Gå til innhold

prøvde Pop off på 940 min nå

Ranger emnet


^Kendo^

Anbefalte innlegg

nå har jeg fått bevist at det er ikke lett å få FK`n til å gå med pop off. Jeg prøvde å sette på istad. men den bære stopper når jeg slakker av gassen. den går på tomgang men. men er ikke helt god. selv om jeg bruker lokket framfor avlastningsventilen. kjett det altså. :(

- 940 Gl

- 940 Turbo B230FK solgt

- 242 82mod B21A solgt

- 240 87mod B230K solgt

- 240 86mod B230FK solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe, alle dumper på FK og FT-motorer være 100% resirkulerende, dvs, den sender all luft tilbake til innsuget på turboen/innsugs-slangen(med andre ord, du får ikke mye til lyd alikevel)... mellom luftmengdemåler & turbo... kan anbefale innsugs-slange fra B230ET-motorer.. passer bolt on, og har inngang for ekstern dump. (Orginalt ekstern dump på ET-motorer)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg fått bevist at det er ikke lett å få FK`n til å gå med pop off. Jeg prøvde å sette på istad. men den bære stopper når jeg slakker av gassen. den går på tomgang men. men er ikke helt god. selv om jeg bruker lokket framfor avlastningsventilen. kjett det altså. :(

 

Dette er standard problem på FT/FK LH2.4... orginal ventil som gjelder her i gården gitt :)

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radial: Det er vel ikke helt sant, du kan ha en hybrid-dump og fortsatt slippe problemer. Du kan også bruke en HKS SSQV-dump, da denne ikke lekker luft (hvis montert riktig), slik at problemene ved lavt turtall o.l. ikke eksisterer.

 

har du prøvs ssqv'en? er det ikke rimelig "god" lyd i denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radial: Det er vel ikke helt sant, du kan ha en hybrid-dump og fortsatt slippe problemer. Du kan også bruke en HKS SSQV-dump, da denne ikke lekker luft (hvis montert riktig), slik at problemene ved lavt turtall o.l. ikke eksisterer.

 

Montert feil? hehe, er det så mange måter å montere en dump på? ;)

Uansett friluftsdump vil man få et blandingsforhold som skaper fet blanding en eller annen gang under giring og varving, nettopp fordi du slipper oppmålt luft rett ut i det fri... da er det er veldig logisk at motoren drukner i suppe, noe FK og FT motorer med LH2.4 gjør :) Kjør heller med åpent luftfilter, du hører den orginale dumpen GODT hvertfal inni bilen;) Kan jeg bekrefte:op hehe

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er bilde av HKS ssqv, den er 100% resirkulerende, DA går det fint, men du får som regel akkurat samme lyd som orginal-dumpen :)

 

1162.jpg

 

Fra selgeren;

 

HKS SSQV Re-Circulation Fitting inserts enable the SSQV to reroute discharged compressed air back into the intake stream to create a closed loop system to prevent bogging / stumbling of rich air/fuel ratio conditions in mass-air sensor equipped vehicles.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Montert feil? hehe, er det så mange måter å montere en dump på? ;)

Uansett friluftsdump vil man få et blandingsforhold som skaper fet blanding en eller annen gang under giring og varving, nettopp fordi du slipper oppmålt luft rett ut i det fri... da er det er veldig logisk at motoren drukner i suppe, noe FK og FT motorer med LH2.4 gjør :) Kjør heller med åpent luftfilter, du hører den orginale dumpen GODT hvertfal inni bilen;) Kan jeg bekrefte:op hehe

 

Blir fin lyd med åpent filter og orginal dump ja, stemmer det :D

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fin lyd med åpent filter og orginal dump ja, stemmer det :D

 

Jeg kjørte med orginal dump på min b230ft motor, med omtrent 0,9 i trykk. Det taklet ikke denne dumpen, så når ladetrykket ble før høyt så peip det noe jævelig under panseret. Det hørtes ut som en tåkelur omtrent. hehe

 

Det var rimelig flaut å kjøre sånn, så den ble for byttet til en litt strammere resirkulerende ventil. Det fungerte utmerket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte med orginal dump på min b230ft motor, med omtrent 0,9 i trykk. Det taklet ikke denne dumpen, så når ladetrykket ble før høyt så peip det noe jævelig under panseret. Det hørtes ut som en tåkelur omtrent. hehe

 

Det var rimelig flaut å kjøre sånn, så den ble for byttet til en litt strammere resirkulerende ventil. Det fungerte utmerket!

 

En ny orginal dump (resirk) skal tåle mellom 1,2 - 1,3 bar...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig det, men det gjorde ikke min hvertfall!

 

Hvis det er sant som du sier, så er det ingen grunn til å bytte dump!

 

Helt riktig, ingen grunn til å bytte dump før det nei... den orginale dump`n henger lenger med enn det orginal turbo`n på FT/FK greier, så med orginalt oppsett (turbo) er det ingen vits å bytte...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er bilde av HKS ssqv, den er 100% resirkulerende, DA går det fint, men du får som regel akkurat samme lyd som orginal-dumpen :)

 

1162.jpg

 

Fra selgeren;

 

HKS SSQV Re-Circulation Fitting inserts enable the SSQV to reroute discharged compressed air back into the intake stream to create a closed loop system to prevent bogging / stumbling of rich air/fuel ratio conditions in mass-air sensor equipped vehicles.

 

denne fåes som åpen og da.. mener det er denne det er skikkelig god lyd i..er denne og en greddy dump(som forresten ser helt snål ut! og ble brukt en del i f&f og 2f&2f)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

seff kan den fåes som åpen... det kan i teorien alle dumper det, bare drite i retur-slangen til innsugs-slangen til turboen :) Men om det fungerer LMM-styrte innsprut-systemer, det er en helt annet sak.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår