Laaars Skrevet Juni 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2003 Ja, da var det på tide og begynne med planleggingen av eksosanlegg... Var på Torshov i dag, fant potta jeg vil ha. En dobbel 3,5".... Ser mange her på forumet anbefaler 3" rør hele veien, men den potta jeg så på tror jeg hadde 2,5" inn liksom. Mulig med en overgang fra 3" til 2,5" ? Vil det minske effekt/lyd ? Hva med den midterste lyddemperen, kan den fjernes? Erstattes med noe som gir litt effekt eller? Utløp fra motoren (Manifold det heter??) , en slik en "effekt"manifold... hvor kan man få tak i det til Golf II? Pris? Vil ikke ha Supersprint anlegg, er for dyrt... tenkte å smekke sammen noe selv. Det jeg er ute etter er litt grom lyd, og litt effekt... så jeg håper noen har litt erfaring med dette! :) Hva må til, hva må byttes, ja, er ute etter masse info og løsninger her... På forhånd takk... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Juni 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2003 Hvertfall på Gti16v så er alt over 63mm / 2,5" stort eksosanlegg bortkastet. Du mister alt av bunndrag pga manglende motstand. Jeg vet ikke hvordan motor du har, men dette gjelder sikkert for deg også. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juni 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2003 For øyeblikket har jeg ingen motor, men det skal skaffes... Hørte at hvis man hadde større enn, som du sier, 2,5" så gir det effekt på høyt turtall, mens 2,5" ga på midtregisteret liksom... Men jeg ble jo helt forelska i denne potta... men vil det ikke gi noe effektøkning på midtregisteret i det hele tatt? Skal også smekke på et konfilter og muligens en trimkam også... Så da tenkte jeg at det kanskje ble litt mer effekt både på midt, og høyt turtall? :rolleyes: Eller tar jeg feil? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Juni 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2003 om du ikke har planer om sotvifte eller anna form for pustehjelp til motoren.. så bruk 2" eller maks 2.5" .. skal du ha noe særlig effekt bytt hele eksosdriten grenrør og alt .. om det er lyd du er ute etter.. bruk 2.5 fra grenrør og bakover Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juni 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2003 Og hvis jeg bruker sotvifte (Hva nå enn det er - forklare?) , så kan jeg ha mer? Hva er sotvifte, er det dyrt? Men hvo rkan jeg få tak i no effekt-grenrør? (Håper ikke jeg spør for mye) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Juni 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2003 hehe.. Sotvifte, sneglehus, snurrbo, turbo, pustehjelp.. kjært barn mange navn.. joda.. klart du kan bygge om til turbo.. men er nok lit dyrt.. Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juni 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2003 Turbo ja, okey... hehe Men altså, denne potta, den gir grom lyd, men den vil altså ikke gi noe effekt? Så da er det også ingen vits å bytte grenrør, og resten av rørene? eller tar jeg feil? Okey, flere spørsmål: Hva kan jeg ellers gjøre for å øke effekten? Har tenkt på konfilter, og power-rohr (Gir vel bare lyd?) , og muligens trimkam... Er trimkam dyrt? Hvor mye ekstra effekt gir det? Hva anbefales? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Juni 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2003 bare potta i seg sjøl gir nok tvilsomt med effekt.. et komplett nytt eksosanlegg kan nok gi litt ja.. et sportsfilter av no slag f eks fra KN eller green gir litt mer effekt...og fetere lyd.. powerrohr vet jeg egentlig ikke.. men gir vel litt lyd og ser pent ut. trimkam gir jo effekt.. nå vet jeg ikke hva slags motor du har.. så å anbefale noe er ikke lett..hehe.. men om du er på irc på efnet så kan jeg kontaktes der.. under nicket Telc0ntar (med tallet null som o) Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Juli 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2003 Originally posted by HeliosGTI16v bare potta i seg sjøl gir nok tvilsomt med effekt.. et komplett nytt eksosanlegg kan nok gi litt ja.. et sportsfilter av no slag f eks fra KN eller green gir litt mer effekt...og fetere lyd.. powerrohr vet jeg egentlig ikke.. men gir vel litt lyd og ser pent ut. trimkam gir jo effekt.. nå vet jeg ikke hva slags motor du har.. så å anbefale noe er ikke lett..hehe.. men om du er på irc på efnet så kan jeg kontaktes der.. under nicket Telc0ntar (med tallet null som o) FastGAY (fastguy.no) her i ålesund tror jeg klarte å liste på websiden sin at en endepotte til en honda civic skulle gi 6-10 hk mer! Det er imponerende.. En endepotte i seg selv gir null effekt, og et "effektanlegg" gir deg mest når det er 1) komplett fra motoren 2) avstemt til bilen. 1) vil si eksosmanifold som er mandrelbøyd (lik diameter i alle bender), og som er bøyd for å gi en scavenger effekt (http://www.google.com/search?q=mandrel+scavenger+effect) og inn i et max 2.5" rør bak til enten en lite restriktiv mellompotte og videre til en bakpotte. Utformingen av eksosanleggene varierer naturligvis.. og skal du ha et skikkelig eksosanlegg/"effektanlegg" koster det nok litt penger.. :) Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW2 Skrevet Juli 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2003 Har et spørsmål angående eksosanlegg jeg og... Gadd ikke lage ny tråd ettersom denne passet så bra......:) Spørsmålet mitt er om effektanlegg fra gti16v passer på min golf 1,6? Effektanlegget er av merke remus 2,5"..... Det er vel fullt effektanlegg...... Og et til: Er 2500 for mye for et brukt effektanlegg? Veit ikke hvor lenge det har sitti på bilen skal se på det snart....... mvh Martin Siter Pirelli P-slots til salgs 15" høyglanspolerte. Send pm Vw Golf Mk3 cab http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=88161 Vw Golf Mk2 GTI = solgthttp://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81468 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Juli 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2003 eff.anlegg fra 16V glir ikke rett på en 1,6l nei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Juli 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2003 Originally posted by VW2 Har et spørsmål angående eksosanlegg jeg og... Gadd ikke lage ny tråd ettersom denne passet så bra......:) Spørsmålet mitt er om effektanlegg fra gti16v passer på min golf 1,6? Effektanlegget er av merke remus 2,5"..... Det er vel fullt effektanlegg...... Og et til: Er 2500 for mye for et brukt effektanlegg? Veit ikke hvor lenge det har sitti på bilen skal se på det snart....... mvh Martin Siden det ikke passer på bilen din.. så kunne jeg muligens tenke meg å kjøpe det,, om det er et komplett anlegg altså.. remus er et bra merke Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg