Gå til innhold

fra 4wd til 2wd

Ranger emnet

Audi_Quattro

Anbefalte innlegg

hehe! ikkje mykje vits å legge penger i 2,3 10v :P men eg prøvde ein anna 10v den var gått litt mindre en min og til nerma strøken! Men den var veldig "lat" i forrhold til min... men vist eg har beregna rett så skal ein 2,3 10v nesten klara og ta ein 525 24v... det er ikkje så store forskjellen :) detter er effekt/vekt

btw eg har spunne så vidt med min :) på tørr asfalt vel å merke!

1998 Audi A4 1.8 TSQ Sedan

1992 Volkswagen golf mk3 TDK (x)

1990 Ford Sierra Cosworth 4x4 (X)

1990 Audi 90 2.3E Quattro(X)

1991 Audi 90 2.3E Quattro (X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det er det ikkje! vist du veit kem raymond nordnes er (han som vant breisladd konkuransen 2003 gatebil) han bur her som eg bur... han hadde den svarte cossien med sån rute mønster bak. Han solgte den og kjøpte seg ein 4wd og bygde om til bakhjulstrekk for kassa var sterkere. han har ein GOD del peiling på ka han driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så klart er han ikkje fasiten... det er mangen som seier at 4x4 kassene er sterkare, men ka veit eg =P har ikkje noke peiling på cossie, bare formiddler det eg har hørt :) No hard feelings?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører med til historia her at Forden bruker en fast fordeling av drifkraft. lurer på om det er 70% bak og 30% foran.

Derfor kan du kjøre forden bakhjulstrekk, bare ved å ta av drivakslinger.

Audien bruker en variabel midtdiff, som krever motstand fra både foran og bak for å fungere.

Dessuten skulle du vært slakta, for å ville fornærme en quattro på den måten! FY! Gå i skammekroken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Gammel tråd , men mye tullprat , uansett.

personer som ikke har peiling på temaet , bør holde kjeft , for å ikke utstråle sin uendelige idioti.

Oki: Jeg har en 83' 5e quattro. For noen år siden røyk en drivknute foran , når vi var langt ute på landet. Vi trilla bilen over ei grøft , fjærna drivakslingen ,låste senterdiff'en og kjørte hjem.

Da bilen skulle plukkes ned for overhaling , gadd jeg ikke å begyne noe rep. da, så jeg kjørte med bilen i to måneder , til jeg fikk kjøpt meg ny bruksbil... ingen problemer overhodet!

En annen ting er at Cosworth'en egner seg nok myye bedre enn en audi 80 som bakhjulstrekker...

Bilen er så lett bak , at jeg sto og spant på grusvei med 5-6%stigning.....

.manitu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Gammel tråd , men mye tullprat , uansett.

personer som ikke har peiling på temaet , bør holde kjeft , for å ikke utstråle sin uendelige idioti.

Oki: Jeg har en 83' 5e quattro. For noen år siden røyk en drivknute foran , når vi var langt ute på landet. Vi trilla bilen over ei grøft , fjærna drivakslingen ,låste senterdiff'en og kjørte hjem.

Da bilen skulle plukkes ned for overhaling , gadd jeg ikke å begyne noe rep. da, så jeg kjørte med bilen i to måneder , til jeg fikk kjøpt meg ny bruksbil... ingen problemer overhodet!

En annen ting er at Cosworth'en egner seg nok myye bedre enn en audi 80 som bakhjulstrekker...

Bilen er så lett bak , at jeg sto og spant på grusvei med 5-6%stigning.....

.manitu

Bilen trådstarter snakker om har ikke låsbar mellomdiff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi... B3/typ89 er ikke samme som din typ81/85 mtp differ, så hvem som bør holde tett?:p

Makan til tråd-nekrofili forresten...

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider