Gå til innhold

InDash spiller: TV/DVD/DivX/MP3/Ryggekamera/osv.

Ranger emnet


thklinge

Anbefalte innlegg

Hei,

Spilleren på vei enda ? Er i markedet for en slik spiller selv, har alltid vært litt skeptisk til å handle på ebay. Men etter et testkjøp nå så er jeg overbevist om at dette er veien å skaffe seg ting som ikke blir importert til Norge.

 

Har du en link til butikken der du bestilte den?, leter meg ihjel etter en spiller som har alle spec som jeg er ute etter, denne du har valgt her ser ut til å være den som kommer nærmest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nice, takk!

 

Har du noen formening om det er mulig å få denne til å "flukte" med dash bordet i bilen ? Det ser ut for meg på bildene at den stikker 2-3 cm ut fra din åpningen. Vil gjerne at den skal se så anonym ut som mulig, altfor mange som ikke vet forskjellen på mitt og ditt i den felles garasjen jeg parkerer i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Update:

 

Pakken har blitt stuck hos tysk tollvesen, var visstnok noen papirer som manglet, osv osv. Saken skal ihvertfall løses i morgen og pakken skal fortsette som normalt, iflg. DHLs kundeservice. Videre skulle det bare ta 2-3 dager fra Tyskland til Tromsø så kanskje jeg har spilleren før helga...

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update:

 

Pakken har blitt stuck hos tysk tollvesen, var visstnok noen papirer som manglet, osv osv. Saken skal ihvertfall løses i morgen og pakken skal fortsette som normalt, iflg. DHLs kundeservice. Videre skulle det bare ta 2-3 dager fra Tyskland til Tromsø så kanskje jeg har spilleren før helga...

DHL, eh? Lucky om du får den til jul da... Jeg kunne fått den opp med DPD på under 7 virkedager.. Men du skulle ABSOLUTT skryte av DHL, bare for å sitere deg fra en annen tråd:

 

DHL E FAENMÆ BÆST!11!1.

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha :D

 

Har jeg sagt det? Hmmm.. Jeg må ha posta i fylla. :P

 

Uansett, firmaet som selger DVD-spillern bruker DHL så jeg hadde ikke noe valg.

 

Og idag er pakken... *trommevirvel*.. På akkurat samme jævla plassen!

 

Pickup date: 2006-08-31

Status: Give to/await customs clearance

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg kjøpte en innovatek til 4500 med samme specs som denne.. Men jeg var ikke fornøyd med lydkvalitet på den. Selvom jeg brukte eksterne forsterkere til både frontsett og sub. Dritt inn = dritt ut..

 

Så endte med at jeg returnerte den..

 

Får håpe denne er bedre..

Pioneer 8600, Focal 165v2, Soundstream vgw 10, Alpine V12 og SoundMagus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

På tide å få lagt ut info om spilleren, jeg har vært LAT! Beklager det.

 

 

Anyway:

 

Pakken ble sendt fra Tyskland den 31. August 2006:

 

DSC00565.JPG

 

Så presterte DHL å bruke 20 dager på frakta(!!) Den kom endelig fram den 19. september, og da bare lempa dem pakken på trappa! Tydelig at naboene er ærlige sjeler... I tillegg skulle dem ha kr 399,- for "Tollklarering" og 200,- i "Ekspedisjonsgebyr", totalt 599,- for å ta den inn til landet. Jeg som trodde Posten var dyr da de tok 175,-...

 

DSC00566.JPG

 

 

Anyhow, i eska:

 

DSC00564.JPG

 

 

Tilbehør: Fjernkontroll, diverse skruer, en veldig kortfattet manual, ramme til å ha rundt spillern og forlengerkabel for USB.

 

DSC00563.JPG

 

 

Kabelhavet på baksiden er ENORMT, med følgende tilkoblinger:

 

 

  • Panasonic-standard CD-skifter
  • TV-Antenne, fire jack-kontakter
  • Aux In (Stereo Lyd samt kompositt bilde)
  • Optisk digital utgang (SP/DIF)
  • Telefon Mute
  • USB-tilkobling for minnepinner, mp3-spillere, osv.
  • Kamerainngang for ryggekamera
  • Revers-signal for automatisk aktivering av ryggekamera
  • GPS bildeinngang for navigasjonssystem (kompositt)
  • Radioantenne
  • Front, Rear, Sub og bilde (kompositt) utgang.
  • Høyttalerutganger, front & rear

 

DSC00555.JPG

 

 

Klarte naturligvis ikke å vente, så fyrte den opp på jobb:

 

DSC00543.JPG

 

DSC00560.JPG

 

Den er ikke all verdens å se på med skjermen lukket. Endel av sidene blir også dekket av dekslet som kommer på i bilen. Displayet på fronten er helt greit, blått lys i alle taster. På tide å åpne opp herligheten:

 

DSC00550.JPG

 

DSC00548.JPG

 

Bildet er overraskende bra! Touch-skjermen er visstnok fra Sharp som også leverer til eksempelvis Pioneer / Alpine / Kenwood / mfl. Samme oppløsning som de beste skjermene fra overnevnte produsenter. Bildene yter ikke skjermen rettferdighet!

 

Det står "Root" i blått på skjermen, den type info kan skrues av. Skjermen viser root-menyen til U2 Vertigo Live-DVDen.

 

Når man ikke har i noen plate viser den en helt grei bakgrunn, språket kan endres så nå står det "Loading" istedet for de kinesertegna øverst til venstre. Stripene er kameraet sin feil:

 

DSC00547.JPG

 

Det meste av funksjoner styres med å trykke på skjermen, her er f.eks Video-innstillinger:

 

DSC00546.JPG

 

 

TVTuner fungerer sikkert bra, men uten antenner er det ikke stort å se på:

 

DSC00545.JPG

 

 

Anyway, over til bilen, med original spiller:

 

DSC00532.JPG

 

 

Har et display med kjørecomputer som jeg dessverre mister nå:

 

DSC00530.JPG

 

 

Istedet for å vise hvilken CD som spilles / radiokanal så kommer det til å stå dato, som er helt greit:

 

DSC00529.JPG

 

 

Uansett, ut med spilleren, for å oppdage ei teit ramme:

 

DSC00526.JPG

 

 

Radiotilkobling var naturligvis av "feil" type, så jeg måtte kjøpe en overgang:

 

DSC00524.JPG

 

 

Det var enda en "støtteramme" inni dashen, som ikke passet med den enorme mengden kabler som TVen bringer med seg. I tillegg var ramma større enn hullet så den måtte taes ut med makt:

 

DSC00522.JPG

 

 

Litt fast forward til neste dag:

 

DSC00517.JPG

 

 

Og kveld:

 

DSC00520.JPG

 

 

Grumsete bilde av vanlig CD-avspilling. Ser ikke spesiellt spennende ut:

 

DSC00519.JPG

 

 

 

Lydkvaliteten er overraskende bra! Spesiellt fra konsert-DVDer og annet originalt materiale. Det er veeeeldig mye dårlige musikkvideoer på internett og har brent en god del av det på DVD-plater og da blir resultatet deretter. Kvaliteten kan nok høynes enda noen hakk med en ekstern forsterker.

 

USB-tilkoblingen er genial. Nå slipper jeg å brenne ut ei hel plate bare for å få med de to-tre nye låtene jeg ville høre i bilen. Bare å hive ei minnepenn i USB-kontakten jeg la opp i midtkonsollen og vips så er alt av nyeste musikk med.

 

Den kan spille musikk fra MP3, wav eller wma. Bilder i jpg eller gif (har ikke prøvd png). Film fra vob, divx, mpeg2, osv. Denne spiller stort sett alt!

 

Av ulemper kan jeg nevne:

 

Den husker hvor i en DVD du var sist og når du starter bilen fortsetter den der du stoppet sist. Dette husker den ikke om du spiller musikk/film fra USB eller DVD-plater med lyd/video/bilde-filer på.

 

Den leser ikke CD-Text fra CDplater med denne informasjonen.

 

Den har ikke RDS radio! Litt irriterende å ikke se navn på radiokanaler, men ellers presenteres radiokanalene oversiktlig og den har en grei ASM-funksjon som automatisk søker opp og lagrer radiokanaler.

 

 

Ellers er det meste som forventet, eller bedre, stortrives med denne! Og til 3500,- +noen kroner til Nazi-DHL så er alt vel, anbefales!

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår