Gå til innhold

prøvde Pop off på 940 min nå

Ranger emnet


^Kendo^

Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja da kan eg hive meg på og si at i dag har eg prøvd.

Chippet bilen først med Ecomax Chip, og justere ladetrykket via en t-skjøt på slangen fra turbo til Wastegate.

 

Så satt eg på en Jbr dumpventil fra pedersen racing.

Startet og virket som det skulle bli bra, og den åpnet og lagde fin lyd.

Men tenkte eg må jo kjøre en tur, og når eg hadde pådrag og slapp opp, så dauet bilen. Skjedde ikke hele tiden, men alt for ofte til at eg gidder og ha dumpventil. Ved pådrag dauet den bare ut.

 

Og da hadde eg blindet slangen fra den "Orginale Resirk-ventilen". Så tok eg av Dumpventilen og blindet det hullet. Og prøvde å kjøre uten noen form for dumpventil. Da kommer det jo slik kvitrelyd som dere vet. Men allikevel da, da også dauet den ut etter pådrag. Riktig nok ikke hele tiden. Men var irriterendes nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det har med LMM og gjøre. Skal prøve senere i dag med en Tostemplet dumpventil. Det skal visst gå.

 

Jeg har troa på at enten en tostempla resirk/åpen luft fungerer, der stemplet til resirk utblåset åpner først.

De selger en slik en på Pedersens.

 

Men hvorfor legge så forferdelig mye tid og spekulasjon i å få ptssh lyd?

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Hmm.. jeg har på en dumpventil på min b230fk nå, en liten sak. Har ikke peiling på hvilken det er eller hvordan den er kobla i teknisk forstand. Bilen kvittrer noe helt sinnsykt, mens dumpen ikke er så mye å høre til.. Veit ikke hva som skjer, men.. Er dette farlig på noen måte? Har forøvrig også problemer med at bilen lader først ved 3,500-4000 omdreininger.. ?

 

Det skal visst være en oppgradert turbo fra originale, men

den er ikke noe spesielt stor.. Har ikke fått sjekka åssen modell det er.

 

http://www.bilgalleri.net/uploads/30299.jpg

 

http://www.bilgalleri.net/uploads/30298.jpg

 

http://www.bilgalleri.net/uploads/30300.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig og få åpen dump til å fungere på ft/fk motorer. Må bare shimse til fjæra blir stram nok. Min fungerer helt fint, går ordentlig på tomgang og dauer ikke etter å ha dumpet luft. Når jeg stramma fjæra brukte jeg vel ca 7 skiver for å få den stram nok og alt fungerer, hvis jeg bytter en av skivene mot en som er 1mm tynnere dauer bilen etter å ha dumpet luft...altså hårfin margin. Kvittre lyden kommer nok fra den originale resirk. ventilen som sikkert er blendet. (og det er ikke farlig for dem som lurte på det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår