Gå til innhold

Golf gti 16v 88.mod

Ranger emnet


jcb_b

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mekonomen har clutchsett til 2426,- + utløserlager 112,-. Grei pris?

http://www.mekonomen.no/katalog.asp?kidck=641810576&butik=6045-000&sprak=N

 

når du cruisar i ca 80km/t i 5. gir, trykk inn kløtsjen og rus opp motoren til ca 5000rpm også slepp kløtsjen rett ut. Slurar den da er den slitt, visst den rykkar til har eg vanskeligheter for å tru den er slitt.....Eller løys den i tredje gir..

 

sjekk http://www.krogslund.no for billige delar til bilen der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikke nettop en kamerat til å hjelpe meg med å se på motoren. Det viser seg at når jeg setter bilen i 1. gir, holder foten på bremsen og løser den ut, så hopper motoren oppover. Er nok motorfeste som er gåent. Ca pris for skifte av motorfeste? Inkl. montering? Og er det skadelig å kjøre med slike slitte fester?

´88 Golf GTI 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikke nettop en kamerat til å hjelpe meg med å se på motoren. Det viser seg at når jeg setter bilen i 1. gir, holder foten på bremsen og løser den ut, så hopper motoren oppover. Er nok motorfeste som er gåent. Ca pris for skifte av motorfeste? Inkl. montering? Og er det skadelig å kjøre med slike slitte fester?

hvis motoren rister kan den ta skade...har hørt at det kan bli ubalanse inni den.motorferste kjøper du selv og bytter.er ikke store saken =)

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

 

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du cruisar i ca 80km/t i 5. gir, trykk inn kløtsjen og rus opp motoren til ca 5000rpm også slepp kløtsjen rett ut. Slurar den da er den slitt, visst den rykkar til har eg vanskeligheter for å tru den er slitt.....Eller løys den i tredje gir..

 

sjekk http://www.krogslund.no for billige delar til bilen der...

 

 

Du kan jo ha slitt clutch selv om den ikke slurer.. Er bare å justere det, så får du den til ikke å slure. Men du tar gjerne livet av svinghjulet til slutt..

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må skru ut bolten som er festet til motoren først, etterpå løser du boltene som holder festet til ramma.

Så tar du en jekk under bunnpanna og jekker motoren opp til du får ut festet, og inn med nytt feste.

Sett i skruene og slipp ned motoren på festet, stram til skruene.

Så er det bare å :driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Ok, men jeg er redd for å jekke opp motoren uten å være siker på at ikke noe blir hengende igjen . Er det bare å løse skruene og jekke i vei? Hvor mange cm jekker jeg den opp?

Takker for hjelpen!

 

du jekkar opp til du ser at du klarer å bytte festa utan større problem, alternatviet er å henge ei talje i taket og løfte motoren litt opp med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår