Gå til innhold

Bytte varmeapparat-register

Ranger emnet

slitenvolvo

Anbefalte innlegg

" krana " kaller de den som ofte er synderen, koster 1200kr ink repp på volvo ( ramstad hvertfall)

simpel å bytte. Bare ikke bruk for hard makt. koster rundt 5-600kr hos volvo. og ca halvparten andre steder.

mvh

Hans

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gi litt mer info om hvor den sitter etc, har ikke den store kloke boken her. nye 940n min lekker litt den også. 600 spart er 600 tjent :)

Tar av dekslet under rattet ved beina. Legger deg med hodet inn, også den til høyre for gasspedalen. Kommer to stk slanger inn gjennom torpedo veggen. Ene går videre. Den andre gjennom en ventilen(plastklump).

Denne skal visst sitte i motorrommet om man har ac eller vacum styrt varmeanlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar av dekslet under rattet ved beina. Legger deg med hodet inn, også den til høyre for gasspedalen. Kommer to stk slanger inn gjennom torpedo veggen. Ene går videre. Den andre gjennom en ventilen(plastklump).

Kan denne ventilen lekke? Var grønne/blåe avleiringer under den. Hyggelige er jo at den så rimelig lett ut å bytte.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan denne ventilen lekke? Var grønne/blåe avleiringer under den. Hyggelige er jo at den så rimelig lett ut å bytte.

Ja, denne kan lekke.

Min lakk kun når motoren gikk. Men det lakk godt når motoren gikk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...

KG-Trimning selger slike ventiler til 350,- SEK.

Etter min erfaring, er denne ganske vanskelig å montere, uten å ødelegge den plastarmen.. Ødela den første jeg prøvde å montere..

Slik gikk jeg frem for å demontere: Ta av begge slangene, deretter må du vri hele "kranen" ca 90 grader for å få den ut av hakket den står i. Når man da har forsiktig lirket den ut, vipper man vaieren av.

Prosedyren for å montere er den samme, in reverse..

Good luck :)

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Jotakk:) Skal ihvertfall bli kjekt å få tett lekasjen!

Skulle ha 840kr på volvo og 280kr på mekonomen, så da var ikkje valget så vanskelig;)

Får den på tirsdag, så får prøve å bytte den da..

trur krana mi også lekker litt..skal bestille på mekonomen..lurer på å skifte vifta samtidig...enkel å bytte? har vacum styrt..har hørt at den vifta er vanskelig å få taki i,og er ganske så dyr? noen her som har ei fin liggendes? :)

og noen som vet ka denne koster ny fra volvo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider