Gå til innhold

Finnes 25mm krengningshemmer originalt?

Ranger emnet


volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

STABILIZERS (ANTI-SWAY BARS)552096-0

Kit - 75-76 240 - 21mm F, 25mm R, incl.nuts, bolts, brackets, bushings

 

1221797-2

16 mm Rear bar std. 75-76 sedans, recomended for 75-76 wagons with 21mm front bar

 

1229956-6

19 mm Rear bar standard on 1979 models but rec. for 77-78 wagons in conjunction with 21mm front bar. Exhaust under axle

 

552097-8

21 mm Front 75-> 240 replaces 18mm bar for increased roll stiffness. Std.->1979 on 242GT

 

1228839-5

21 mm Front bar 76-> 260 series

 

1272778 (In stock 2006)

23 mm Front bar (240 Turbo 4 door)

 

1229957-4

23 mm Rear bar std. 79 242GT, recommended for all 77->200 sedans with 21mm front bar. Exhaust under axle

 

552098-6

25 mm Rear bar 75-76 240/260. Use with 21mm front. Neutral/Oversteer chassis balance. Exhaust over axle

 

hentet fra..

 

http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/Technical_pages/r_sport_cat.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

euro-1 her på forumet kjørte jo med 25mm stag bak på rudskogen sist og det var så stivt at han fikk hjulløft!!

så det er ikke og anbefale,da ble det dårlig med sladding!

kjører selv 23mm foran og bak og det er etter min mening perfekt.

og kjøpte det kittet selv på volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster det staget bak garasjen jeg... Har 23/21 eller 21/19 nå... I mårra har du å komme deg til raxta isach! Da skal vi skru bakaksel... Kan forresten få igjen kættæn, jeg fikk en sånn urglaburgla eastern catalytic racing sak billig, borregaard trengte vist en sånn i et miljø prosjekt..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan justere endel over- / understyring med krengningsstagene (som Euro-1 og jeg begge har erfart):

Grovre bak reduserer understyring, men kan gi plagsom overstyring.

Grovre fram reduserer overstyring

 

Ingen stag bak gir best grep rett fram/ dragrace.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok 25mm bak er i det meste laget om du ikke kjører konstant med fullastet bil...

Etter min mening, så skal 240'n være stiv forran, og litt mykere bak for å få optimalt feste.

Bare se på rallycrossbilene, de er stive som fy fram og ganske myke bak.

Så det beste er nok 23/25mm stabstag fram og 19/23mm bak.

Og passe stive fjærer med samstemte dempere.

Jeg skal etterhver montere justerbart på min 240, men først må maskinisten vekkes opp fra de døde....

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
euro-1 her på forumet kjørte jo med 25mm stag bak på rudskogen sist og det var så stivt at han fikk hjulløft!!

så det er ikke og anbefale,da ble det dårlig med sladding!

kjører selv 23mm foran og bak og det er etter min mening perfekt.

og kjøpte det kittet selv på volvo.

 

Husker du deler nummeret på det kittet, du kjøpte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også et sånt kit fra volvo med 23 bak og 21 forran.. men var nettop på skroten å henta meg orginalt 25/23 stag.. blir 25/23 for stivt? burde jeg heller bruke 23/23 kanskje?

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår