^Kendo^ Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 nå har jeg fått bevist at det er ikke lett å få FK`n til å gå med pop off. Jeg prøvde å sette på istad. men den bære stopper når jeg slakker av gassen. den går på tomgang men. men er ikke helt god. selv om jeg bruker lokket framfor avlastningsventilen. kjett det altså. :( Siter - 940 Gl - 940 Turbo B230FK solgt - 242 82mod B21A solgt - 240 87mod B230K solgt - 240 86mod B230FK solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 hehe, alle dumper på FK og FT-motorer MÅ være 100% resirkulerende, dvs, den sender all luft tilbake til innsuget på turboen/innsugs-slangen(med andre ord, du får ikke mye til lyd alikevel)... mellom luftmengdemåler & turbo... kan anbefale innsugs-slange fra B230ET-motorer.. passer bolt on, og har inngang for ekstern dump. (Orginalt ekstern dump på ET-motorer) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fanten_940LT Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 Radial: Det er vel ikke helt sant, du kan ha en hybrid-dump og fortsatt slippe problemer. Du kan også bruke en HKS SSQV-dump, da denne ikke lekker luft (hvis montert riktig), slik at problemene ved lavt turtall o.l. ikke eksisterer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 nå har jeg fått bevist at det er ikke lett å få FK`n til å gå med pop off. Jeg prøvde å sette på istad. men den bære stopper når jeg slakker av gassen. den går på tomgang men. men er ikke helt god. selv om jeg bruker lokket framfor avlastningsventilen. kjett det altså. :( Dette er standard problem på FT/FK LH2.4... orginal ventil som gjelder her i gården gitt :) Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Radial: Det er vel ikke helt sant, du kan ha en hybrid-dump og fortsatt slippe problemer. Du kan også bruke en HKS SSQV-dump, da denne ikke lekker luft (hvis montert riktig), slik at problemene ved lavt turtall o.l. ikke eksisterer. har du prøvs ssqv'en? er det ikke rimelig "god" lyd i denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Radial: Det er vel ikke helt sant, du kan ha en hybrid-dump og fortsatt slippe problemer. Du kan også bruke en HKS SSQV-dump, da denne ikke lekker luft (hvis montert riktig), slik at problemene ved lavt turtall o.l. ikke eksisterer. Montert feil? hehe, er det så mange måter å montere en dump på? ;) Uansett friluftsdump vil man få et blandingsforhold som skaper fet blanding en eller annen gang under giring og varving, nettopp fordi du slipper oppmålt luft rett ut i det fri... da er det er veldig logisk at motoren drukner i suppe, noe FK og FT motorer med LH2.4 gjør :) Kjør heller med åpent luftfilter, du hører den orginale dumpen GODT hvertfal inni bilen;) Kan jeg bekrefte:op hehe Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 her er bilde av HKS ssqv, den er 100% resirkulerende, DA går det fint, men du får som regel akkurat samme lyd som orginal-dumpen :) Fra selgeren; HKS SSQV Re-Circulation Fitting inserts enable the SSQV to reroute discharged compressed air back into the intake stream to create a closed loop system to prevent bogging / stumbling of rich air/fuel ratio conditions in mass-air sensor equipped vehicles. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Montert feil? hehe, er det så mange måter å montere en dump på? ;)Uansett friluftsdump vil man få et blandingsforhold som skaper fet blanding en eller annen gang under giring og varving, nettopp fordi du slipper oppmålt luft rett ut i det fri... da er det er veldig logisk at motoren drukner i suppe, noe FK og FT motorer med LH2.4 gjør :) Kjør heller med åpent luftfilter, du hører den orginale dumpen GODT hvertfal inni bilen;) Kan jeg bekrefte:op hehe Blir fin lyd med åpent filter og orginal dump ja, stemmer det :D Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Blir fin lyd med åpent filter og orginal dump ja, stemmer det :D Jeg kjørte med orginal dump på min b230ft motor, med omtrent 0,9 i trykk. Det taklet ikke denne dumpen, så når ladetrykket ble før høyt så peip det noe jævelig under panseret. Det hørtes ut som en tåkelur omtrent. hehe Det var rimelig flaut å kjøre sånn, så den ble for byttet til en litt strammere resirkulerende ventil. Det fungerte utmerket! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Jeg kjørte med orginal dump på min b230ft motor, med omtrent 0,9 i trykk. Det taklet ikke denne dumpen, så når ladetrykket ble før høyt så peip det noe jævelig under panseret. Det hørtes ut som en tåkelur omtrent. hehe Det var rimelig flaut å kjøre sånn, så den ble for byttet til en litt strammere resirkulerende ventil. Det fungerte utmerket! En ny orginal dump (resirk) skal tåle mellom 1,2 - 1,3 bar... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Det er godt mulig det, men det gjorde ikke min hvertfall! Hvis det er sant som du sier, så er det ingen grunn til å bytte dump! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Det er godt mulig det, men det gjorde ikke min hvertfall! Hvis det er sant som du sier, så er det ingen grunn til å bytte dump! Helt riktig, ingen grunn til å bytte dump før det nei... den orginale dump`n henger lenger med enn det orginal turbo`n på FT/FK greier, så med orginalt oppsett (turbo) er det ingen vits å bytte... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 her er bilde av HKS ssqv, den er 100% resirkulerende, DA går det fint, men du får som regel akkurat samme lyd som orginal-dumpen :) Fra selgeren; HKS SSQV Re-Circulation Fitting inserts enable the SSQV to reroute discharged compressed air back into the intake stream to create a closed loop system to prevent bogging / stumbling of rich air/fuel ratio conditions in mass-air sensor equipped vehicles. denne fåes som åpen og da.. mener det er denne det er skikkelig god lyd i..er denne og en greddy dump(som forresten ser helt snål ut! og ble brukt en del i f&f og 2f&2f) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-Polished-HKS-SSQV-Style-Blow-Off-Valve-BOV-Turbo_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33742QQitemZ8071159245 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 seff kan den fåes som åpen... det kan i teorien alle dumper det, bare drite i retur-slangen til innsugs-slangen til turboen :) Men om det fungerer LMM-styrte innsprut-systemer, det er en helt annet sak. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.