Gå til innhold

En skikkelig sub, eller to mindre skikkelige

Ranger emnet

cuts

Anbefalte innlegg

gå for w3004 - med den rette forsterkeren til denne tror jeg nok du vil få bedre lyd enn 2 stk W306. men det er jo klart at det er mye "tøffere" å ha 2 elementer... happyhappy

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå for w3004 - med den rette forsterkeren til denne tror jeg nok du vil få bedre lyd enn 2 stk W306. men det er jo klart at det er mye "tøffere" å ha 2 elementer... happyhappy

hehe, ja det e kanskje det, men er ute etter best mulig lyd.

hvor kraftig forsteker burde jeg ha til en 3004 da?

hadde denne vært ok?

http://pioneer.no/no/product_detail.jsp?product_id=11868&taxonomy_id=430-457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skjønnt det at det vil bli vesentlig bedre lydkvalitet om du velger et bedre ellement framfor to litt dårligere. Men hva med lydtrykket, blir det vanligvis høyere med to elementer enn et bedre?

Jeg kan love deg at de aller fleste vil kunne tilfredstilles med bare ett element :)

En skikkelig 12-15" med kasse beregnet på musikk kan faktisk spille godt over 140 dB.

Normalt sett vil to elementer spille høyere enn ett, men det trenger ikke være tilfelle...

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som beemerZ1 sier er det ikke domt med et ordentelig element istede for to litt dårligere,nå skal det sies at det kommer veldig annpå musikken som spilles,kassa og bilen+ demping.

har hørt at w306 spiller "nesten" like bra som w3004.

ta en titt og se på komentarene på:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309991

og:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309653

det sies mye bra om w306,men jeg kan ikke garantere at komentarene er riktige,altså ingen garanti for at det er erlige komentarer der,men ha det i bakhode.

hadde det vært opp til meg hadde jeg kjøpt 2stk.w306 til samme prisen som en w3004,men smak og behag!:D

Klubbleder, Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt at w306 spiller "nesten" like bra som w3004.

ta en titt og se på komentarene på:

det sies mye bra om w306,men jeg kan ikke garantere at komentarene er riktige,altså ingen garanti for at det er erlige komentarer der,men ha det i bakhode.

hadde det vært opp til meg hadde jeg kjøpt 2stk.w306 til samme prisen som en w3004,men smak og behag!:D

jeg har montert mye pioneer, og 3004spl og 306c kan IKKE sammenlignes.

De spiller kanskje relativt likt på samme forsterker, men med skikkelig forsterker vil 3004spl spille langt høyere enn 306'en.

Anbefalt forsterker på 3004spl'en er PRS-D3000SPL forsterkeren fra pioneer.

Pioneer selv sier at prs-d5000spl på 2 stk 3004spl subber er en god løsning.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har montert mye pioneer, og 3004spl og 306c kan IKKE sammenlignes.

De spiller kanskje relativt likt på samme forsterker, men med skikkelig forsterker vil 3004spl spille langt høyere enn 306'en.

Anbefalt forsterker på 3004spl'en er PRS-D3000SPL forsterkeren fra pioneer.

Pioneer selv sier at prs-d5000spl på 2 stk 3004spl subber er en god løsning.

Du har god peiling på pioneer virker det som, så jeg lurer på hva den billigste forsterkeren fra pioneer jeg kunne brukt på 2 stk 306 DVC?

er 306 dvc noe bedre en 306 c? hva er cluet med dobbelspole?

forstår det er dobbelt og dermed bedre men:P er noob ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider