Gjest kentiver Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 Hei Har en golf 2 nå, nettopp byttet foringer og satt på øvre stab - stag i motorrommet. Lurer på å skaffe meg nedre stab-stag også, siden jeg merket veldig forskjell når jeg monterte det øvre. Lurer på om jeg kommer til å merke noe av det nedre stab-staget? Bilen er stort sett bare i vanlig kjøring, litt småhardt av å til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 Det nedre har ikke like mye å si på Golf 2, da traversen er hel fra før. Mulig du vil merke noe, men langt fra like mye som med øvre tårnstag. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kentiver Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Ok, ja er vel ikke så mye vits i å sette på et da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Nei. Det er nok av andre ting å investere i først. :) Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kentiver Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Hehe, jupp;) Blir vel G60 skjørt da;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Hehe, jupp;) Blir vel G60 skjørt da;) De gjør ikke bilen raskere. ;) Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kentiver Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Hehe, men blir finere:) Byd nettopp på en Passat med 16V motor i, kanskje bygge om:P Men den er på andre sia av landet:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 stabstag finner du på høgger'n for en hundrings! enkelt og feste.. Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Hehe, jupp;) Blir vel G60 skjørt da;) d gjør jo ikke stabstag heller? :P Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 stabstag gjør at du kan kjøre litt fortere i svingene... "krengningshemmer" kan det jo så fint kalles! men.. kjørt golf både med og uten stabstag.. kan ikke si jeg har merka noen forskjell.. merka ikke noe forskjell da jeg fikk stabstag bak heller gitt Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Det heter tårnavstivningsstag, neida:P Om du skal grisekjøre en dag, f.eks bane, så er negativ? cambervinkel ganske effektivt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 nå snakker jeg om stabilisator staget UNDER bilen.. dette er visserligen inget tårnavstiverstag :) mwaha Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Det er litt forvirring om hva som er hva, her. Stabstag er forkortelse for stabilisatorstag, som er "bøylen" som går bakover fra bærearmene. Å bytte ut denne med stivere bøyler er visstnok en meget bra oppgradering på understellet. Stag som monteres mellom dempertårna i motorrommet er vel egentlig ikke noe stabstag, men veldig mange sier det (også jeg, innimellom). Dette heter egentlig tårnstag. Iom. at trådstarter sa at han hadde montert et øvre stabstag, regner jeg med at han mente tårnstag. Gikk derfor ut ifra at han skulle ha stag i samme "katergori" da han skulle ha det nede. Hva dette staget egentlig heter vet jeg ikke, men det går i hvert fall mellom traversen. Og iom. at traversen er hel på toergolfen vil det ikke stive opp like mye som f.eks. på Golf 1, der det ikke er noe som stiver opp i mellom fra før. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 ehm... skyt meg viss eg er HEELT på jordet nå meen... et stabilisator stag er vel det som går fra ene bærearmen (eller hva du/dere kaller det for) og over på andre siden, slik at når du da tar hjulet opp på ene siden vil et andre også følge med opp... man merker vel mer forskjeld på å montere dette isteden for et såkalt tårnstag... vil ikke tenke på hvordan mazda`n ville oppført seg på vegen uten stabilistator staga (både foran og bak orginalt seff) Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Riktig.. På engelsk kalles dette staget "anti roll bar". Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.