Gå til innhold

fra 4wd til 2wd

Ranger emnet

Audi_Quattro

Anbefalte innlegg

hei! Som dere sikkert veit er det mangen som bygger om cosworth fra 4wd til 2wd altså kun bakhulstrekk....

Ka som må til for at eg kan gjera det samme med quattroen min?

Dette er ikkje noke kødde spørsmål, så eg vil ha noken skikkelige svar!

1998 Audi A4 1.8 TSQ Sedan

1992 Volkswagen golf mk3 TDK (x)

1990 Ford Sierra Cosworth 4x4 (X)

1990 Audi 90 2.3E Quattro(X)

1991 Audi 90 2.3E Quattro (X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det er greit nokk... men dei bruker 4wd kasser når dei bygger om til bakhjulstrekk... 4wd kassa er sterkere og tåler meir bank. vil kun ha bakhjulstrekk så eg lurte på om det bare gjekk ant å fjerne stikk akslingene framme?

1998 Audi A4 1.8 TSQ Sedan

1992 Volkswagen golf mk3 TDK (x)

1990 Ford Sierra Cosworth 4x4 (X)

1990 Audi 90 2.3E Quattro(X)

1991 Audi 90 2.3E Quattro (X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker en volvo diesel kasse! volvo brukte vag dieselmotorer i sine rwd biler, og disse kassene skal visst passe. Mulig du bare bruker cluthhuset fra dieselkasse og bruker en standard volvokasse med dette. Dalback har forøvrig en 240 med audimotor som er rwd. mulig det står hvilken løsning han har gått for på siden hans..

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker en volvo diesel kasse! volvo brukte vag dieselmotorer i sine rwd biler, og disse kassene skal visst passe. Mulig du bare bruker cluthhuset fra dieselkasse og bruker en standard volvokasse med dette. Dalback har forøvrig en 240 med audimotor som er rwd. mulig det står hvilken løsning han har gått for på siden hans..

stemmer at volvo kjøpte disel frå vag, men om den kassa er sterk nåkk?

diselen ha vell berre 120hk men er no bra dreimoment i disel då

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gikk en s2 med bakhjulstrekk på rudskogen for noen år siden.

Forresten så har jeg hørt om flere audi kasser som har krasja slik at kun bakhjula drar. så prøv å dra den opp på 7000 omdreininger for deretter å bråslippe clutchen. Kanskje du er heldig:tannløs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gikk en s2 med bakhjulstrekk på rudskogen for noen år siden.

Forresten så har jeg hørt om flere audi kasser som har krasja slik at kun bakhjula drar. så prøv å dra den opp på 7000 omdreininger for deretter å bråslippe clutchen. Kanskje du er heldig:tannløs

Hjelp ikkje når du he en mitt differensiel på 50/50 fordelin, når frame går vil alt bli flytta bakover, og det er ikkje dne diffen laga før . Det er sakt oppom

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selg bilen og kjøp en gammel Volvo eller Sierra om du absolutt vil burne og sladde. Da har du helt feil bil i utgangspunktet..

Det er ikke mulig å få til RWD på en sånn bil uten at det blir forferdelig jallamekk. Holdbart vil det heller ikke bli.

I tillegg er girkassen av en sånn type at den ikke kan "kræsje" og bli RWD, det eneste som skjer om den ryker er at man ikke kommer noe sted i det hele tatt.

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider