Gå til innhold

prosjekt-godkjenning g60

Ranger emnet


vwsportz

Anbefalte innlegg

noen her som har linker til sider osv som omhandler ombygg til g60? holder på med søknad nå og det hadde vært flott hvis jeg fikk trukket noen parraleller mellom delene som er blitt brukt i bygget..

altså dimensjonering og forsterkninger, skal bare se litt hva de har gjort i sitt bygg siden det ikke er noe direkte manual å finne.. og hvorfor

har vært innom biltilsynet og snakket med en aldeles hyggelig fyr som sa at det var godt mulig å få gjennom så det hadde vært flott hvis jeg kunne sette meg ned å se på hvordan deler som er brukt for at jeg skal kan legge noen mere faktabasert på bordet.. ja jeg vet det er mange sider om dette men deter litt vanskeligere å finne om alt som er brukt og akkurat hvorfor dette skal holde..

 

Rip audi s2 quattro 2,2 turbo

vwsportz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper vel lite med henvisninger til biler i utlandet da biltisynene gjerne krever individuelle godkjenninger av kjøretøyet.

 

Og her i landet er det ikke akkurat for mange enere godkjent med G60, ca 0.

 

Grunnen er vel fordi det er for vanskelig å komme med all den dokumentasjonen BT krever for å godkjenne et slikt umbau, møller kan ikke hjelpe på dette området da bilen aldri har blitt levert med slik maskin,.

 

Men generelt krever de dokumentasjon for motortype, og da stilles det andre krav til bremser, det eneste oppgraderinger med orginaldeler som er bolt on er 16v bremser bak og scirocco 16v bremser foran, men også disse blir for små da disse er 256mm levert til 139hk og G60 har 280mm.

 

Så for din del er det bare å håpe på at du har truffet en engel eller noe lignende hos tilsynet som kan ta dette på skjønn, da er alternativet å sette på 280mm bremser med adaptere m/materialsertifikat.

Men største probemet du dukker borti er vel at det ikke er fysisk plass til G60 motoren oppi motorrommet, ene rammevangen må bearbeides da strammeren til reima tar borti. Og kapper du eller banker du her blir nok ikke biltilsynet happy da en gjennomgående regel er at biler med selvbærende kaross ikke skal røres...

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper vel lite med henvisninger til biler i utlandet da biltisynene gjerne krever individuelle godkjenninger av kjøretøyet.

 

Og her i landet er det ikke akkurat for mange enere godkjent med G60, ca 0.

 

Grunnen er vel fordi det er for vanskelig å komme med all den dokumentasjonen BT krever for å godkjenne et slikt umbau, møller kan ikke hjelpe på dette området da bilen aldri har blitt levert med slik maskin,.

 

Men generelt krever de dokumentasjon for motortype, og da stilles det andre krav til bremser, det eneste oppgraderinger med orginaldeler som er bolt on er 16v bremser bak og scirocco 16v bremser foran, men også disse blir for små da disse er 256mm levert til 139hk og G60 har 280mm.

 

Så for din del er det bare å håpe på at du har truffet en engel eller noe lignende hos tilsynet som kan ta dette på skjønn, da er alternativet å sette på 280mm bremser med adaptere m/materialsertifikat.

Men største probemet du dukker borti er vel at det ikke er fysisk plass til G60 motoren oppi motorrommet, ene rammevangen må bearbeides da strammeren til reima tar borti. Og kapper du eller banker du her blir nok ikke biltilsynet happy da en gjennomgående regel er at biler med selvbærende kaross ikke skal røres...

Jeg har kontaktet biltilsynet ang dette og er som du sier ikke bare bare...

Har også dialog med ett tysk firma som kan ordne med tüv og fått krav fra de på hva de krever.Men er lite interesert i å "gi" bort informasjon da jeg ikke har godkjent min egen bil enda.

Er jo godkjent en golf 1 med 185hk og 16vT i haugesund så det er ingen umulighet.

Jobber selv nå med å få godkjent min 16v med mere hester enn det en orginal 16v har.Men er enda langt igjen gitt.

Ang bremser så finnes det materialtestede adaptere til G60 calippere/skiver fremme evt fåes det også 308 og 322mm skivermed tilhørende calippere og tüv i tyskland.

Ulempen med disse er at man må opp i h.h.v 16"/17" og de koster nærmere 20k

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde ikk plassen til motoren var ett problem jeg men ok..angående tuv papirene er det jo en selfølge at du ikke bare vil gi dem bort..her i miljøet blir slike papirer lagt til salgs når man er ferdige med dem..også papirer på foreksepel bremser som er testet hos teknologisk institutt...er jo en selfølge at når man har gitt masse med penger for å få disse papirene at man ikke gir dem bort gratis...i dette eksemplet gjalt det en amerikaner da...ja jeg er fullstendig klar over det med individuell godkjenning men det jeg ville frem til var at jeg ville hente informasjon fra prosjekter og slikt og vite hva de har brukt som argumentasjon på de forskjellige delene

har snakket med forskjellige om dette og om du får noe slik igjennom har mye med seriøsiteten din å gjøre, hvordan de tar deg som person og dette vet jeg for det har jeg vært igjennom med diverse som ikke er 100 prosent etter reglene men man skjønner at det ikke noe som er i veien med å ha gjort det slik..

bremsekit fra volksport foran ligger på 7 laken så vidt jeg husker...og de skulle være rimelig store nok...

vwsportz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
noen som har en anelsse om hvor mye g60 motoren veier?

hvor mye gti 1,8 8 ventileren veier? eventuelt hvor jeg kan finne ut noe om det?

 

Vekt forskjellen på motorene er under 20 kg, hvorav ca 10 kg er laderen. Ellers er det ikke så store forskjeller.

 

Bremsekittet fra Volksport passer forresten ikke på Golf I

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sendt deg en pm...nettopp kommet hjem fra mctreff litt sliten og trøtt ja..

har en som sier at han kan lage disse adapterne til meg det eneste jeg er litt usikker på er det materialserfikatet, hvis jeg får noen til å lage disse og de lager til skriftlig at biten vil holde, er dette nok? det er selfølgeligen person som kan dette, tenkte jeg skulle innom tilsynet å snakke litt med dem til uka har fått startsignal på bøttestoler med fast rygg og baksete godkjent som 5seter, prøver å finne ett bur nå som jeg kan beholde baksetet mitt, buret vil bli laget etter tegninger bare jeg finner..noen som kan fylle litt ut om materialserfikat?

vwsportz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår