Blackbird Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 D,F,H,K er vel regnet for å vere de heftigste original toppene. Men for priser som strekker seg langt over 1000$ paret er det bedre og kjøpe aftermarket topper. C topper finnes det flere av, de skal vere like bra og ikke så dyre. Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 ok, hvilken topper gir mest effekt da? Her er en god oversikt over forskjellige Olds topper: http://www.classicoldsmobile.com/tech/95.shtml http://www.classicoldsmobile.com/tech/43.shtml Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Juni 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 er samme mål mellom toppene på en, 455 pontiac motor og en olds motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Olds 455 i en trans am, er det et bedre valg en en 400 pontiac motor?:deng Spørs vell på hvor mye effekt du skal ta ut. På moderat trimming er det ca samme pris på trimming av Pontiac og olds. Skal du ha mye hk, blir olds fort en del dyrere og vanskeligere å finne deler. Dreimomentet er beklageligvis heller ikke særlig bra, ligger på nivå med en høykomprimert smallblock 350. Dvs rundt 330-380lb/f. En høycomp vill jeg tro ligger rundt 500lb/f, det er det Pontiacene gjør i alefall, å borr og slag er veldig likt på Olds og Pontiac 455. Vet ikke hvordan det er med olds forbrenningrom. Men med Pontiac har de tatt hele lavkomp produskjonen ved å lage større forbrenningsrom i toppene, ergo er det bare å bytte topper for å få høycomp. Feks sette lavcomp 400 topper på 455, så har du ok kompresjon for en billig penge. Er kanskje vanskeligere med olds, ettersom du da må finne noen høycomp topper, ettersom du ikke kan bruke sb topper. Men det vet sikkert Blackbird mer om. :) Er ikke samme mål på Olds og Pontiac topper. Eneste gangen man bruker olds deler i en Pontiac er muligheten til å bruke olds veiv lager ved stroking av Pontiac 400 til 455. Får du ikke plass til manifoldene? Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Juni 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 oki,,du sier at man kan flytt toppene,, men er det samme størrelse på ventilsetene på pontiac 400 som det er på pontiac 455 ? Og kan man få planet toppene ned en del på olds 455,, får å kunne hente mer kompresjon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Toppene på Pontiac motoren er identiske med unntak av forbrenningsromstørrelsen. Ventilstørrelsen kan variere fra topp til topp. Men får de store ventilene på både 455 og 400 2.11 og 1.77, på smogtoppene er det 2.11 og 1.66 ventiler. Flowen på toppene er bortimot like bra som de gammle høycomp toppene. Kan sikkert få planet dem en del, kanskje 10cc, men er ikke nok til å få mye kompresjon. Å som andre her har nevt så flower smog toppene til olds dålig i alle tilfeller. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Juni 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Så får å få mest ut av det , er det lurt å ha en 400 med 455 topper. hvilke merking på toppene til pontiac 455 gir best effekt?:driving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 så får å få mest ut av det , er det lurt å ha en 400 med 455 topper. Nei blir helt omvendt, vill jo ha så små forbrenningsrom som mulig :) Skal du ha mest ut av dem, så bruk 400 høycomp topper, men det innebærer en rimelig stor kam for å få kompresjonen ned. Til vanlig trimm så ville jeg brukt 4x eller 6x topper, men pass opp for 455 4x eller 6x, de er 114cc. Er ikke sikke på hvordan merkingen er for å vite om det er 400 eller 455 topper, men bør ikke være nope problem å visuelt se det da forbrenningsrommet er gigantisk på 455 toppene (kjører med dem selv, men med stor dome på stemplene). her er en liste over kompression med forskjellige Pontiac motorer og forskjellige topper:http://www.classicfirebird.com/hand/jhand4.html En 462 er en 0,30 borret 455, så kan vell sies å være en vanlig kombinasjon. 455 smog topper er på 114cc, høycomp på 87cc. 400cid høycomp er 72cc og lavcomp er 99cc. Man kan trykt ta av 10cc på Pontiac topper, ergo er det mulig å komme ned i 89cc på smog 400 topper. Pontiac 350 topper er også et bra letrnativ da de også utover 70 tallet fikk de store ventilene (2.11, 1.66) de ligger på ca 92cc. I USA er bensinen såpass dårlig at de ikke kan ha noe særlig høyere enn 9,5:1 i kompresjon på jerntopper. De tror jnærmest jeg er gal når jeg kjører med 11-11,5:1 i statisk kompresjon på min 455 (462), hehe. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Kan muligens skaffe noen brukte edelbrock topper til oldsmobile om du er inntresert, prisen er ikke sikker ennå, men rundt 10 000kr. Han samme kammeraten min som har dette kunne være inntresert i å å gjøre en byttehandel med 455din mot en Pontiac motor (har flere forskjellige), om du ikke skulle få plass til motoren i Trans AMen. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Juni 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 oki, det var jo en del info hær. Hvilken årsmodell er denne pontiac motoren som dere har? Tenkte at når jeg byttet motor, må det være en som krefter. er ikke vits i å sette inn noe som ikke går som jeg ønsker.:cab Oldsmotoren jeg har ligger demontert,hadde planer om resturering men det blir ikke tid til det ,, men har alt som tilhører, veiven må slipes, evnt byttes, ellers er der ny kam, løftere, registret har ikke hvert på, toppene er overhalt og ventilene er slipt, ikke slipekant i sylindrene. forgasser, fordeler, dynamo har jeg ikke, ellers er alt annet der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Jeg selv har ingen motorer til salgs lengere da den nyoverhalte 400ciden jeg hadde ble solg til en kammerat. Men han kammeraten min har har mange motorer, spørs litt på hva du har lyst å legge i motor. av mer standard høycomp motorer har han (minst) en 389 og en 400cid, han har også flere 455er, men de må han bygge opp først, men det gjør han fort. Han har også min gammle motor (455 stroket til 472) liggende, som vell er god for 600-700hk, men det kan fort bli litt dyrt, hehe. Han driver mye med Pontiac og litt med olds. Kommer vell mest av alt ann på hvor mye du vill legge i ny motor. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Juni 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Jeg selv har ingen motorer til salgs lengere da den nyoverhalte 400ciden jeg hadde ble solg til en kammerat. Men han kammeraten min har har mange motorer, spørs litt på hva du har lyst å legge i motor. av mer standard høycomp motorer har han (minst) en 389 og en 400cid, han har også flere 455er, men de må han bygge opp først, men det gjør han fort. Han har også min gammle motor (455 stroket til 472) liggende, som vell er god for 600-700hk, men det kan fort bli litt dyrt, hehe. Han driver mye med Pontiac og litt med olds. Kommer vell mest av alt ann på hvor mye du vill legge i ny motor. Kan ikke legge så mye i en motor, men kunne tengt meg en pontiac motor fra67-68 utgaven. de som hadde 340 gamp, Hva må jeg gjøre får å så mye ut av en pontiac 400 fra 70-75? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Lavcomp 400 er vell det billigste. Kjøpe noen brukte topper, jeg vet om noen høycomp 350 topper til en ok pris. Det vill gi deg ca 10,5:1 i comp. Må selfølgelig også ha ne ny kam. Competitio cams har mange bra kammer til Pontiac Har brukt ene Dual energy kammen til compcams i ene 400en jeg hadde (cam grind: 275DEH). Spant løs i 40km/t med transamen med den (2.53:1 utveksling bak). Ca 380hk vill du oppnå med den. Men uansett hvilken kam du skal ha pass på å velg en kam med mer durasjon på eksosen enn på inntakssiden, mend minde du porter toppen da. Pontiac har litt dårlig flow på eksossiden, så ekstra durasjon der hjelper både på bunndrag og topphester. Compcams: http://www.compcams.com/technical/Catalogs/106-07/212-219_233.pdf Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Juni 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Har en kompis som har en 350,en 400 og en 455 pontiac motor, Hvis det er høykomp topper til 350 motoren, hva skal jeg se etter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Sjekk på listen her :http://www.pontiacracing.net/head.htm Lavcomp 350 topper vill også duge fint på en 455, de har den fordelen at de har store ventiler og at du kan kjøre på blyfri 95 eller 92 om du vill. Til vanlig triming holder et fint med 9-9,5 i comp. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.