virtual Skrevet April 18, 2007 Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 Fjæra i ventilen må vel være ganske stram om det skal fungere, regner jeg med. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vovlo Skrevet April 18, 2007 Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 Ja da kan eg hive meg på og si at i dag har eg prøvd. Chippet bilen først med Ecomax Chip, og justere ladetrykket via en t-skjøt på slangen fra turbo til Wastegate. Så satt eg på en Jbr dumpventil fra pedersen racing. Startet og virket som det skulle bli bra, og den åpnet og lagde fin lyd. Men tenkte eg må jo kjøre en tur, og når eg hadde pådrag og slapp opp, så dauet bilen. Skjedde ikke hele tiden, men alt for ofte til at eg gidder og ha dumpventil. Ved pådrag dauet den bare ut. Og da hadde eg blindet slangen fra den "Orginale Resirk-ventilen". Så tok eg av Dumpventilen og blindet det hullet. Og prøvde å kjøre uten noen form for dumpventil. Da kommer det jo slik kvitrelyd som dere vet. Men allikevel da, da også dauet den ut etter pådrag. Riktig nok ikke hele tiden. Men var irriterendes nok. Siter http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=165172 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 18, 2007 Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 Jeg bruker min originale i turboen, og den dauer likevell. Har bestilt dumplokk nå, så får se hva som skjer når det kommer :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 18, 2007 Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 kjørte ei god stund med min på den måte jeg beskreiv, hadde ikke problemer en eneste gang. prøvde på en annen FK, fra samme år. den dauet av, så ikke veit jeg hva som gjør det.. værd et forsøk..blir mengder med lyd hvertfall;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders D Skrevet April 19, 2007 Rapporter Share Skrevet April 19, 2007 Kjørte med dump på min også, den døde ikke ut men den tappa så helvettes mye trykk så jeg tok den av å kjørte med orginal istede, men har ikke hørt om noen som din nei:S Siter We Ride Together, We Die Together, VOLVO 4 Life http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=3573 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 19, 2007 Rapporter Share Skrevet April 19, 2007 Det at den dauer av.. Det kan ikke ha noe å gjøre med den store stygge vakuumboksen? Hva er hensikten med denne egentlig? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vovlo Skrevet April 19, 2007 Rapporter Share Skrevet April 19, 2007 Tror nok det har med LMM og gjøre. Skal prøve senere i dag med en Tostemplet dumpventil. Det skal visst gå. Siter http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=165172 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 19, 2007 Rapporter Share Skrevet April 19, 2007 Tror nok det har med LMM og gjøre. Skal prøve senere i dag med en Tostemplet dumpventil. Det skal visst gå. Jeg har troa på at enten en tostempla resirk/åpen luft fungerer, der stemplet til resirk utblåset åpner først. De selger en slik en på Pedersens. Men hvorfor legge så forferdelig mye tid og spekulasjon i å få ptssh lyd? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet April 19, 2007 Rapporter Share Skrevet April 19, 2007 Skal jeg bytte blir det Greddy, HKS e.l resirk evnt. ingen hvis jeg kjøper en manndig turbo :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jyztrik Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Tror nok det har med LMM og gjøre. Skal prøve senere i dag med en Tostemplet dumpventil. Det skal visst gå. Hvordan gikk det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Juni 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2007 Hmm.. jeg har på en dumpventil på min b230fk nå, en liten sak. Har ikke peiling på hvilken det er eller hvordan den er kobla i teknisk forstand. Bilen kvittrer noe helt sinnsykt, mens dumpen ikke er så mye å høre til.. Veit ikke hva som skjer, men.. Er dette farlig på noen måte? Har forøvrig også problemer med at bilen lader først ved 3,500-4000 omdreininger.. ? Det skal visst være en oppgradert turbo fra originale, men den er ikke noe spesielt stor.. Har ikke fått sjekka åssen modell det er. http://www.bilgalleri.net/uploads/30299.jpg http://www.bilgalleri.net/uploads/30298.jpg http://www.bilgalleri.net/uploads/30300.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Juni 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2007 Det er fullt mulig og få åpen dump til å fungere på ft/fk motorer. Må bare shimse til fjæra blir stram nok. Min fungerer helt fint, går ordentlig på tomgang og dauer ikke etter å ha dumpet luft. Når jeg stramma fjæra brukte jeg vel ca 7 skiver for å få den stram nok og alt fungerer, hvis jeg bytter en av skivene mot en som er 1mm tynnere dauer bilen etter å ha dumpet luft...altså hårfin margin. Kvittre lyden kommer nok fra den originale resirk. ventilen som sikkert er blendet. (og det er ikke farlig for dem som lurte på det) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.