Gå til innhold

rar pipelyd etter kabling...

Ranger emnet

RuuDpus

Anbefalte innlegg

Heisann!

Lagde meg en samletråd jeg... slik at jeg slipper å lage så mange forskjellige...

Nå har jeg akkurat kobla og kabla ledningene ferdig... Men når jeg var ferdig å skulle starte bilen hadde jeg fått et merkelig problem... med en gang jeg slår av bilen så kommer det en ganske høy pipelyd... og den pipelyden slutter ikke før jeg har tatt ut nøkkelen... Eneste jeg har kobla bak på spilleren er signalkabler og remote... Jeg hadde ikke den blå ledningen med hvit strek på, så jeg kobla den på den helt blåe... Remote et eller annet stod det på den... Hvis det har noen betydning så er det en primera 97mod med pioneer deh-435r spiller...

Mvh Espen Ruud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det piper for du skrur av signalet til forsterkeren, og da går det fortsatt strøm i høytalerene (som blir døvet når du har på cd-spilleren).

så dette er normalt.

sett en knapp på Remoten så slipper du dette :) (intill du skrur av bilen og ikke knappen, da vild et pipe igjen).

jeg ekke noen guru, så noen kan sikkert fiffe opp det jeg skrev..

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg laga et jordingspunkt... er rett bak seteryggene? vet dere om det ideheletatt går negativ strøm i der jeg har skrapa bort lakken og laga jordingspunkt?

jord.jpg

Om det er god jord eller ikke, evt. ikke jord, må du måle deg frem til.

Du trenger bare et multimeter/voltmeter og pluss-ledningen.

Er ganske sikker på at jordingspunktet ditt er bra.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider