Gå til innhold

fra 4wd til 2wd

Ranger emnet


Audi_Quattro

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

må desverre skuffe deg.. sjekk slutten på denne filmen du;)

og ja.. dette er type 85

her er link til VACN for de som er medlem der.

 

E ikkje heilt sikkert på ka ej sei no men,. Når du trykk ned diffsperra , so vil du få sperra på fram bak å mitt diffen,

og når du har sprengt nåke på drivverket som går fram. so trykk du inn den å då vil all kraft bli flytta bak fordi der er sperre på mitt diffen?

hørte berre nåke me at han sa han kobla inn sperra på filme eller ka det va.

 

Er i so til felle slik på offroad 4x4 der ej har litt meir peiling

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E ikkje heilt sikkert på ka ej sei no men,. Når du trykk ned diffsperra , so vil du få sperra på fram bak å mitt diffen,

og når du har sprengt nåke på drivverket som går fram. so trykk du inn den å då vil all kraft bli flytta bak fordi der er sperre på mitt diffen?

hørte berre nåke me at han sa han kobla inn sperra på filme eller ka det va.

 

Er i so til felle slik på offroad 4x4 der ej har litt meir peiling

I dette tilfelle så er det snakk om Quattro II som sitter på Audi 90.

Foran sitter det en åpen diff i girkassen, du har en torsen-diff på midten, og en åpen låsbar diff på bakenden.

 

Når du trykker inn diffknappen så låser du bakdiffen, som gir deg 50/50-fordeling mellom selve bakhjulene. Dette har ingen innvirkning på girkasse-, eller mellomaksling-havari. Ihvertfall ikke i den grad at det blir bakhjulstrekker.

 

Edit; Det som forøvrig skjer når du "sprenger" noe i fremdiffen er at det ikke blir noe motstand der, altså midt-diffen sender all drivkraft fremover. Hvor det ikke er noe hjul som går rundt. Dårlig sladde-maskin mao ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må desverre skuffe deg.. sjekk slutten på denne filmen du;)

og ja.. dette er type 85

her er link til VACN for de som er medlem der.

 

Den gamle girkassen med manuell sperre på senterdifferensialen sitter i type 85. Her er dette teknisk mulig. På kassene som ikke har manuell, mekanisk sperre der (d.v.s. alle etter 1987/88) er dette ikke mulig. Enkelt og greit.

 

Og forresten, hva i all verden er poenget med å "nedgradere" bilen til RWD??

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som var poenget var at om det er RWD så blir den litt billigere i drift, og det er jo gøy med bare RWD om sommeren sån at du eventuelt kan spinne og leke litt... for så å ha 4wd om vinteren...

 

Men vist du skrur av stikakslingen og låser utakene på kassa... vil det gå?

1998 Audi A4 1.8 TSQ Sedan

1992 Volkswagen golf mk3 TDK (x)

1990 Ford Sierra Cosworth 4x4 (X)

1990 Audi 90 2.3E Quattro(X)

1991 Audi 90 2.3E Quattro (X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som var poenget var at om det er RWD så blir den litt billigere i drift, og det er jo gøy med bare RWD om sommeren sån at du eventuelt kan spinne og leke litt... for så å ha 4wd om vinteren...

 

Men vist du skrur av stikakslingen og låser utakene på kassa... vil det gå?

 

Blir ikke billigere i drift i det hele tatt, for hele drivverket må være med hele tiden. Eneste biler som blir billigere i drift i 2WD er gamle terrengbiler med frihjulsnav.

 

Bedre å bruke pengene til å få ting til å være i orden under panseret, stort sett alle som klager over høyt bensinforbruk har en bil med kraftig forsømt vedlikehold..

 

Nei og NEI og N-E-I, det går IKKE an å gjøre det. For det første har du ingen sperre på senterdifferensialen, så bilen vil ikke gå av flekken uten drivaksler på alle fire hjul. For det andre vil hjullagrene foran falle fra hverandre og hjulet kun henge i bremseskive/caliper om man triller bilen uten drivaksler foran montert, siden det er bolten på de ytre drivknutene som holder hele hjullageret sammen.

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
hehe, har ikkje vore her på ei stund no. Men det er bra med tilbakemeldinger ;) lurte egentlig bare på om det var teknisk mulig ;) hadde vore litt kult :P

 

Det hadde ikke vært kult nei ;) Har du Quattro har du quattro. DET er kult.

Da spinner det ikke bare sånn som min gjør når jeg gir på ut av kryss og sånn :P

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår