Gå til innhold

Gale vindusviskere på -95 VW Polo 6N. "Autostart" :)

Ranger emnet

mistercartman

Anbefalte innlegg

Har et lite problem med vindusviskerne på Polo`n min.

Forrige eier hadde tatt ut sikringen til bakviskeren, for den var visstnok helt koko. Regnet med det var releet eller noe sånt, men har ikke giddet å bytte det.

Men nå har vindusviskerne foran begynt å starte uten at jeg rører spaken.

Virker som om det er noe feil med hendelen, for det virker som om viskerne starter hver gang det er vibrasjoner i nærheten av spaken.

Når de starter har jeg tidligere klart å stoppe dem ved å spyle vinduet, men nå vil de overhodet ikke stanse. Tok ut sikringen til frontviskerne også, men det er jo ikke akkurat noen fullverdig løsning på problemet :)

Hastighet èn og hastighet to er riktig, men på intervall går bare viskeren konstant.

Kan dette bety at både releet og hendelen bør byttes? Isåfall, hvor avansert er det å bytte hendelen? Releet regner jeg med er rimelig easy.

Noen som har byttet dette på Polo før?

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hjelper det å bare bytte hendelen, eller er det andre deler inni der som kan slites ned? Og rattet har airbag, noen som vet om ledningen til airbag`en er lang nok til at jeg slipper å koble den fra?

Er sikkert ikke noen stor kunst å få byttet dette, men tenkte bare å høre om det var andre som hadde gjort det tidligere. Har så lite tid til skruing om dagen, så tenkte å finne ut nøyaktig hva som må gjøres før jeg setter igang.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider