Gå til innhold

olds 455 i en trans am

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har snakket med de, ut fra støpenr er det blokk fra 68-76, de brukte denne type blokk i de årene, numrene på toppene viste at motoren er fra 73-76, og toppene hører til samme motor, ca 230-190 hk, ikke all verden,, men kan jo piffe den litt opp. dreiemomentet er vell bra alikavell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sette på koni dempere rundt om, det er luftdempere bak nå, og noe jalla greier fremme,... nye 8x15" american racing alufelger med 265/50-15 forran og bak, da sporer den ikke så lett.. da kommer dekkene til å stikke ca 1 cm utfor skjermkanten og det er tøft,,kutte av en omdreining på fjerene fremme, de får bilen det rette stuket. skal sette inn en større motor, 350 chevy er litt slapp. tengte på 455 olds motor, montere kvassere kam. +++ Prikken over ien er et shaker hood panser, det er litt vanskelig å få tak i.. ellers er bilen helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sette på koni dempere rundt om, det er luftdempere bak nå, og noe jalla greier fremme,... nye 8x15" american racing alufelger med 265/50-15 forran og bak, da sporer den ikke så lett.. da kommer dekkene til å stikke ca 1 cm utfor skjermkanten og det er tøft,,kutte av en omdreining på fjerene fremme, de får bilen det rette stuket. skal sette inn en større motor, 350 chevy er litt slapp. tengte på 455 olds motor, montere kvassere kam. +++ Prikken over ien er et shaker hood panser, det er litt vanskelig å få tak i.. ellers er bilen helt ok.

Denne dekkdimensjonen på originale 8x15 kjem inn under skjermene. Hva mener du med at da sporer den ikke så lett? Med den dimensjonen fremme vil den spore som f på litt sporete vei. Hvilken bokstav er det på toppene på 455`n da?

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og hatt den dimensjonen foran på min bil så jeg vet at det sporer, så kan kameraten din skrøne det han vil. Jeg hadde 265.50.15 foran og 275.50.15 bak. Det var B/F Goodrich T/A. Bak gikk det greit med minimal klaring innover. Dette var på originale 8" Snowflake felger. Som sagt på sporete vei, på perfekt underlag er det ingen biler jeg har kjørt som sporer. Stikker hjulene utom på hans bil har han feil backspacing. (8" Felg)

J toppene er desverre de Olds Big block toppene som er dårligst med tanke på effekt. Smog topper med strupte kanaler. Anbefales ikke til trimming.

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider