Gå til innhold

prøvde Pop off på 940 min nå

Ranger emnet


^Kendo^

Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 10 months later...

eg har prøvd me åpen domp på min. men d funka jo kje akkuratt. vist eg ska bruka åpen domp så må eg jo rett å slett laga d t sånn atte luftmassemålaren komme itte dompen. me andre ord slik: først filter så turbo så domp å så luftmmåler rett før cooleren. for vist du har an sånn så dei fleste hive d på så e d jo logisk atte motoren drokna når ein sleppe ut all den oppmålte luftå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virtual, TAKK!! det er helt supert. den kommer til å kvittre å kose seg høylytt! som en prøve, før du evt kjøper blendelokk, så kutter du slangen som går fra kompressor til wg aktuator i 2, nerme kompressorhuset slik at du ikke trenger bytte hele slangen om du vil ha det tilbake slik det er org. så setter du på et T stykke, og setter slangen som går til org dumpen på der. da vil du alltid ha likt trykk på begge sider av dumpen, men fjørtrykket på oversiden som holder den lukket.

 

bedre får du ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virtual, TAKK!! det er helt supert. den kommer til å kvittre å kose seg høylytt! som en prøve, før du evt kjøper blendelokk, så kutter du slangen som går fra kompressor til wg aktuator i 2, nerme kompressorhuset slik at du ikke trenger bytte hele slangen om du vil ha det tilbake slik det er org. så setter du på et T stykke, og setter slangen som går til org dumpen på der. da vil du alltid ha likt trykk på begge sider av dumpen, men fjørtrykket på oversiden som holder den lukket.

 

bedre får du ikke

 

Ah sånnsett ja, det var jo en lur patent :)

Har akkurat kjøpt med 940, som kveles hvis man trør på, og deretter slipper gassen tvert. Og dessuten har jeg alltid vært veldig stor fan av "kvitre" lyden. Koste hva det koste vil :)

Men det står en garret turbo på bilen, det er vel ikke originalt?

Da passer vel heller ikke olje-rørene overens når jeg skal montere mitsu 18t'en jeg har liggende?

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah sånnsett ja, det var jo en lur patent :)

Har akkurat kjøpt med 940, som kveles hvis man trør på, og deretter slipper gassen tvert. Og dessuten har jeg alltid vært veldig stor fan av "kvitre" lyden. Koste hva det koste vil :)

Men det står en garret turbo på bilen, det er vel ikke originalt?

Da passer vel heller ikke olje-rørene overens når jeg skal montere mitsu 18t'en jeg har liggende?

 

 

garret turbo.

det er noen fk/ft som kommer orginalt med garret turbo jo. mn kan jo hende den din er større?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om at det er ganske original størrelse på den..

Men skjønner ikke hvorfor den kveler seg.

Det er kun dumpen innebygd i turboen som står på nå, og når man slipper gassen, blir det sånn lav "kvitre" lyd.

Prøvde patenten b230ft sa, men grunne trange slanger knakk jeg det jævla t-stykket jeg kjøpte. Tror jeg bare kjøper et lokk heller :)

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om at det er ganske original størrelse på den..

Men skjønner ikke hvorfor den kveler seg.

Det er kun dumpen innebygd i turboen som står på nå, og når man slipper gassen, blir det sånn lav "kvitre" lyd.

Prøvde patenten b230ft sa, men grunne trange slanger knakk jeg det jævla t-stykket jeg kjøpte. Tror jeg bare kjøper et lokk heller :)

 

Noen FT (tror det var på 940 SE-biler?) ble levert med Garret T25 turbo, bl.a Gunnar har jo denne på motoren han har kjøpt. Er denne også vannkjølt?

Oljerørene er vel ikke noe vidunder å få til selv om de ikke skulle passe :)

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virtual, TAKK!! det er helt supert. den kommer til å kvittre å kose seg høylytt! som en prøve, før du evt kjøper blendelokk, så kutter du slangen som går fra kompressor til wg aktuator i 2, nerme kompressorhuset slik at du ikke trenger bytte hele slangen om du vil ha det tilbake slik det er org. så setter du på et T stykke, og setter slangen som går til org dumpen på der. da vil du alltid ha likt trykk på begge sider av dumpen, men fjørtrykket på oversiden som holder den lukket.

 

bedre får du ikke

 

Blir det noe forskjell på gass-responsen da? Eller er det bare annen lyd? Hvordan blender du da "tuten" på dumpventilen?

´94 945: B230FT SOLGT

´95 850 : B5252S- SOLGT

´86 240 : B230A- SOLGT

´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen

´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår