Gå til innhold

Supra eier etterlyses - så din bil :)

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Originally posted by candyman

Og.... T-bane = De røde stygge som går langt mellom alle stopp og under jorda innimellom

Trikk = De som vanligvis er blå med mindre de er fulle av gule sider reklame ol. og de går inni sentrum og litt utover.

Hva står egentlig T'en i "T-bane/T-stasjon" for?? Tog?

Tunnelbane er jo et mye brukt uttrykk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Ascona

Tunnelbane er jo et mye brukt uttrykk..

Hmmmm ja, jeg har sitti og smakt litt på ordet her nå og det var slettest ikke værts, men hva betyr det så egentlig?

Tunnelstajon smakte ikke fullt så godt vil jeg si.

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm ja, jeg har sitti og smakt litt på ordet her nå og det var slettest ikke værts, men hva betyr det så egentlig?

Tunnelstajon smakte ikke fullt så godt vil jeg si.

Enten kan du jo si t-bane stasjon eller så kan du finne på no annet å gjøre enn å sitte å tenke på dette;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by henrikfr

Enten kan du jo si t-bane stasjon eller så kan du finne på no annet å gjøre enn å sitte å tenke på dette;)

Spørsmålet er hva den berømte "T"'en står for. Det står ikke T-banestasjon på skiltet med bare en stor og fin "T" somregel.

Og folk kaller det jo for undergrunds bane ol. så jeg bare lurer på hvor "T"'en kommer fra og hva den står for.

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Efini

Ikke for å tråkke noen på tærne, men her er et hint til alle trikke/tbane/jernbane-kvervulantene..

:D Sinna bli!

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by henrikfr

T en står for Tunnel

altså tunnelbane

Takk det var virkelig godt og få en oppklaring i den der!

Men siden det virker som om du er "down" i Tunell-bane miljøet så kan du kanskje klare opp i en ting til: Efini understreker enda et viktig faktum i denne diskusjonen.... Jernbane?? Hva blir det da? Samma som t-bane eller trikk.

Takk for at du påpekte den der Efini :D :D :D :D

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare sett en supra i virkligheten jeg, den var svart med 5" å greier. Var bare prøveskilt på den å. Satt to forholdsvis "store" karer inni den.:)

Kjørte forbi meg i spiker suppa eller hva det heter det ved paleet. Jeg stoppa opp og stirra og mannen ga ikke bittelitte på en gang:mad:

Supraen er faen meg myyyye kulere i virkligheten ass, akkuratt som med cossie å sånn.

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk det var virkelig godt og få en oppklaring i den der!

Men siden det virker som om du er "down" i Tunell-bane miljøet så kan du kanskje klare opp i en ting til: Efini understreker enda et viktig faktum i denne diskusjonen.... Jernbane?? Hva blir det da? Samma som t-bane eller trikk.

Jernbanen til NSB bruker de samme skinnene som brukes i den nye t-bane tunnelen fra Ullevål Stadion til Storo..

Det er dog noen forskjeller.

Blant annet strømkilden, spenning, osv, og signalanlegg.

NSB bruker vekselstrøm, 16kV, 33 1/3Hz hvis jeg ikke husker feil.

NSB bruker et system som kalles ATS, automatisk togstopp, dette brukes ikke på T-banen, der bruker man ATN blant annet, som er automatisk tognummerering, pluss et signalanlegg med førreromssignal som sier hvor fort føreren kan kjøre, dette regulerer også hvor fort føreren faktisk klarer å kjøre, hvordan NSB sitt system fungerer vet jeg ikke.

Sikkerhetsbestemmelsene er nok også ganske forskjellig, og ikke minst hastigheten.

T-banen går jo ikke i mer enn 70km/h, og T2000 er godkjent for 100km/h, men det er det ingen av strekningene som er godkjent for pr. i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Jernbanen til NSB bruker de samme skinnene som brukes i den nye t-bane tunnelen fra Ullevål Stadion til Storo..

Det er dog noen forskjeller.

Blant annet strømkilden, spenning, osv, og signalanlegg.

NSB bruker vekselstrøm, 16kV, 33 1/3Hz hvis jeg ikke husker feil.

NSB bruker et system som kalles ATS, automatisk togstopp, dette brukes ikke på T-banen, der bruker man ATN blant annet, som er automatisk tognummerering, pluss et signalanlegg med førreromssignal som sier hvor fort føreren kan kjøre, dette regulerer også hvor fort føreren faktisk klarer å kjøre, hvordan NSB sitt system fungerer vet jeg ikke.

Sikkerhetsbestemmelsene er nok også ganske forskjellig, og ikke minst hastigheten.

T-banen går jo ikke i mer enn 70km/h, og T2000 er godkjent for 100km/h, men det er det ingen av strekningene som er godkjent for pr. i dag.

Så jernbane er altså tog?

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider