Gå til innhold

Spesialtilpassing av girkasse - tips og hjelp

Ranger emnet


Awex

Anbefalte innlegg

jeg har hørt at selve girkasse huset sprekker??

Stemmer dette?

Men det kan kanskje komme av den høye tempen?

 

 

Ellers har ejg egentlig tro på at det blir rimelig "skuddsikkert" med en drevsats fra fixit....

Jocce Qvarnstrøm hadde det i its fun sierraen... og etter det jeg har sett av film sparte han ikke på den bilen akkurat :D Han drar jo non heftige donuts

 

 

M

-97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs

-94 Ford Escort Cosworth

 

Min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Girkassehuset har også blitt ødelagt ja, men jeg vet ikke om det kommer av rester etter ødelagte drev som kommer flyvende i høy hastighet, eller om det er noe annet.

Jeg har også hørt at FixIt er bra saker, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få tak i de. De har etter det jeg har hørt veldig mye å gjøre for tiden, så det er lang ventetid på produkter.

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Magnus

btw awex er du fornøyd med dumpvalven din?? den sard r2d2 saken? Hvordan er denne justerbar? Tenker på å handle den selv??

 

 

M

 

Den er rimelig heftig den ja. Om den er verdt pengene kan vel diskuteres, en dumpventil er og blir en dumpventil.De fleste er ganske like og utfører jobben relativt bra. Den ser ihvertfall sinnsykt heftig ut, og det er vel noe av det man betaler for.

Jeg er ikke sikker på om du mener hva man justerer eller hvordan man justerer, så jeg svarer bare på begge deler.

Justeringen skjer på toppen av ventilen med en vanlig umbraconøkkel. Det man justerer er hardheten på fjøren som ligger inni ventilen. Jo hardere justert, jo mere trykk skal til før den åpner. Hvis den er justert hardt nok blir nok lyden litt lavere også. Uansett så er lyden i ventilen ganske tøff

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Magnus

det med justeringen er akkurat det jeg mente...

 

Synes det er en fin patent, har det samme på den blitz ventilen jeg har nå

 

tlf til fixit

+46 063754480

finer ikke igjen email adressen

 

 

M

 

 

Åssn låter blitz-ventilen? Lurte litt på å kjøpe meg en slik selv.

 

Takker for telefonnummeret forresten. Får prøve å ringe de i løpet av neste uke.

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Viking

http://www.rallycross.nu/

 

http://www.rally.no/kjopsalg.html

 

Kanskje du finner noe her?

 

Hva er det første jeg ser?

SELGES:

Mazda 323 GT-R Gruppe A

Ex. Fabrikksbil (Mazda Rally Team Europe), Xtrac girkasse, differ og drivaksler, AP bremser foran og bak, 3-veis justerbare Proflex.

Innbytte kan diskuteres

 

Om ikke jeg skal kjøpe hele bilen, så kan jeg kanskje skaffe deler eller komme i kontakt med de rette folkene?

 

Slikt setter jeg pris på, tusen takk!

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det svenske firmaet FixIt lager en drev-sats til GT-R. denne erstatter de originale drevene, og skal etter deres egne målinger i en GT-R rallybil med ca 270 hk aksellerere fra 0-100 på under 4 sekunder, men toppfarten blir redusert fra 250 til 200??????

 

Lurte litt på den?????

 

Kjørte gtren min til sperra i 5gir fikk bare 240 etter spidoe??

 

 

Desuten kasse som satt i jocce sin bil var komplett kasse fra fix-it og ikke drevsats.

 

Ringte på pris til sierraen 40000.- for komplett kasse og 23000.- for drevsats det va i fjor og svenske kroner.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gtr

Det svenske firmaet FixIt lager en drev-sats til GT-R. denne erstatter de originale drevene, og skal etter deres egne målinger i en GT-R rallybil med ca 270 hk aksellerere fra 0-100 på under 4 sekunder, men toppfarten blir redusert fra 250 til 200??????

 

Lurte litt på den?????

 

Kjørte gtren min til sperra i 5gir fikk bare 240 etter spidoe??

 

 

Desuten kasse som satt i jocce sin bil var komplett kasse fra fix-it og ikke drevsats.

 

Ringte på pris til sierraen 40000.- for komplett kasse og 23000.- for drevsats det va i fjor og svenske kroner.

 

Hvorfor ikke bare beholde 5 giret orginalt??

og ha resten av kassen tettsteget med forsterkede gir. Så lenge de ikke forandre total utvekslingen.

"mk1classic"

'83 Golf GTI Rabbit

'83 Golf GTI "Prosjekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gtr

kassa som sitter i gt-ren e ganske tett stega orginalt da du må i 3gir for og nå 100.

Girkassa er nokså perfekt til den bilen mener jeg.

 

Hva er da forandret / forsterket hvis de reduserer toppfarten fra 250 til 200 med fix-it kassen ???

De kan ikke ha forandret girutvekslingen, men transfser kasse utvekslingen for å få en sterkere transfer kasse. Dette går iallefall å gjøre hvis 4wd systemet er et ordentlig 50/50 split system, ikke et "liksom" 4wd system som VW Syncro/4motion eller Nissan Sunny GTI-R med senter slure clutch.

"mk1classic"

'83 Golf GTI Rabbit

'83 Golf GTI "Prosjekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FixIt-drevene er bare noe jeg har lest på et forum (mazdaklubben.com) , så jeg vet ikke om det stemmer. Det høres jo veldig fantastisk ut, men jeg har som sagt ikke anelse på hva settet består av utover det jeg har skrevet.

 

MK1Classic:

Det er nok ikke et fast 50/50 system på GT-R.

Har sakset litt ut fra Mazda`s info om bilen, der det står litt mere detaljert om drivverket på bilen:

 

The clutch is hydraulically operated and consists of single dry plate with diaphragm spring. The plate is non-asbestos material and its diameter is 230 mm. All gears are synchromeshed, including reverse, and double-cone synchronizers are used on 2nd and 3rd gears. Additionally, 2nd through 4th gears are hardened by shot-peening in order to enhance strength and durability. The gear shift linkage is by an elaborate triple-rod arrangment, ensuring positive, short movements. The GT-R gearbox's internal gear rations are: 1st 3.454, 2nd 1.833, 3rd 1.310, 4th 0.970, 5th 0.717 and revers 3.166, combined with final front and rear drive ratios of 4.214:1 and 3.909:1, respectively (the 4-wheel drive system has a different torque split ration between the front and rear wheels). The all-wheel-drive system is Mazda competition proven planetary center differential with a viscous-coupling limited slip. Driving torque is split 43/57 to the front and rear wheels, respectively. Additionally, the rear final drive incorporates a multi-plate, frictional limited-slip differential. The front drive shafts are of equal length and diameter and employ a center-support bearing. Each front shaft is fitted with constant velocity joints on either end. The rear drive shafts has a wheel-side bell-joint and a final-drive-side double-offset joint. The wheel axles are supported by angular ball bearings that have lower revoloving resistance than roller bearings.

 

Jeg er i likhet med GTR fornøyd med utvekslingen på bilen, men det har ikke gjort meg noe om den har blitt forandret, så lenge kassen tåler mere juling. Jeg har lest flere steder at toppfarten på sperren i 5. gir er 250 km/t, men jeg har aldri dratt den så langt selv, så jeg skal ikke uttale meg om den saken

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår