Gå til innhold

Foringer på 700/900

Ranger emnet


farlig

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har lest litt på forskjellige volvo fora om dette med veigrep, og de fleste steder blir det sagt at det egentlig ikke er noe vits å gjøre noe som helst med understellet på disse bilene - før man gjør noe med de gamle slitte foringene som sitter der.

 

Er der noen her som har byttet foringer i sitt understell? Poweflex/Superflex?

 

Hva ble byttet, og hvordan var effekten av dette?

 

Jeg har også hørt at det kan være en skikkelig drittjobb å bytte - noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

 

Hvor bør jeg begynne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De knirker ikke tror jeg, har aldri kjørt volvo med Poweflex/Superflex foringer, men jeg har kjørt Pontiac Firebird med slike foringer og der knirka det ikke.

 

Men en ting er sikkert den blir så stiv og "stumpete" at det blir ubehaglig. Så i mine øyne er det unødvendig med Poweflex/Superflex foringer på en bil til vanlig bruk, og ikke en til bane bruk.

Greit med stiv bil (senkesett stiv), men ikke når man fjærner kjøre komforen helt. Bytt heller til nye orginal foringer hvis de andre er slitt.

Vet ikke om noen andre her er enige med meg men........

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en sierra en gang hvor jeg byttet alle foringer og det var som å kjøre en ny bil etterpå. Ble supertight og fin.

Jeg bytter alle foringer til power-/superflex ved første anledning.

 

MEn det er klart, bilen blir selvsagt stivere og hardere i alle slags støt så man mister komfort, men herregud å mye bedre den blir å kjøre med :)

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min er det noe poly og noe org foringer, knirker ikke og er langt i fra "stivt" "stumt" og j....... å kjøre med.....

Vil jo si at Volvoen TRENGER hardere foringer, senking, kjempe gode dempere og større stab stag (med alt du får kjøpt ekstra av avstivningsstag) for at den skal være en god bil og håndtere på bane i raske unna manøvre mm....

 

 

Mvh

Kim

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste av gutta her rigger jo bilene for banekjøring sålangt det lar seg gjøre.. selv går jeg med planer om å dreie meg nye foringer i et material som heter PEHD, det er nesten POM, men mye seigere så det ikke sprekker..

 

nylon foringer tror jeg du må dreie selv..hør med texas, han har det i bakstillinga er det vel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår