livet so far. Verden er rett og slett ikke et retferdig sted, jo før en greier å innse det jo bedre er en rustet til å takle hverdagen.

Beklagligvis er det lite jeg kan gjøre med samvittigheten min, jeg har problemer med å "tråkke på folk" eller gjøre ting som jeg ser på som "moralsk forkastlig" for å sette det på spissen. Jeg har jobbet med saken over en lengre periode nå fordi jeg er lei av å bli "tråkka på"

Det begynner å løsne kan du si, jeg har greid å flytte en del grenser de siste årene på hva jeg kan se på som etisk forsvarlig. Ting jeg ville hatt "problemer" med å gjøre for 2 år siden feks, har jeg små eller ingen problemer med å gjøre nå. Ting som jeg kanskje ser på som "moralsk forkastlig" er kanskje ting en del andre ser på som "greit nok" eller ikke tenker noe spesielt over.

Svindel\Tyveri og direkte utnytte folk er heller ikke noe jeg greier å gjøre. Det derimot synes jeg forsåvidt er en grei "sperre" å ha. Generelt hater jeg vel egentlig urettferdighet.

Når jeg ser anledningen til å spare 1500 kr på en handel til 3000 kr (noe som for noen sikkert er småpenger for noen) slår jeg til på det. Alle som sitter her og sier at de ikke hadde takket ja til det tilbudet må enten være alt for full av penger eller ha veldig høy moral.

Akkurat det du gjorde her ville nok de fleste gjort uten å blunke, uansett om en har god økonomi. Jeg er nå ihvertfall sjeleglad jeg ikke har skyhøy etikk og moral på alle områder. Hadde jeg hatt det så hadde hverdagen blitt tøff tror jeg.

Det jeg prøver å si da er vel at hvis en alltid skal stille seg "bakerst i køøen", aldri ta noen snarveier eller snike litt, så kommer du aldri frem noen gang slik samfunnet er idag.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider