Gå til innhold

Eksamen VK1 Kjøretøy...

Ranger emnet

CumsteR

Anbefalte innlegg

Nr. 7 er ikke batteri tom. Regner med de hinter til at det skal måles spenningsfall på starter/dynamo. Tomt batteri ville vært for lett, ja;)

Men bare pøs på med forslag!

Har et spm til forresten, hvordan sjekker man om det kommer bensin til dysene på en innsprøytnings motor? Uten å bruke den metoden med våte plugger.

02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges

89 Kadett E

85 Mercedes 190E - Selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr. 7 er ikke batteri tom. Regner med de hinter til at det skal måles spenningsfall på starter/dynamo. Tomt batteri ville vært for lett, ja;)

Men bare pøs på med forslag!

Har et spm til forresten, hvordan sjekker man om det kommer bensin til dysene på en innsprøytnings motor? Uten å bruke den metoden med våte plugger.

Enten koble på bensintrykksmåler, ta ut dysene og sjekke at de åpner og at det kommer bensin, skru av bensinlangen til fuelrail. På alle disse forsøk må du ha tenninga på evt kinne på starter.

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke ta ut dysene. Tenker jeg går for Fuelrail tingen.

Men i dag når jeg var på skolen, og øvde på spenningsfalls målinger. Så skulle jeg og en kamerat spørre lærerne om noe, men de var ikke på "rommet" sitt. Til gjengjeld så lå det en lapp med 7 arbeids oppgaver...;) Så nå veit jeg hvertfall hvilke biler/ modeller det skal skrus på. Men hvilke feil det er veit jeg fortsatt ikke.

Men bare pøs på med svar her, desto mer jeg kan komme med desto bedre er det:)

02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges

89 Kadett E

85 Mercedes 190E - Selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har sikkert vi en enklere eksamen :P

vi har en teoretisk oppgave og en praktisk oppgave.

vi får oppgaver etter hver modul.

på tirsdag trekker vi en modul vi får oppgaver ifra.

på den teoretiske delen får vi vite at en bil har et problem, og vi får vite noen symtomer, så skal vi skrive opp punkt for punkt hvordan vi skal rette feilen..

en bruker max 1.5time på den.

og på den praktiske delen skal vi gjøre noe som likner på den teoretiske oppgaven, enten på en bil eller en modell.

det er ikke så mange moduler heller.

kan skrive opp de jeg husker:

karosseri <-- vise at en kan bruke sveise apparat.

bremser <-- lufte bremser.

understell <-- ta forstillings kontroll med et forstillings apparat ifra steinalderen.

elektro <-- prøve dynamo i benk og demontere den og kontrolere den.

motor <-- stille ventiler og måle veiv med micrometer.

motorstyring <-- stille inn tenning eller ta avgass måling.

det var det jeg husket og noen oppgaver vi kan få på den praktiske delen.

Mvh Tom

VW Golf 5 2.0TDI 2005mod.

Jeep Cherokee 4.0 1993mod.

Nissan 200SX 1.8T 1991mod.

Yamaha YZF 600 1999mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider