Gå til innhold

Hvilken av disse ht'ne, vil gi meg den mest "rocka" lyden?

Ranger emnet

pahf

Anbefalte innlegg

Nå som sommeren snart er her, er det på tide med litt oppgraderinger her og der, og som den coax fanen jeg er så ser jeg ingen grunn til å slutte med det helt enda, ihvertfall ikke i den bilen jeg har nå. Blir muligens komp.sett i fronten når den tid kommer.

Jeg vil ha høytalere som lokker fra rocke foten uten noen form for skriking og slapp bass, men som spiller skikkelig høyt og trår til når det kreves i hele registret fra diskant til nedre mellomtone ca 50hz +-.

De jeg har sett på så langt er :

EQ Focus FS6.5-R

EQ Vtek-62

Soundstream Tarantulla SST6.5

Jeg spiller mest mp3' cd'r og syns huske å ha lest en plass at morel trenger bra kvalitet på mp3'ne? Men pulse 6 er og et alternative.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, glemte den gitt :) Har hatt et par xta6.5 tidligere, men de imponerte ikke spesielt, + det faktum at de plutselig mistet diskanten av en eller annen grunn. Men har ikke gitt opp SS Fordet. Ser ikke bort ifra at jeg kjøre Focus 4.0 komp i front pga lav dybde før jeg møter ventilene, men det behøver ikke å bety at jeg ikke kan ha ss bak fordet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

------------

Jeg spiller mest mp3' cd'r og syns huske å ha lest en plass at morel trenger bra kvalitet på mp3'ne? Men pulse 6 er og et alternative.

------------

hehe... noe som "skurrer" i ørenene mine her pahf: mp3 blir gjengitt slik den er! blir som å spille radio med komprimering. Altså: "Jeg vil ha høytalere som lokker fra rocke foten uten noen form for skriking og slapp bass, men som spiller skikkelig høyt og trår til når det kreves i hele registret fra diskant til nedre mellomtone ca 50hz +-." :driving

Ellers er Morel meget bra og et klar favorit for min egen del. Uansett hvilken høytallere du bestemer deg for så trenger du en kvalitets forsterker som kan gi kvalitets lyd til elementene. Tror nok diskantene til SS ble stille pga klipping i forsterkeren da det er gjerne det som brenner spolen til elementen som regel. Å spille høyt med grei kontrol og stram bass krever strøm=såkalt headroom -uansett elementer. Men self det krever en bra kvalitets kontrol ved produskjonen av elementene, uansett merke også.... :popcorn

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal mye til for å gå ned til 50hz med såpass små elementer. Responsbåndbredden på de fleste komponentsett er jo ofte oppgitt til rundt 60/70-20.000hz. Hvis man skal ha noe særlig effekt under 100hz er man hvert fall nødt til å få rett volum (vanskelig hvis man bare hiver den rett i døra).

For øvrig er ikke 50hz nedre mellomtone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider