Gå til innhold

Idioten som kjørte forbi meg!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Det er ikke det verste jeg har sett fra snutens side, de holder grei avstand, og tar ingen store sjanser. Det at de utsetter andre for fare ved å la han i Neon'en fortsette, er dog ikke helt friskt.

Men det første som slo meg var vel egentlig at de blir frakjørt av en 133 hesters, 1200 kilos Chrysler Neon..... doh Hva slags bil kjørte purken?

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Litt kjipt om purken skulle gjøre en liten feil i 200 km/t og smadre rett inn i en uskyldig fotgjenger/bilist/whatever også da...

Tror jeg hadde fåt problemer med å forholde meg til politiet dersom de hadde krasjet med familen min på tur feks!

De er da bare mennesker de også, og da er det fort å gjøre feil. Den Neonen hadde neppe holdt den hastigheten hele veien om ikke politiet hang i hæla på han.

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LItt vanskelig å si hva som er riktig å galt her. Er ikke godt å si hva han kunne funnet på å gjøre om de ikke hadde fulgt etter heller.

Men som sagt forsvarlig var det ikke. Synes uansett det er bra at de ikke gir han opp. Er alt for mange som "bare" skal teste toppfart, aks, osv.

SAAB!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LItt vanskelig å si hva som er riktig å galt her. Er ikke godt å si hva han kunne funnet på å gjøre om de ikke hadde fulgt etter heller.

Men som sagt forsvarlig var det ikke. Synes uansett det er bra at de ikke gir han opp. Er alt for mange som "bare" skal teste toppfart, aks, osv.

Hvis de hadde latt han få teste toppfarten, hadde han sikkert kjørt pent etterpå.

De burde jo forstå fort at han ikke hadde planer om å sakke ned så lenge de fulgte etter han. At politiet kjører i 150-200 i 70 soner er ikke så veldig forsvarlig.

Jeg regner med at de så skiltnummeret og kunne ventet på han når han kom hjem istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de hadde latt han få teste toppfarten, hadde han sikkert kjørt pent etterpå.

De burde jo forstå fort at han ikke hadde planer om å sakke ned så lenge de fulgte etter han. At politiet kjører i 150-200 i 70 soner er ikke så veldig forsvarlig.

Jeg regner med at de så skiltnummeret og kunne ventet på han når han kom hjem istedet.

Synes det er latterlig at føreren av Neon'en ikke stoppa med engang. Så jeg synes fortsatt politiet gjorde som de skulle.

SAAB!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser en tydelig økning i Europa nå, at politiet har en tendens til å følge aggressivt etter folk, og sette på blålysene med klampen i bånn. Omtrent som USA på 70-80-tallet. Minskning i USA, økning i Europa. Flott, eller hva?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke sånn: Politiet følger etter, føreren av Neon kjører fortere for å riste de av seg, han smeller (muligens med noen andre) og ulykken får fatale følger. Det positive er at purken får fatt i han (liten trøst).

Eller de stopper å følge etter han. Etterhvert slakker han ned og parkerer bilen sin. Ingen ulykke skjer, men politiet får heller ikke tak i han. Men kanskje var det en så skremmende opplevelse for personen, selv om han ikke ble tatt, at han tenker om 2 ganger før han prøver noe sånt igjen.

Ser at noen mener det er latterlig at han i Neon ikke stopper. Kan jo tenke selv hvordan det er når du vet du har dritte kraftig på draget, og de har satan selv i hælene. Er ikke lett å tenke klart/logisk da. Får lett panikk da. Jeg får noia bare jeg hører en sirene, selv om jeg kjører lovlig,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig vurdering for politiet. Hvis politikken blir at de aldri skal følge etter i høy fart, er det sannsynlig at mange flere tar den kjappe løsningen og stikker av. Samtidig skal de ikke provosere fram en enda farligere situasjon. Jeg forventer at politiet er proffe nok til å gjøre denne vurderingen hele veien. Det finnes andre metoder enn å legge seg på bakfangeren i 200.

Synes at akkurat denne jakten er på grensen til uforsvarlig. Men det er lett å si etterpå. Media er stort sett flinke til å kritisere politiet, mens idioten som virkelig provoserte fram situasjonen blir "offeret" hvis det går galt.

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det første som slo meg var vel egentlig at de blir frakjørt av en 133 hesters, 1200 kilos Chrysler Neon..... doh Hva slags bil kjørte purken?

kan si det slik at det er en grunn til at snuten nå skal ha nye biler ..

og stikkordet er .. V6

joda snart kan vi se uniformerte Lexus IS250 her i landet

og Peugeot 407 med 3liter V6...

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider